Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-11-19, 17:12
  #1
Medlem
Ursäkta om jag drar upp ett ämne som varit på tal tidigare flera gånger... Det jag undrar över är om någon VET om det i dagsläget går att köpa något kodeinpreparat i Thailand receptfritt (jag vet att reglerna är olika på olika apotek, men frågan är om det går om man går runt till tillräckligt många)? Jag har varit i Thailand flera gånger och tramadol har aldrig varit några problem att få ut men det är jag helt ointresserad av. Benso brukar ju gå att få ut i begränsad mängd men jag har märkt att tillgången har strypts rätt mycket på bara några år, tidigare kunde man köpa det som lösgodis och nu får man bara köpa några kartor åt gången, oftast alpralozam. Jag har dock aldrig försökt köpa kodein i Thailand och läste häromdagen i någon tråd om att det gick att få ut åtminstone Tylenol 3 eller 4 (325 mg paracetamol, 15 mg kodein) receptfritt, men vad jag undrar är om det finns något starkare än så. Eller kanske något med etylmorfin?

Vill inte ha tips om att köpa gatudroger, det vet jag mycket väl hur jag ska gå tillväga för att göra, dock känner jag inte för att sitta i fängelse i Thailand så det får vara . Tänkte att någon här (en del FB:are bor ju faktiskt i Thailand och/eller tillbringar mycket tid där) borde veta hur det faktiskt ser ut i nuläget. Det är viktigt för mig att veta om det går att få ut kodein eller i nödfall etylmorfin på apotek utan recept (kommer främst att röra mig i turistområden, dock ej i Bangkok). Känner inte heller för att gå till en thailändsk läkare och få nåt starkare även om jag vet att många gör så, men om det är vad som krävs för att få ut kodein lagligt så kanske jag inte har något val.

Jag hoppas någon VET hur det ligger till och kan svara på frågan iaf. Och tramadol vill jag som sagt INTE ha, inte ens som substitut för kodein. Om någon ändå vet nåt om detta så kan jag ju passa på att fråga om de blivit ännu hårdare än för något år sen vad gäller benso eller om man fortfarande kan köpa några kartor åt gången iaf på apoteken.

Om ni inte vill skriva öppet på forumet så pm:a gärna, särskilt om nån ska dit inom kort (vill inte skriva exakt när ).

Mvh
/marilyn
Citera
2010-11-20, 01:39
  #2
Medlem
fitous avatar
åk till kambodja så kan du köpa franska 50mg stavar (kodien) utan recept. även morfin och oxy
Citera
2010-11-20, 10:57
  #3
Medlem
Skäggbiffs avatar
Det beror helt på var du är i Thailand. Det är ju lite svårare för vart år att få tag i läkemedel i tex Bangkok och äckliga Pattaya. Men Phuket och öarna Koh Phangan samt Koh tao är det fortfarande lika lätt.

De har rena kodeintabletter på de flesta apotek 15-25mgs. Men hoppa över det och köp Buprenorfin istället, kostar mycket mer men varar ju längre

Lycka till.
Citera
2010-11-21, 16:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitou
åk till kambodja så kan du köpa franska 50mg stavar (kodien) utan recept. även morfin och oxy
Jag vet att Kambodja är liberala men nu är det inte dit jag ska den här gången, tack för svar dock. (Har knappast nån lust att åka över dit och tillbaka till Thailand med en massa knark på fickan...).

Mvh
/marilyn
Citera
2010-11-21, 16:24
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiff
Det beror helt på var du är i Thailand. Det är ju lite svårare för vart år att få tag i läkemedel i tex Bangkok och äckliga Pattaya. Men Phuket och öarna Koh Phangan samt Koh tao är det fortfarande lika lätt.

De har rena kodeintabletter på de flesta apotek 15-25mgs. Men hoppa över det och köp Buprenorfin istället, kostar mycket mer men varar ju längre

Lycka till.
Ska varken till Bangkok eller Pattaya iaf, egentligen inte Phuket heller men ska ev dit en sväng ändå. Vill inte skriva exakt vart jag ska . Aha, så det finns rent kodein att köpa alltså? Ja, jag får väl testa helt enkelt, men tänkte ändå fråga på FB innan eftersom expertisen finns här . Buprenorfin är inget för mig, gick på det i 2 månader och mådde bara konstigt (lyckligtvis, så här i efterhand). Dessutom var jag tvungen att dra i mig 8 mg+ per dag för att öht känna av skiten. Men tack ändå för tipset . Vet du om det fortfarande är ok att köpa benso över disk, iaf några kartor per gång?

Mvh
/marilyn
Citera
2010-11-21, 16:47
  #6
Medlem
Krimkramss avatar
Hört att det är som att handla lösgodis som att köpa mediciner i thailand, Några vänner var där en månad eller så. Dom köpte ju galet mycket benso vet jag, men tror det är receptbelagt. Men dom gav bara några hundra extra. Alla går att köpa bara att alla har olika pris.

Fridens.
Citera
2012-02-07, 13:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Ursäkta om jag drar upp ett ämne som varit på tal tidigare flera gånger... Det jag undrar över är om någon VET om det i dagsläget går att köpa något kodeinpreparat i Thailand receptfritt (jag vet att reglerna är olika på olika apotek, men frågan är om det går om man går runt till tillräckligt många)? Jag har varit i Thailand flera gånger och tramadol har aldrig varit några problem att få ut men det är jag helt ointresserad av. Benso brukar ju gå att få ut i begränsad mängd men jag har märkt att tillgången har strypts rätt mycket på bara några år, tidigare kunde man köpa det som lösgodis och nu får man bara köpa några kartor åt gången, oftast alpralozam. Jag har dock aldrig försökt köpa kodein i Thailand och läste häromdagen i någon tråd om att det gick att få ut åtminstone Tylenol 3 eller 4 (325 mg paracetamol, 15 mg kodein) receptfritt, men vad jag undrar är om det finns något starkare än så. Eller kanske något med etylmorfin?

Vill inte ha tips om att köpa gatudroger, det vet jag mycket väl hur jag ska gå tillväga för att göra, dock känner jag inte för att sitta i fängelse i Thailand så det får vara . Tänkte att någon här (en del FB:are bor ju faktiskt i Thailand och/eller tillbringar mycket tid där) borde veta hur det faktiskt ser ut i nuläget. Det är viktigt för mig att veta om det går att få ut kodein eller i nödfall etylmorfin på apotek utan recept (kommer främst att röra mig i turistområden, dock ej i Bangkok). Känner inte heller för att gå till en thailändsk läkare och få nåt starkare även om jag vet att många gör så, men om det är vad som krävs för att få ut kodein lagligt så kanske jag inte har något val.

Jag hoppas någon VET hur det ligger till och kan svara på frågan iaf. Och tramadol vill jag som sagt INTE ha, inte ens som substitut för kodein. Om någon ändå vet nåt om detta så kan jag ju passa på att fråga om de blivit ännu hårdare än för något år sen vad gäller benso eller om man fortfarande kan köpa några kartor åt gången iaf på apoteken.

Om ni inte vill skriva öppet på forumet så pm:a gärna, särskilt om nån ska dit inom kort (vill inte skriva exakt när ).

Mvh
/marilyn

Jag vet ett apotek i Bangkok soma alltid har Codalgin(samma som Citodon sa 30/500mg) det kostar 500 baht for 20 st...

Inga fragar bara att be om det.

-M
Citera
2012-02-07, 14:20
  #8
Medlem
Goatshags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onkelmicha
Jag vet ett apotek i Bangkok soma alltid har Codalgin(samma som Citodon sa 30/500mg) det kostar 500 baht for 20 st...

Inga fragar bara att be om det.

-M

Skulle ønske det var på et apotek nær meg .
Citera
2012-02-12, 11:17
  #9
Medlem
djyooos avatar
Någon som vet hur det ser ut med tramadol i Ao nang ?
Citera
2012-02-12, 12:11
  #10
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djyooo
Någon som vet hur det ser ut med tramadol i Ao nang ?


Jag köpte tramadol obehindrat i Ao Nang, var på olika apotek hela tiden, ända ner till stranden och mitt i turiströmarna. Inga problem öht. Kostar typ 100-300 baht per 50mg karta (varierade ganska kraftigt) det avskilda apoteket vid railey beach tog hela 450 baht för en karta De har ofta även depå och vanliga 50mg kapslar. 100mg depåerna kostar i regel dubbelt så mkt som en 50mg karta.

Nere i södra thailand, Hat Yai kostade däremot tramadolet 40baht för en karta.


må väl


EDIT: var där under hela januari detta året.
Citera
2012-02-12, 12:29
  #11
Medlem
overtrips avatar
Som tidigare nämnt så går det att köpa tram/kodein i Thailand, enklast var i södra thailand av min erfarenhet. Vissa apotek var hårda, andra inte och sen gick det att pruta på de överpriser de gav. 30/500 kodein gick enklast att köpa, även en typ av hostmedicin med kodein i fanns att få tag på. Öarna runt Ao-Nang va de enkelt att köpa (Phi phi, lanta, etc.)

I bankok får du gå runt en del apotek som är villiga men går där med.

Mvh Ot
Citera
2012-02-12, 12:42
  #12
Medlem
djyooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Jag köpte tramadol obehindrat i Ao Nang, var på olika apotek hela tiden, ända ner till stranden och mitt i turiströmarna. Inga problem öht. Kostar typ 100-300 baht per 50mg karta (varierade ganska kraftigt) det avskilda apoteket vid railey beach tog hela 450 baht för en karta De har ofta även depå och vanliga 50mg kapslar. 100mg depåerna kostar i regel dubbelt så mkt som en 50mg karta.

Nere i södra thailand, Hat Yai kostade däremot tramadolet 40baht för en karta.


må väl


EDIT: var där under hela januari detta året.

Okej tack för svart
Då vet ja att de går å köpa ska ner i mars
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback