2010-11-20, 23:57
Medlem
Tron hos denne person har faktiskt varit ett problem så chefen fick säga ifrån på skarpen. Personen lyssnade på det faktiskt och det blev mycket bättre. Försökte visst värva människor till deras organisation med tron om att det akulle bli bättre för patienten.
Citera
2010-11-20, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulletulle
bara att h*n inte tycker det är vår sak att lägga oss i. Är det meningen att hjärtat stannar, så ska man inte rädda det för Gud har gjort personens öde så.

Jag överlever attacken. ;-)
Ah. Fan vad rätt det hade varit om denna person själv drabbades av något medicinskt hjärtfel (eller dylikt) och ni andra sprang fram, tittade bekymmersamt på denne person, och sade; "ja det var ju tråkigt. Lycka till i efterlivet", vartefter ni gick in och drack kaffe.
Citera
2010-11-21, 00:00
Medlem
Citat:
Tron hos denne person har faktiskt varit ett problem så chefen fick säga ifrån på skarpen. Personen lyssnade på det faktiskt och det blev mycket bättre. Försökte visst värva människor till deras organisation med tron om att det akulle bli bättre för patienten.
Denne människa försökte värva hos de sjuka alltså!?
Citera
2010-11-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Ah. Fan vad rätt det hade varit om denna person själv drabbades av något medicinskt hjärtfel (eller dylikt) och ni andra sprang fram, tittade bekymmersamt på denne person, och sade; "ja det var ju tråkigt. Lycka till i efterlivet", vartefter ni gick in och drack kaffe.

Fast denne person hade då velat dö.
Citera
2010-11-21, 00:08
Medlem
Citat:
Denne människa försökte värva hos de sjuka alltså!?

Yes! Det var undet en period då personen var riktigt inne i skiten. H*n har faktiskt lugnat ner sig och nästan blivit "normal". H*n hade ingen tv förut, för det tyckte organisationen att man inte skulle se på. Så sattes tv:n på i personalrummet, så gick h*n ut.
Citera
2010-11-21, 00:09
Medlem
Citat:
Fast denne person hade då velat dö.
Episkt misslyckande från min sida med andra ord. Nåväl, sjukt var ordet!

Citat:
Yes! Det var undet en period då personen var riktigt inne i skiten. H*n har faktiskt lugnat ner sig och nästan blivit "normal". H*n hade ingen tv förut, för det tyckte organisationen att man inte skulle se på. Så sattes tv:n på i personalrummet, så gick h*n ut.
Förmodligen var väl personen nykonverterad då, vilket ofta innebär ett extremt övertolkande av allt (att man alltså tar allt ledningen säger ordagrant). Detta stämmer nog väl med att personen senare blev lite mer "normal", som du säger, då denne själv började tolka och kontemplera. Men likväl innebär dennes religiösa trosföreställningar att personen har en del hinder i sitt yrke.

Till skillnad då från min ställning att en läkare absolut bör få neka till att utföra en abort, så är ett nekande av vård vid ett livshotande tillstånd något helt annat! Detta är lite mer absurt, även för en "vårdare" av något slag. Det enda jag kunde tänka mig upphäva detta är om patienten, i sina sinnens fulla bruk, inte själv vill ha någon vård.
Senast redigerad av oddman84 2010-11-21 kl. 00:17.
Citera
2010-11-21, 00:25
Medlem
Citat:
Episkt misslyckande från min sida med andra ord. Nåväl, sjukt var ordet!

Förmodligen var väl personen nykonverterad då, vilket ofta innebär ett extremt övertolkande av allt (att man alltså tar allt ledningen säger ordagrant). Detta stämmer nog väl med att personen senare blev lite mer "normal", som du säger, då denne själv började tolka och kontemplera. Men likväl innebär dennes religiösa trosföreställningar att personen har en del hinder i sitt yrke.

Till skillnad då från min ställning att en läkare absolut bör få neka till att utföra en abort, så är ett nekande av vård vid ett livshotande tillstånd något helt annat! Detta är lite mer absurt, även för en
"vårdare" av något slag. Det enda jag kunde tänka mig upphäva detta är om patienten, i sina sinnens fulla bruk, inte själv vill ha någon vård.

Förhoppningsvis hade denne gjort upplivningsförsök om ingen annan personal fanns att tillgå, men det har ju som tur är aldrig behövts testas.
Citera
2010-11-21, 00:30
Medlem
Fanatismen höll i sig i flera år, även om rekryteringen fick ett abrupt slut när det kom fram till chefen.
Citera
2010-11-21, 00:36
Medlem
Citat:
Förhoppningsvis hade denne gjort upplivningsförsök om ingen annan personal fanns att tillgå, men det har ju som tur är aldrig behövts testas.
Usch, om det är som du säger är det dock rent livsfarligt, oavsett moraliska vinklingar.

Förstår verkligen inte denne personen. De flesta religiösa (och övriga, förstås) brukar ju inte låta någon dö utan vidare. Å andra sidan; moder teresa glorifierade denna sortens beteende
Citera
2010-11-21, 00:43
Medlem
Citat:
Usch, om det är som du säger är det dock rent livsfarligt, oavsett moraliska vinklingar.

Förstår verkligen inte denne personen. De flesta religiösa (och övriga, förstås) brukar ju inte låta någon dö utan vidare. Å andra sidan; moder teresa glorifierade denna sortens beteende

Fast, det är ingen risk på en sådan avdelning, så det är lugnt. H*n har tryckt på nödlarmet när det varit kris, men backat undan när annan personal tillkommit(Det tar max 15 sekunder innan den första är på plats). Så, jag tror att hade det behövts, så hade h*n gjort det. Är väl bara jobbigt att behöva tvinga sig själv att göra något som går emot ens egna tro, varav undvikandet. Jag hoppas verkligen det iaf.
Citera
2010-11-21, 00:57
Medlem
Citat:
Fast, det är ingen risk på en sådan avdelning, så det är lugnt. H*n har tryckt på nödlarmet när det varit kris, men backat undan när annan personal tillkommit(Det tar max 15 sekunder innan den första är på plats). Så, jag tror att hade det behövts, så hade h*n gjort det. Är väl bara jobbigt att behöva tvinga sig själv att göra något som går emot ens egna tro, varav undvikandet. Jag hoppas verkligen det iaf.
Så vad du säger är alltså, summa summarum, att han ändå gör nytta, oavsett hans personliga värderingar? Hans åsikter gör förmodligen ingen skillnad alls?
Senast redigerad av oddman84 2010-11-21 kl. 01:11.
Citera
2010-11-21, 01:05
Medlem
Citat:
Så vad du säger att alltså, summa summarum, att han ändå gör nytta, oavsett hans personliga värderingar? Hans åsikter gör förmodligen ingen skillnad alls?

Jag hoppas att dennes åsikter inte gör någon skillnad om vi skulle hamna i den situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in