2010-11-19, 17:12
Urskta om jag drar upp ett mne som varit p tal tidigare flera gnger... Det jag undrar ver r om ngon VET om det i dagslget gr att kpa ngot kodeinpreparat i Thailand receptfritt (jag vet att reglerna r olika p olika apotek, men frgan r om det gr om man gr runt till tillrckligt mnga)? Jag har varit i Thailand flera gnger och tramadol har aldrig varit ngra problem att f ut men det r jag helt ointresserad av. Benso brukar ju g att f ut i begrnsad mngd men jag har mrkt att tillgngen har strypts rtt mycket p bara ngra r, tidigare kunde man kpa det som lsgodis och nu fr man bara kpa ngra kartor t gngen, oftast alpralozam. Jag har dock aldrig frskt kpa kodein i Thailand och lste hromdagen i ngon trd om att det gick att f ut tminstone Tylenol 3 eller 4 (325 mg paracetamol, 15 mg kodein) receptfritt, men vad jag undrar r om det finns ngot starkare n s. Eller kanske ngot med etylmorfin?
Vill inte ha tips om att kpa gatudroger, det vet jag mycket vl hur jag ska g tillvga fr att gra, dock knner jag inte fr att sitta i fngelse i Thailand s det fr vara
. Tnkte att ngon hr (en del FB:are bor ju faktiskt i Thailand och/eller tillbringar mycket tid dr) borde veta hur det faktiskt ser ut i nulget. Det r viktigt fr mig att veta om det gr att f ut kodein eller i ndfall etylmorfin p apotek utan recept (kommer frmst att rra mig i turistomrden, dock ej i Bangkok). Knner inte heller fr att g till en thailndsk lkare och f nt starkare ven om jag vet att mnga gr s, men om det r vad som krvs fr att f ut kodein lagligt s kanske jag inte har ngot val.
Jag hoppas ngon VET hur det ligger till och kan svara p frgan iaf. Och tramadol vill jag som sagt INTE ha, inte ens som substitut fr kodein. Om ngon nd vet nt om detta s kan jag ju passa p att frga om de blivit nnu hrdare n fr ngot r sen vad gller benso eller om man fortfarande kan kpa ngra kartor t gngen iaf p apoteken.
Om ni inte vill skriva ppet p forumet s pm:a grna, srskilt om nn ska dit inom kort (vill inte skriva exakt nr
).
Mvh
/marilyn
Vill inte ha tips om att kpa gatudroger, det vet jag mycket vl hur jag ska g tillvga fr att gra, dock knner jag inte fr att sitta i fngelse i Thailand s det fr vara

Jag hoppas ngon VET hur det ligger till och kan svara p frgan iaf. Och tramadol vill jag som sagt INTE ha, inte ens som substitut fr kodein. Om ngon nd vet nt om detta s kan jag ju passa p att frga om de blivit nnu hrdare n fr ngot r sen vad gller benso eller om man fortfarande kan kpa ngra kartor t gngen iaf p apoteken.
Om ni inte vill skriva ppet p forumet s pm:a grna, srskilt om nn ska dit inom kort (vill inte skriva exakt nr

Mvh
/marilyn