2010-11-18, 23:17
Medlem
CoupDeGraces avatar
Själv hade jag Imovane utskrivet när jag var 14, så det borde väl inte vara något problem.
Citera
2010-11-18, 23:51
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Själv hade jag Imovane utskrivet när jag var 14, så det borde väl inte vara något problem.
Ja men om pojken har så svåra problem med sömnen är det väll bara för föräldrarna att dra med han till doktorn så han får riktigt vård, ifall det är nån z-analog som behövs så kommer doktorn att skriva ut det istället för att föräldrarna ska självmedicinera honom...
Citera
2010-11-19, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filipdinho
Håller fullständigt med,sitta vid datan gör ingen fit for fight direkt,och när jag var 14 så vägde jag säker runt 45-50 inte mer så det var lite chockerande att höra 80 kilo!

du måste ha varit väldigt liten som 14 åring. och du hörde att han spela hockey 3 ggr veckan han låter inte precis som en vekling och vissa växer snabbare än andra!!!
Citera
2010-11-19, 11:15
Medlem
erections avatar
Är det bara för denna natt så är det inga problem. Förstår inte varför folk brusar upp sig.
Citera
2010-11-19, 11:22
Medlem
Folk kan ju läsa några inlägg innan dom skriker i alla fall. Klart som fan att du kan ge honom ett piller en gång.

edit: Oj, det var nog för sent att svara nu. Hur gick det? Överlevde han natten??
Citera
2010-11-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
vi tänkte ge honom imovane. går det bra ?

Det är ju en z-analog så jag skulle inte gjort det, du får själv dra gränsen för vad du tycker är okej och inte.
Citera
2010-11-19, 16:46
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dopestghost
Folk kan ju läsa några inlägg innan dom skriker i alla fall. Klart som fan att du kan ge honom ett piller en gång.

edit: Oj, det var nog för sent att svara nu. Hur gick det? Överlevde han natten??
hehe han överlevde natten vi gav honom 1 imonave och det gick bra.
Citera
2010-11-19, 16:48
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Hej min son har problem att sova och jag undrar om jag kan ge honom sömnmedel eller om det finns några bieffekter. Han väger 80-85 han är 185 lång.
Snabba svar uppskattas.
fråga läkare?
Citera
2010-11-19, 16:50
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.
Jag skulle nog vara mer orolig vad sömnbesvären beror på än om han knaprar lite piller...
Samma här. Sömnsvårigheter bland unga tonåringar hör verkligen inte till det normala.
Citera
2010-11-19, 17:33
Medlem
Det är ju givetvis inte uteslutet att unga och även mycket unga kan vara i behov av sömnmedel.

Men som tidigare skribenter nämnt så är det nog en god ide att i första hand undersöka varför han har sömnproblem.
Citera
2010-11-19, 20:28
Medlem
likeithards avatar
Undra varför han har så svårt att sova just den här enda gången i sitt liv. Verkar skitskumt.
Citera
2010-11-19, 20:32
Medlem
Vad kommer tabletterna ifrån? Du kan inte mena att du ska ge ditt barn läkemedel som inte är utskrivet till honom! Oansvarigt! Gå till vårdcentralen och rådgör med en läkare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in