2004-07-08, 16:36
Medlem
frankensteins avatar
Finns det ngon som vet nr det r regnperiod i Thailand och var i Thailand det r. Har fr mig att det r fint p stra sidan nr det regnar p den vstra och tvrtom. Tnkte ka i slutet av september eller r det bara mongoloid att gra det?
Citera
2004-07-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Finns det ngon som vet nr det r regnperiod i Thailand och var i Thailand det r. Har fr mig att det r fint p stra sidan nr det regnar p den vstra och tvrtom. Tnkte ka i slutet av september eller r det bara mongoloid att gra det?

kul att du tar upp det, d det var precis den informationen jag sker. Den jag har hrt r att det endast regnar ett par timmar per dag. Frdelen under regnperioden r att man slipper charterturister, och att priserna blir om mjligt nnu billigare. Men jag vill grna f en bekrftelse hr p flashback.

En liten lnk:
http://www.thailandguiden.se/klimat.php
Citera
2004-07-08, 18:40
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intran
kul att du tar upp det, d det var precis den informationen jag sker. Den jag har hrt r att det endast regnar ett par timmar per dag. Frdelen under regnperioden r att man slipper charterturister, och att priserna blir om mjligt nnu billigare. Men jag vill grna f en bekrftelse hr p flashback.

En liten lnk:
http://www.thailandguiden.se/klimat.php

Normalt regnar det intensivt i ett par timmar och sen skiner solen, men har man otur kan det regna hela jvla dagen.

September och oktober tillhr de regniga mnaderna, men som sagt ker man under perioden maj till november kan man tjna massor av pengar plus att man slipper charternrdarna ala Sllskapsresan
Citera
2004-07-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Normalt regnar det intensivt i ett par timmar och sen skiner solen, men har man otur kan det regna hela jvla dagen.
osv osv osv osv osv osv

Tack fr den informationen. (frsker att inte lta ironisk

Jag r borta i septemer till slutet av November, s jag beger mig till Laos och Vietnam under September och Oktober och tervnder till Thailand i November... D jag bara ska slappa p nn strand i tv veckor.
Citera
2004-07-11, 13:59
Medlem
frankensteins avatar
Tack fr infon alla. S snllt, puss p er. Nu litar jag p er och ker dit. Om jag regnar bort kan ni rkna med att jag stter kontrakt p era skallar haha. Tack tack
Citera
2004-07-26, 10:59
Medlem
shiranos avatar
Kom precis hem frn Thailand...

Varit dr i 2 veckor och det regnade nn enstaka gng, p kvllarna, men fan vad det vrkte ner d...annars minst 40 grader var dag med solsken, kan tillggas att jag var p den stra sidan. Koh Samui och Koh Phangan..

Definitivt det bsta stllet jag nnsin varit p, men 2 veckor r fan ingenting, k minst en mnad r ju tipset...
Citera
2004-07-26, 11:23
Medlem
Krungtheps avatar
Pattaya r ett av f omrden lngs den thailndska kusten som pverkas minimalt av de olika monsunerna. Visst fan kommer dr en skur d och d men de flesta barer har ju tak...
Citera
2004-07-26, 11:32
Medlem
bananes avatar
Jag var dr i november och det regna mycket i norr tex kophangang och s men phiphi hade kanonvder hela tiden =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in