• 1
  • 2
2004-07-08, 13:49
Medlem
Jag ska förbi Göteborg om nån vecka, finns det nån som kan tipsa om några porrbutiker där? Det borde ju finnas några st i en sån stor stad.
Citera
2004-07-08, 13:53
Medlem
Truck vid stigs center finns ju.
Citera
2004-07-08, 14:43
Medlem
Mockens avatar
På Andra Långgatan finns det tre stycken, på Friggagatan finns det två, på Lilla drottninggatan i centrum finns det en.
Citera
2004-07-08, 16:00
Medlem
Vad heter dom? har dom några sidor på nätet?
Tacksam för svar.
Citera
2004-07-08, 16:00
Bannlyst
Babydoll på friggagatan. Wandas på andra långgatan. Moulin Rouge i mölndal ovanför cafe-skåne.. Alla dom strippklubbarna har ju Porrfilmer och annat också. Och en bit bort på samma gata som Wandas ligger, finns det en riktigt porrbutik. sen brevid gamleport (nyhamn?) eller va den heter. fan kommer inte ihåg gatnamn och adresser nu, men det kryllar ju av porrbutiker.
Citera
2004-07-08, 17:22
Medlem
Namblas avatar
Det är väl kondomerian eller vad det heter som ligger vid Gamle Port?
Den första butiken på Andra långgatan som man kommer till är väl Martin Shop och de finns väl på internet.
EDIT . Ja de fanns visst - http://www.martinshop.se/
EDIT2 - De låg visst i Stockholm men de på andra långgatan heter väl också så?
Citera
2004-07-08, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nambla
Det är väl kondomerian eller vad det heter som ligger vid Gamle Port?

Ja den också, men detta är en lite mer "skyddad affär" man ser den knappt, inga fönster, eller nåt.. ser lite skum ut Ligger typ mitt framför parkeringsdäcket där.
Citera
2004-07-08, 18:04
Medlem
Namblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Ja den också, men detta är en lite mer "skyddad affär" man ser den knappt, inga fönster, eller nåt.. ser lite skum ut Ligger typ mitt framför parkeringsdäcket där.

Vid Fröken Olssons ungefär då? Ner mot SAS Radisson?
Citera
2004-07-08, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nambla
Vid Fröken Olssons ungefär då? Ner mot SAS Radisson?

Precis.. Har för mig den heter, Nyhamn sexshop eller nåt..

Hittade lite mer info.

Nyhavn

Nyhavn är en videbutik i Göteborg som även har ett stort utbud av filmer i sk videokabinetter. Där kan du välja mellan ca 4000 filmer i något av de nyrenoverade rummen med fjärrkontroll. Priser från 50 kronor. Nyhavn ligger på Lilla Drottninggatan 3 (alldeles bakom NK's pakeringshus). De har öppet alla dagar mellan 10:00 och 22:00. Vill du ringa, så gör det på:
031-711 19 63

Som sagt, den ligger lite skyddat å inga direkta skyltar har jag för mig.
Citera
2004-07-08, 18:19
Medlem
Mockens avatar
Den bakom Gamle Port ligger på Lilla drottninggatan som jag skrev tidigare, och den heter Nyhavn shop.
De två som Bizarre inte namngav på Andra långgatan heter L-M center och Cahjo. Cahjo är den största porrbutiken i Göteborg.

Några länkar:
http://www.cahjo.se/
http://www.xlvideo.se/

Nyhavn shops läge: http://www.gulasidorna.se/query?what...=0&nearby=&ns=
Citera
2004-07-08, 18:20
Bannlyst
Hitta en sida:

Citat:
Göteborg

Cahjo-huset

Denna stora videobutik ligger på Andra Långgatan 3 och är värd ett besök, även för den som inte är i krokarna. Där säljer de nämligen många högklassiga videofilmer till bra pris ! De hyr även ut och visar på plats.

--------------------------------------------------------------------------------

LM Center

Har: Hyrfilm, Köpfilm med stor sortering till bra priser, DVD, VCD & Cd-rom skivor, visningsbås, sexleksaker, kläder.
LM:s speciallitet är bytesfilmer, som dom för tillfället har cirka 900 av, och sortimentet ökar ständigt med cirka 100/månaden! Här lämnar du din "gamla" film och tar en ny bytesfilm för 50:- och var 6:e är gratis.
Öppet: må-lö 10:00-22:00 och
sö 12:00-22:00
Butiken ligger på Andra Långgatan . Telefon 031-129800

--------------------------------------------------------------------------------

Nyhavn

Nyhavn är en videbutik i Göteborg som även har ett stort utbud av filmer i sk videokabinetter. Där kan du välja mellan ca 4000 filmer i något av de nyrenoverade rummen med fjärrkontroll. Priser från 50 kronor. Nyhavn ligger på Lilla Drottninggatan 3 (alldeles bakom NK's pakeringshus). De har öppet alla dagar mellan 10:00 och 22:00. Vill du ringa, så gör det på:
031-711 19 63

Videoshopen

Själva hävdar de att stans största utbud av erotiska filmer finns i deras butik. Hoppa in på Tuvevägen 10 och bedöm själv. För dig som hellre vill ringa slår: 031-50 80 55 på sin telefon.
Citera
2004-07-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
På Andra Långgatan finns det tre stycken, på Friggagatan finns det två, på Lilla drottninggatan i centrum finns det en.

Namnen är som följer:

2a Långgatan: Video Look (Wandas) - stooort utbud tyska hyrfilmer (skräp), bra leksaker men högt pris. Har massvis med köpfilm på dvd.
Wandas är en strippklubb, där det sker en hel del cruising...

2a Långgatan: LM Center - få hyrfilmer, mest gammalt junk. Bra på köpfilm på dvd och vhs (Max's, private, bestseller och andra välkända märken endast) Bäst i sta'n på tidningar.

2a Långgatan: Martin Shop - hutlösa priser, bra sortiment på amerikansk köpfilm.

Friggagatan: Chat Noir och Baby Doll - stripställen utan egentlig försäljning (i alla fall inte mycket)

Lilla Drottninggatan: Nyhavn - bäst i sta'n på amerikansk porr och gayfilm, sämre på tysk och svensk hyrfilm. Hyffsat sortiment köpfilm till bra priser.

Nära Kungsportsplatsen (Gamle Port): Kondomeriet - bra på leksaker och underkläder, men har höga priser.

Skanstorget: Galaxy - bra på amerikansk porr och svensk amatörfilm mm, men snuskig butikslokal.

Hisingen (vågmästarplatsen ungefär): Videoshoppen - bra sortiment max's och bestseller köpfilm. Har klent med nyhetsfilmer.

Hisingen, vägen mot kungälv: Truck Center - väldigt blandad kvalité.

Jag misstänker att Göteborg har fler små porrvideobutiker än någon annan stad i Sverige...

Säg vad letar du efter, så kan jag rekommendera en butik!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in