2010-11-19, 12:34
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Orkar inte söka speciellt mycket då jag egentligen inte vet vad jag ska söka på.

Grejen är att jag har lust att pröva att koppla in min alienware m11x (11 tum skärm) till våran hemtv som är typ 42 tum eller vad det kan vara för något. Det jag undrar är vad det är för sladdar och skit jag behöver, och vet inte om min alienware stöder detta heller.

Någon som har lite mer koll, kanske?
Citera
2010-11-19, 12:38
Medlem
Borde räcka med PC-kabel om din TV har det. Har funkat för mig med laptops.
Brås helt på vadför uttag du har.
Citera
2010-11-19, 12:38
Bannlyst
Vad har TVn för uttag?
Citera
2010-11-19, 12:44
Medlem
katastrofernas avatar
Hdmi
Citera
2010-11-19, 12:48
Medlem
Odysseus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Hdmi

Tror jag också på. Köp en HDMI-lina, sen koppla in och, sen är det att tuta o köra!
Citera
2010-11-19, 13:16
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odysseus.
Tror jag också på. Köp en HDMI-lina, sen koppla in och, sen är det att tuta o köra!

Okej, härligt! Vart hittar man en sån, och vad kan den gå på?
Citera
2010-11-19, 13:16
Medlem
ApocalypseDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper-Eater
Vad har TVn för uttag?

Det är en Phillips och den är cirka 3 år gammal, sen vad uttagen heter har jag ingen koll på. Mer än scart såklart, men det har väl alla tv som inte är 10 år gammal.
Citera
2010-11-19, 13:25
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApocalypseDude
Okej, härligt! Vart hittar man en sån, och vad kan den gå på?
Claes Ohlson, Siba, Elgiganten osv...
Citera
2010-11-19, 13:28
Medlem
Dr.Asystolis avatar
Som det säga i tidigare inlägg beror det helt på vad du har för uttag på din dator. Har du ett VGA (http://news.softpedia.com/images/reviews/large/VGA.jpg) kan du köpa en adapter, antigen till DVI (http://www.ss427.com/dvi-d-dual-link...face-cable.jpg) eller HDMI och köpa en sladd som passar, dock blir det inte samma kvalité med VGA som DVI/HDMI. Har du ett DVI uttag på datorn är det bara att köpa en sladd eller adapter DVI-->HDMI och tuta och köra med mycket gott resultat. Då det finns olika DVI på marknaden så var noga med att kolla vad just du har så du inte köper något som inte passar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in