• 1
  • 2
2010-11-19, 16:16
Medlem
Nu är det så att dem senaste 2 veckorna har jag haft väldigt konstiga symptom som hindrar mig från att i princip göra nånting. Jag har magont, ibland kramper i magen typ som när man har jättemycket luft i magen, jag mår illa hela tiden, jag har halsbränna, känns som att det sitter något i halsen, typ spyerna eller magsyra eller liknande, typ när man mår riktigt illa och det känns som att spyan sitter i halsen, så har jag. Mitt avföring är helt gult och mitt piss är i princip gul mörkbrunt, jag är torr i munnen hela tiden fast jag ökar mitt vattenintag hela tiden. Ibland känns det som att jag är skitnödig men när jag väl sätter mig på toa så är jag inte det nånmer. Har även fått tillbaka min eksem som jag inte haft på ca 10år och är helt torr i händerna, ögonlocken och armar osv. Även fått prickar på armarna.

Värt att nämnas att jag är kille och INTE gravid mellan 20-30 är jag med en aktiv livsstil och inte överviktig eller underviktig. Samt att jag precis hoppat av en AAS kur.

Kan det vara något med levern? Eller magsår kanske? Njurarna kanske?

Hjälp uppskattas!

MVH
Citera
2010-11-19, 16:32
Medlem
låter ju inte så bra det där, är avföringen lös också? iom att du skiter gult låter det som om du har massa ej nedbrutna fetter i avföringen, från det skulle jag tippa på att antingen levern eller pankreas har problem.
Citera
2010-11-19, 16:46
Medlem
Jag reagerar på det där med avföringen och urinen. Färglös avföring och mörk urin tyder på en rubbning i gallutsöndring som i de flesta fall beror på gallsten. Dock har du inte de andra typiska symptomen för gallsten som brukar vara ordentlig smärta i högra sidan av buken. Blir det inte bättre skulle jag rekommendera att du åker in för kontroll då det i värsta fall skulle kunna vara något annat med levern som inte är som det ska.
Citera
2010-11-19, 16:58
Medlem
EulerBoys avatar
Har du prickar på benen också ? Ta en tripp till akuten.

Har du använt AAS länge, typ och dos?

Petekierna vara ett tecken på att din koagulationsstatus är dålig. Därmed kan ulcus och andra inre blödningar kan uppstå. Det är inte helt otippat att dina symtom beror på biverkningar av AAS.

Lycka till!

Citera
2010-11-19, 17:18
Medlem
Men var i magen har du ont? Det är ju rätt brett, hehe.
har du ont i magsäcken?
Citera
2010-11-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EulerBoy
Har du prickar på benen också ? Ta en tripp till akuten.

Har du använt AAS länge, typ och dos?

Petekierna vara ett tecken på att din koagulationsstatus är dålig. Därmed kan ulcus och andra inre blödningar kan uppstå. Det är inte helt otippat att dina symtom beror på biverkningar av AAS.

Lycka till!

Tog en Oral kur, kanske borde ha nämnt det också, Oral Turinabol heter det, kan fiska upp det kemiska namnet också om någon frågar efter det. Använde 60mg varjedag i 40dagar, planen var att använda i 50 men fick avbryta kuren för att jag mådde så dåligt. Oral Turinabol ska vara en mild kur också. Vet att det förmodligen är biverkningar av AAS såklart. Oral Turinabol är blodförtunnande också, kan det ha något med saken att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av qessica
Men var i magen har du ont? Det är ju rätt brett, hehe.
har du ont i magsäcken?

Jag har haft känningar i sidan av magen, högra, under revbenen precis. Just idag har jag haft magont, det i princip på framsidan av magen, under och över naveln, typ som när man har skitmycket luft i magen, exakt så känns det, tänkte först att det även kan vara det men har legat i "put"ställning osv utan framgång.

Tror nog jag ska ringa sjukhus rådgivningen och prata med dem, kanske be om att ta ett leverprov eller liknande. Tänkte också att jag ska vara helt raktfram och ärligt berätta att jag har kurat så dem vet, för läkarna har väl tystnadsplikt?
Citera
2010-11-19, 20:01
Medlem
EulerBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarproffsen
Tog en Oral kur, kanske borde ha nämnt det också, Oral Turinabol heter det, kan fiska upp det kemiska namnet också om någon frågar efter det. Använde 60mg varjedag i 40dagar, planen var att använda i 50 men fick avbryta kuren för att jag mådde så dåligt. Oral Turinabol ska vara en mild kur också. Vet att det förmodligen är biverkningar av AAS såklart. Oral Turinabol är blodförtunnande också, kan det ha något med saken att göra?

Jag har haft känningar i sidan av magen, högra, under revbenen precis. Just idag har jag haft magont, det i princip på framsidan av magen, under och över naveln, typ som när man har skitmycket luft i magen, exakt så känns det, tänkte först att det även kan vara det men har legat i "put"ställning osv utan framgång.

Tror nog jag ska ringa sjukhus rådgivningen och prata med dem, kanske be om att ta ett leverprov eller liknande. Tänkte också att jag ska vara helt raktfram och ärligt berätta att jag har kurat så dem vet, för läkarna har väl tystnadsplikt?

Berätta för vårdpersonalen att du använt dessa preparat. Det kan ha betydelse för hur behandlingen ska läggas upp. Full tystnadsplikt gäller.

Det viktiga är att du blir kry igen!

Citera
2010-11-19, 23:19
Medlem
Märkte nu på toa att ögonviterna hade gulaktig färg, sen jämnförde jag med tjejen och mycket riktigt så var dem gulaktiga. Eftersom akuten är ända möjligheten så här sent undrar jag över hur akut det är? kan jag vänta tills imorn?
Citera
2010-11-19, 23:38
Medlem
EulerBoys avatar
Citat:
Märkte nu på toa att ögonviterna hade gulaktig färg, sen jämnförde jag med tjejen och mycket riktigt så var dem gulaktiga. Eftersom akuten är ända möjligheten så här sent undrar jag över hur akut det är? kan jag vänta tills imorn?

Som jag misstänkte, din leverfunktion sviktar. Det förklarar också petekierna, dina prickar eftersom bristen av erytropoietin leder till att blodet inte kan koagulera.

Bege dig till akuten och få en bedömning. Levern är ett livsviktigt organ utan vilken vi inte skulle levt särskilt länge. Om din lever börjar svikta mer kan det leda till allvarliga komplikationer.
Citera
2010-11-19, 23:38
Medlem
knut_1s avatar
Citat:

Ring sjukvårdsupplysningen, vet ja´
Citera
2010-11-19, 23:44
Medlem
EulerBoys avatar
Detta är akut. Du koagulerar dåligt, misstänker GI-blödn och har ikterus - klara tecken på sviktande lever.

Lycka till!

Citera
2010-11-19, 23:55
Medlem
Heller78s avatar
Har ingen personlig erfarenhet av AAS-inducerad leverskada men minns från idrottsmedicinen att det sällan är bråttom i dessa fall. Ofta går patienterna gula i några dar, upp till en vecka, innan de söker vård. Nu är det svårt att sia vilka skador som uppstått och hur allvarliga de är men i de flesta fall ser man till att avsluta AAS, övervaka blodvärden och ta enstaka biopsier. Men som EulerBoy påtalar är tanken på nya prickar något man inte gillar. Men vet du att du har kliat dig mycket på armarna är de snarare sekundära till klåda (som du säkert har?). Bild underlättar.

Se till att nämna andra eventuella mediciner, det är inte sällan AAS-brukare även nyttjar GH, insulin, vätskedrivande och tamoxifen mm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in