2010-11-19, 16:32
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Har ni några tips på den absolut bästa skräp- eller bakismaten? Då menar mat som innehåller mycket nyttigheter såsom vitaminer och mat som inte är så rik på snabba kolhydrater eller mättat fett. Men som man samtidigt är bra sugen på att trycka i sig dagen efter en fet fest.

Jag tänkte först på hamburgare med mycket sallad och coleslaw till (istället för pommes).
Eventuellt också falafel som är rik på grönsaker, men veggomat är nog bland det sista jag trycker i mig på bakfyllan.

Tips? Förslag?
2010-11-19, 16:36
Medlem
Hallerludvigs avatar
Vet inte om det är speciellt "nyttigt" men en Subway-macka med mörkt bröd och mycket grönsaker, är både nyttigare och godare än en flottig pizza på bakfyllan, enligt mig...
2010-11-19, 16:39
Medlem
Kaptenenjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjock_och_Röker
Har ni några tips på den absolut bästa skräp- eller bakismaten? Då menar mat som innehåller mycket nyttigheter såsom vitaminer och mat som inte är så rik på snabba kolhydrater eller mättat fett. Men som man samtidigt är bra sugen på att trycka i sig dagen efter en fet fest.

Jag tänkte först på hamburgare med mycket sallad och coleslaw till (istället för pommes).
Eventuellt också falafel som är rik på grönsaker, men veggomat är nog bland det sista jag trycker i mig på bakfyllan.

Tips? Förslag?

Fettrik mat är ju bra för att lindra bakfylla, så förstår inte varför du inte vill ha pizza och liknande.

För att bidra med något kan jag rekommendera som ovan nämnde, en subwaymacka på fullkornsbröd.
2010-11-19, 21:56
Medlem
Aakes avatar
Janssons frestelse är utmärkt mat på bakfyllan, det skall vara rikligt med grädde i den
2010-11-19, 23:56
Medlem
jordglobens avatar
Korv med bröd är gott, enkelt och inte alltför onyttigt.
2010-11-20, 02:13
Medlem
Beelzebobs avatar
Sushi! Dels för att det är så fruktansvärt gott, och dels för att det är så nyttigt och innehåller mycket bra ämnen från de olika fisksorterna.
2010-11-20, 07:43
Medlem
Medias avatar
såhär på rak arm känns ju inte kebab med ris och lika delar sallad som någon större fara.
inte med pommes heller för den delen, för mig personligen så utgör salladen den största delen av kebabtallriken.
2010-11-20, 08:26
Bannlyst
Tja.. Spansk omelett Tortilla Española, är väl hyffsat nyttigt och ganska smarrigt dagen efter. Kasta gärna i lite korv, kassler eller köttbullar så blir det ännu godare!

http://www.recept.nu/1.4886/anders_l...tilla_espanola
2010-11-20, 08:36
Medlem
Hispers avatar
Vi har en bra tråd om bakfyllemat, använd den: https://www.flashback.org/t232817

Fler trådar behövs inte.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in