• 1
  • 2
2004-07-09, 22:02
Medlem
prettygirls avatar
Kom just på massa bra matminnen.

1. Första gången jag åt SaraLee Cake i London, double chocolatemousse gateâu. Wow, jag kom nästan... ngn som provat den?
2. Vi bilade alla kusinerna från en stad till en annan i Iran, och stannade till vid en restaurant tidigt på morgonen för att äta frukost. Vitt bröd, clutted cream, honung och thé.
3. Pizza i Italien
Citera
2004-07-10, 04:21
Medlem
ssXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy
När man är Polen så finns det för de vuxna väldigt mycket annat än mjölk att dricka, så den har jag missat. Du då, har du rest runt och ätit i Polen, eller är det bara den där mjölken som du fått din uppfattning från?

Joda, jag har fått i mig många "polish", tyvärr har jag inte ätit så många polska maträtter dock. Men jag tänker mest på dom råvaror jag har fått i mig, och då framför allt mjölk och filmjölk...
Citera
2004-07-10, 16:49
Medlem
Cujos avatar
Citat:
Bästa: Åkte en kryssing med polenfärjan och festade stenhårt hela vägen och natten, så vid 6-7tiden på morgonen så öppnade frukostbuffén sinna dörrar, och där var vi å vräkte i oss av godheterna Ägg av alla dess slag, bacon, frallor, salami, ost, winerbröd, mm allt in i munnen samtidigt

Hungern är ju bästa kryddan sägs det och då är ju fyllehungern snäppet bättre!

Sämsta: Pyttipanna på vägkrog, färdig djupfryst som fick bli marginellt mer än ljummen på stekbordet. "Ägg? nä det har vi inte!"

Bästa: Svårt, men en plankstek jag åt en gång som var så perfekt den kunde bli ligger bra till.
Citera
2004-07-10, 17:23
Bannlyst
Njure !

Min chef och hans fru blev bjudna på middag hos bekanta. Det serverades njure ! Det var bara att hålla god min och säga att det var gott ! Men det var det inte ! Mo Ha Ha Fy fan
Citera
2004-07-10, 18:41
Medlem
ZätaGustavs avatar
Sämst och sämst.... Jag vet inte. Men det som smakat mest illa.

I Kosovo. På landsbygden. Högtidligt. På ena sida sitter min tolk och på den andra en höjdare från KPC (läs: fd UCK).
På bordet: Kosoviansk plockmat (normalt helschysst) men tack vare det högtidliga tillfället har de slaktat ett får. Alla bord får således ett fat med delar av ett kokt får och på mitt bord hamnar lungorna.
Kokta fårlungor är ingen höjdare. Kommer aldrig att vara en höjdare, inte ens nersköljt med cocacola.

Jag har ätit många konstiga saker i mitt liv men får - eller lamm - fixar jag inte ens hemmavid. Ännu mindre i Kosovo. Kokta och okryddade fårlungor. Nej tack.
Citera
2004-07-12, 12:35
Medlem
esses avatar
Eftersom jag bor på landsbygden så är utbudet av lunchrestauranger inte överdrivet stort. Det finns en.
För ungefär ett år sedan så såldes det och en gammal kärring tog chansen och bjöd överpris för skiten så hon skulle kunna flytta hem och jobba. Det skulle hon inte gjort.
Det började med att hon höjde priset för dagens med 7 spänn och bjöd på sockerkaka till kaffet, så långt allt bra.
Men efter 3 veckor så kickade hon gamla kocken och börja slabba själv i köket. Slut på sockerkakan och kryddorna med verkade det som.
Något som kan liknas köttfärs 2 ggr i veckan. Så flottigt och halvgjort då magen vänder sig ut och in. Annars härlig påssoppa från knorr och trevlig panerad fisk som närmar sig den härliga kulinariska upplevelse fisk i skolan var.
Det var då matlådan fick sitt genombrott i byn.
Citera
2004-07-12, 13:37
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Bäst: Kanske inte godast men bästa upplevelsen i alla fall var grillad björnfillét i Estland.

Sämst: Slamspizza, OK-korv, Svålaladåb (Estland igen fast dagen efter björnen), njurpaj i Gällivare + mycketmycketmera.
Citera
2004-07-13, 03:27
Bannlyst
Sämst: En fralla med sallad och en battery energidryck på en vägkrog i finland, spydde + var sjuk under nästan hela finlandsvisiten
Bäst: Hamburgaretallrik med pommes och cola från grillköket på sankt eriksplan som nu är rivet(dom smällde upp en annan grill precis i närheten men det var inte lika gott)som åts upp i min kamrats trapphus som är precis i närheten. Det var fanimej det godaste jag ätit, på allvar!
Alternativt: När jag var mystiskt magsjuk och låg och kved i min säng och eventuellt somnade så väcktes jag 45 minuter senare helt frisk och med en skål frysta hallon, glass och varm chokladsås framför mina ögon. Mums
Citera
2004-07-14, 08:26
Awaiting Email Confirmation
Obscenes avatar
Sämsta: Stuvad spenat. Jag spydde rakt upp på matbordet.

Bästa får nog bli Schweisisk Wienersnitzel med nån sås typ grönpepparsås och klyftpotatis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in