2010-11-18, 11:48
Medlem
Heinkels avatar
Jag har en skjorta jag skulle vilja låta ändra från dubbel manschett till enkel knappmanschett. Visst borde det inte vara ett alltför avancerat ingrepp? Någon som provat?
Citera
2010-11-18, 13:06
Medlem
Sessilays avatar
Nej, det är inte svårt att utföra. Det är bara till att sprätta bort, mäta ut längden på manchetten och sy. Förmodligen fungerar det att behålla befintligt mellanlägget t o m. Det svåra är väl att få det tillräckligt snyggt.
Citera
2010-11-18, 13:28
Medlem
Det är som sagt inte svårt alls, en skräddare tar inte många kronor för att utföra. Har aldrig gjort detta själv på någon egen skjorta men har sett ändrade skjortor de ser precis ut som en köpt kombimanschett.
Citera
2010-11-18, 15:06
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinkel
Jag har en skjorta jag skulle vilja låta ändra från dubbel manschett till enkel knappmanschett. Visst borde det inte vara ett alltför avancerat ingrepp? Någon som provat?

Mycket lätt manöver precis som ovanstående skriver. Vill du kan du ju alltid slänga in lite extra mellanlägg, i och med att manschetten blir hälften så tjock (enkel istället för dubbel). Sätt sedan knappen tvärs över knapphålet så syns det troligtvis inte heller samtidigt som du utnyttjar befintligt knapphål i dubbelmanschetten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in