• 1
  • 2
2010-11-20, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Det är ju det jag gör!

Steg 1
1.Ange personnummer med sekelsiffror.
2.Välj inloggningssätt.
3.Om du har en företagskopplad säkerhetsdosa och väljer säkerhetsdosa som inloggningssätt markerar du kryssrutan.
Läs mer om företagskopplad säkerhetsdosa.
4.Klicka på Fortsätt.

Steg 2
1.Kontrollera personnummer.
2.Mata in kontrollnumret i säkerhetsdosan.
3.Mata in dosans svarskod i fältet.
4.Klicka på Fortsätt.

Du väljer rätt inloggningsätt? Det är det enda jag kan komma på att du gör fel.
och det är din bankdosa? Så det inte är dina föräldrars eller liknande och att ni delar pinkod. Dosorna är personliga.
Citera
2010-11-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Steg 1
1.Ange personnummer med sekelsiffror.
2.Välj inloggningssätt.
3.Om du har en företagskopplad säkerhetsdosa och väljer säkerhetsdosa som inloggningssätt markerar du kryssrutan.
Läs mer om företagskopplad säkerhetsdosa.
4.Klicka på Fortsätt.

Steg 2
1.Kontrollera personnummer.
2.Mata in kontrollnumret i säkerhetsdosan.
3.Mata in dosans svarskod i fältet.
4.Klicka på Fortsätt.

Du väljer rätt inloggningsätt? Det är det enda jag kan komma på att du gör fel.
och det är din bankdosa? Så det inte är dina föräldrars eller liknande och att ni delar pinkod. Dosorna är personliga.

Du beskriver inloggningsförfarande för de gamla dosorna. TS har ny dosa och dom kräver inte inmatning av något kontrollnummer vid inloggning. Steg 2 är då istället så här:

Steg 2
1. Kontrollera personnummer.
2. Använd dosan för att ta fram en engångskod.
3. Mata in engångskoden i fältet.
4. Klicka på Fortsätt.
Citera
2010-11-20, 15:53
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Då jag nyss har fyllt arton har jag fått ett Visakort med tillhörande säkerhetsdosa av Swedbank. För att kunna använda kortet på internet behöver man tydligen ansluta det till "Visa/Mastercard SecureCode". Vilket kräver att man loggar in på Swedbank med säkerhetsdosan. Men när jag har loggat in med min pin-kod, tryckt 1 på dosan, erhållit en kod och skrivit denna som lösenord så får jag följande felmeddelande: "Det gick inte att logga in. Det kan bero på att du har angett felaktigt nummer i fältet för personnummer eller att koden som kommer från säkerhetsdosan inte är den förväntade. Gå tillbaka och försök igen.". Observera att det är första gången jag gör detta.

Jag är helt säker på att jag har skrivit rätt personnummer och kod, vad är problemet?

Har du kommit in ännu? Jag har den dosa som ser ut som ett ägg ungefär och där trycker jag på 2an efter min personliga kod. Då kommer strecken upp i dosan där jag fyller i det som genererades av banken i min dator efter att jag matat in personnummer.

Det kan ju vara så att du är för långsam med att knappa in allt. Tror att det är tidsbegränsning in hur länge koderna gäller. Då får man börja om. Jag har själv aldrig råkat ut för det, bara sett andra på håll så någon närmre beskrivning av hur det fungerar och ser ut kan jag inte ge.
Citera
2010-11-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subsurfer
Du beskriver inloggningsförfarande för de gamla dosorna. TS har ny dosa och dom kräver inte inmatning av något kontrollnummer vid inloggning. Steg 2 är då istället så här:

Steg 2
1. Kontrollera personnummer.
2. Använd dosan för att ta fram en engångskod.
3. Mata in engångskoden i fältet.
4. Klicka på Fortsätt.

Precis såhär är det för mig! Skall koden börja på 9 med de nya dosorna också? För jag brukar inte få en kod som börjar på det. Och nej, det går fortfarande inte att logga in. Hoppas nästan det har med datorhaveriet att göra för jag känner mig fullständigt dum i huvudet.

E: Ringde Swedbank (vilket jag givetvis borde gjort från början ) och av någon anledning var dosan spärrad (av kund påstod de), vilket är märkligt eftersom jag precis har fått den. Tack för att ni tog er tid.
Senast redigerad av Shiv3r 2010-11-22 kl. 16:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in