• 1
  • 2
2010-11-19, 17:12
Medlem
Urskta om jag drar upp ett mne som varit p tal tidigare flera gnger... Det jag undrar ver r om ngon VET om det i dagslget gr att kpa ngot kodeinpreparat i Thailand receptfritt (jag vet att reglerna r olika p olika apotek, men frgan r om det gr om man gr runt till tillrckligt mnga)? Jag har varit i Thailand flera gnger och tramadol har aldrig varit ngra problem att f ut men det r jag helt ointresserad av. Benso brukar ju g att f ut i begrnsad mngd men jag har mrkt att tillgngen har strypts rtt mycket p bara ngra r, tidigare kunde man kpa det som lsgodis och nu fr man bara kpa ngra kartor t gngen, oftast alpralozam. Jag har dock aldrig frskt kpa kodein i Thailand och lste hromdagen i ngon trd om att det gick att f ut tminstone Tylenol 3 eller 4 (325 mg paracetamol, 15 mg kodein) receptfritt, men vad jag undrar r om det finns ngot starkare n s. Eller kanske ngot med etylmorfin?

Vill inte ha tips om att kpa gatudroger, det vet jag mycket vl hur jag ska g tillvga fr att gra, dock knner jag inte fr att sitta i fngelse i Thailand s det fr vara . Tnkte att ngon hr (en del FB:are bor ju faktiskt i Thailand och/eller tillbringar mycket tid dr) borde veta hur det faktiskt ser ut i nulget. Det r viktigt fr mig att veta om det gr att f ut kodein eller i ndfall etylmorfin p apotek utan recept (kommer frmst att rra mig i turistomrden, dock ej i Bangkok). Knner inte heller fr att g till en thailndsk lkare och f nt starkare ven om jag vet att mnga gr s, men om det r vad som krvs fr att f ut kodein lagligt s kanske jag inte har ngot val.

Jag hoppas ngon VET hur det ligger till och kan svara p frgan iaf. Och tramadol vill jag som sagt INTE ha, inte ens som substitut fr kodein. Om ngon nd vet nt om detta s kan jag ju passa p att frga om de blivit nnu hrdare n fr ngot r sen vad gller benso eller om man fortfarande kan kpa ngra kartor t gngen iaf p apoteken.

Om ni inte vill skriva ppet p forumet s pm:a grna, srskilt om nn ska dit inom kort (vill inte skriva exakt nr ).

Mvh
/marilyn
Citera
2010-11-20, 01:39
Medlem
fitous avatar
k till kambodja s kan du kpa franska 50mg stavar (kodien) utan recept. ven morfin och oxy
Citera
2010-11-20, 10:57
Medlem
Skggbiffs avatar
Det beror helt p var du r i Thailand. Det r ju lite svrare fr vart r att f tag i lkemedel i tex Bangkok och ckliga Pattaya. Men Phuket och arna Koh Phangan samt Koh tao r det fortfarande lika ltt.

De har rena kodeintabletter p de flesta apotek 15-25mgs. Men hoppa ver det och kp Buprenorfin istllet, kostar mycket mer men varar ju lngre

Lycka till.
Citera
2010-11-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitou
k till kambodja s kan du kpa franska 50mg stavar (kodien) utan recept. ven morfin och oxy
Jag vet att Kambodja r liberala men nu r det inte dit jag ska den hr gngen, tack fr svar dock. (Har knappast nn lust att ka ver dit och tillbaka till Thailand med en massa knark p fickan...).

Mvh
/marilyn
Citera
2010-11-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Det beror helt p var du r i Thailand. Det r ju lite svrare fr vart r att f tag i lkemedel i tex Bangkok och ckliga Pattaya. Men Phuket och arna Koh Phangan samt Koh tao r det fortfarande lika ltt.

De har rena kodeintabletter p de flesta apotek 15-25mgs. Men hoppa ver det och kp Buprenorfin istllet, kostar mycket mer men varar ju lngre

Lycka till.
Ska varken till Bangkok eller Pattaya iaf, egentligen inte Phuket heller men ska ev dit en svng nd. Vill inte skriva exakt vart jag ska . Aha, s det finns rent kodein att kpa allts? Ja, jag fr vl testa helt enkelt, men tnkte nd frga p FB innan eftersom expertisen finns hr . Buprenorfin r inget fr mig, gick p det i 2 mnader och mdde bara konstigt (lyckligtvis, s hr i efterhand). Dessutom var jag tvungen att dra i mig 8 mg+ per dag fr att ht knna av skiten. Men tack nd fr tipset . Vet du om det fortfarande r ok att kpa benso ver disk, iaf ngra kartor per gng?

Mvh
/marilyn
Citera
2010-11-21, 16:47
Medlem
Krimkramss avatar
Hrt att det r som att handla lsgodis som att kpa mediciner i thailand, Ngra vnner var dr en mnad eller s. Dom kpte ju galet mycket benso vet jag, men tror det r receptbelagt. Men dom gav bara ngra hundra extra. Alla gr att kpa bara att alla har olika pris.

Fridens.
Citera
2012-02-07, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Urskta om jag drar upp ett mne som varit p tal tidigare flera gnger... Det jag undrar ver r om ngon VET om det i dagslget gr att kpa ngot kodeinpreparat i Thailand receptfritt (jag vet att reglerna r olika p olika apotek, men frgan r om det gr om man gr runt till tillrckligt mnga)? Jag har varit i Thailand flera gnger och tramadol har aldrig varit ngra problem att f ut men det r jag helt ointresserad av. Benso brukar ju g att f ut i begrnsad mngd men jag har mrkt att tillgngen har strypts rtt mycket p bara ngra r, tidigare kunde man kpa det som lsgodis och nu fr man bara kpa ngra kartor t gngen, oftast alpralozam. Jag har dock aldrig frskt kpa kodein i Thailand och lste hromdagen i ngon trd om att det gick att f ut tminstone Tylenol 3 eller 4 (325 mg paracetamol, 15 mg kodein) receptfritt, men vad jag undrar r om det finns ngot starkare n s. Eller kanske ngot med etylmorfin?

Vill inte ha tips om att kpa gatudroger, det vet jag mycket vl hur jag ska g tillvga fr att gra, dock knner jag inte fr att sitta i fngelse i Thailand s det fr vara . Tnkte att ngon hr (en del FB:are bor ju faktiskt i Thailand och/eller tillbringar mycket tid dr) borde veta hur det faktiskt ser ut i nulget. Det r viktigt fr mig att veta om det gr att f ut kodein eller i ndfall etylmorfin p apotek utan recept (kommer frmst att rra mig i turistomrden, dock ej i Bangkok). Knner inte heller fr att g till en thailndsk lkare och f nt starkare ven om jag vet att mnga gr s, men om det r vad som krvs fr att f ut kodein lagligt s kanske jag inte har ngot val.

Jag hoppas ngon VET hur det ligger till och kan svara p frgan iaf. Och tramadol vill jag som sagt INTE ha, inte ens som substitut fr kodein. Om ngon nd vet nt om detta s kan jag ju passa p att frga om de blivit nnu hrdare n fr ngot r sen vad gller benso eller om man fortfarande kan kpa ngra kartor t gngen iaf p apoteken.

Om ni inte vill skriva ppet p forumet s pm:a grna, srskilt om nn ska dit inom kort (vill inte skriva exakt nr ).

Mvh
/marilyn

Jag vet ett apotek i Bangkok soma alltid har Codalgin(samma som Citodon sa 30/500mg) det kostar 500 baht for 20 st...

Inga fragar bara att be om det.

-M
Citera
2012-02-07, 14:20
Medlem
Goatshags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onkelmicha
Jag vet ett apotek i Bangkok soma alltid har Codalgin(samma som Citodon sa 30/500mg) det kostar 500 baht for 20 st...

Inga fragar bara att be om det.

-M

Skulle nske det var p et apotek nr meg .
Citera
2012-02-12, 11:17
Medlem
djyooos avatar
Ngon som vet hur det ser ut med tramadol i Ao nang ?
Citera
2012-02-12, 12:11
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djyooo
Ngon som vet hur det ser ut med tramadol i Ao nang ?

Jag kpte tramadol obehindrat i Ao Nang, var p olika apotek hela tiden, nda ner till stranden och mitt i turistrmarna. Inga problem ht. Kostar typ 100-300 baht per 50mg karta (varierade ganska kraftigt) det avskilda apoteket vid railey beach tog hela 450 baht fr en karta De har ofta ven dep och vanliga 50mg kapslar. 100mg deperna kostar i regel dubbelt s mkt som en 50mg karta.

Nere i sdra thailand, Hat Yai kostade dremot tramadolet 40baht fr en karta.

m vl

EDIT: var dr under hela januari detta ret.
Citera
2012-02-12, 12:29
Medlem
overtrips avatar
Som tidigare nmnt s gr det att kpa tram/kodein i Thailand, enklast var i sdra thailand av min erfarenhet. Vissa apotek var hrda, andra inte och sen gick det att pruta p de verpriser de gav. 30/500 kodein gick enklast att kpa, ven en typ av hostmedicin med kodein i fanns att f tag p. arna runt Ao-Nang va de enkelt att kpa (Phi phi, lanta, etc.)

I bankok fr du g runt en del apotek som r villiga men gr dr med.

Mvh Ot
Citera
2012-02-12, 12:42
Medlem
djyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Jag kpte tramadol obehindrat i Ao Nang, var p olika apotek hela tiden, nda ner till stranden och mitt i turistrmarna. Inga problem ht. Kostar typ 100-300 baht per 50mg karta (varierade ganska kraftigt) det avskilda apoteket vid railey beach tog hela 450 baht fr en karta De har ofta ven dep och vanliga 50mg kapslar. 100mg deperna kostar i regel dubbelt s mkt som en 50mg karta.

Nere i sdra thailand, Hat Yai kostade dremot tramadolet 40baht fr en karta.

m vl

EDIT: var dr under hela januari detta ret.

Okej tack fr svart
D vet ja att de gr kpa ska ner i mars
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här