2010-11-19, 13:41
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Hovrätten skärper straffet för en 29-årig man från Skåne som förra hösten hade sex flera gånger med en 13-årig flicka från Nybro. Hovrätten dömde mannen till två års fängelse för våldtäkt mot barn.
29-åringen och den 13-åriga flickan fick kontakt med varandra genom en kontaktsajt på internet.
http://www.barometern.se/nyheter/nyb...82184315%29.gm

Någon som vet vilken sida det är som 29-åringen raggade småflickor på?
Citera
2010-11-19, 13:52
Bannlyst
Vem är det ??
Citera
2010-11-19, 15:31
Medlem
Lennart.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Någon som vet vilken sida det är som 29-åringen raggade småflickor på?

Det här känns bekant, jag är rätt säker på att jag har läst domen från tingsrätten. Finns det inte en tråd om detta fall?

Jag har ett vagt minne av att sidan var kamrat.com
Citera
2010-11-19, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennart.Kollberg
Det här känns bekant, jag är rätt säker på att jag har läst domen från tingsrätten. Finns det inte en tråd om detta fall?

Jag har ett vagt minne av att sidan var kamrat.com

Har inte hittat någon tråd när jag sökte på Nybro men det kanske inte stod med då.
Någon som vet får gärna länka.
Citera
2010-11-20, 12:17
Medlem
Esteban-IIs avatar
Märkligt, känns som ett relativt hårt straff för vad som enligt artikeln verkar vara mer romans än våldtäkt. Klart att 29-åringen är en idiot som inte vet bättre än att hålla tassarna borta från en 13-åring, men det verkar ha skett med samtycke och det var inte flickan som anmälde.

Jag menar, de där 50-plussarna som våldtog en 14-årig tjej på ett nattåg fick ju två års resp. 3 månaders fängelse, och i min värld var det ett fan så mycket grövre brott som de begick. 50-plussarna skulle ha straffats betydligt hårdare. Jag vill minnas att det finns flera andra grövre brott, exempelvis mot prepubertala barn, som också gett lägre straff.

Men men, har man inte läst domen vet man ju inte, kan ju vara så att 29-åringen varit drivande/tvingande/manipulerande gällande sex.
Citera
2010-11-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Märkligt, känns som ett relativt hårt straff för vad som enligt artikeln verkar vara mer romans än våldtäkt. Klart att 29-åringen är en idiot som inte vet bättre än att hålla tassarna borta från en 13-åring, men det verkar ha skett med samtycke och det var inte flickan som anmälde.

Våldtäktslagarna i Sverige gör att en 13-årig flicka aldrig kan ge sitt samtycke till en 29-åring utan det är alltid våldtäkt mot barn.
Citera
2010-11-20, 17:35
Medlem
Lennart.Kollbergs avatar
Citat:
Har inte hittat någon tråd när jag sökte på Nybro men det kanske inte stod med då.
Någon som vet får gärna länka.

Jag har inte heller hittat någon tråd. Jag ids tyvärr inte leta rätt på domen nu...
Citera
2010-11-20, 17:44
Medlem
Verkar som en återfalls-pedofil som blivit "vårdad" för kort tid

Citat:
Mannen är så sent som september 2008 dömd för våldtäkt mot barn och sexuellt utnyttjande av barn till fängelse i två år och tre månader. När övergreppen mot flickan skedde var mannen villkorligt frigiven.
http://www.ostran.se/nyheter/nybro/h...av_nybroflicka

Fängelse i två år är minimistraffet för våldtäkt mot barn.

Mannen får minimistraffet trots att han våldtagit barn förut.
Citera
2011-01-25, 17:15
Medlem
Ak_47s avatar
Citat:
Verkar som en återfalls-pedofil som blivit "vårdad" för kort tid

Fängelse i två år är minimistraffet för våldtäkt mot barn.

Mannen får minimistraffet trots att han våldtagit barn förut.

Ingen ny ledtråd vem det kan va... ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in