• 1
  • 2
2010-11-18, 02:12
Medlem
Mortixs avatar
Satt ute på balkongen för att ta en cigarett medan jag tittade upp mot den stjärnfyllda natthimlen. Såg då tre blinkande föremål som låg som ett streck uppåtlutande åt höger. Bara stjärnor, tänkte jag och fortsatte stillsamt med cigaretten. Men sedan så såg jag nedanför en formation ganska identisk med "ballongufona" över New York. Tyckte att detta var riktigt intressant, så min blick fästes vid en lång stund. Då ser jag att stjärnorna på strecket ovanför börjar röra sig långsamt åt höger, dessutom blinkar det något rött från dem. Vad kan detta vara?
Citera
2010-11-18, 02:15
Medlem
Zeromatics avatar
Det kan vara aliens från yttre rymden.

Edit: Eller egyptier.
Citera
2010-11-18, 02:17
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Det kan vara aliens från yttre rymden.

Edit: Eller egyptier.

Det kan även vara romer, eller ett flygplan
Citera
2010-11-18, 02:25
Medlem
dgnrrds avatar
orions bälte..
Citera
2010-11-18, 02:26
Medlem
Mortixs avatar
Såg som sagt iallafall väldigt likt ut den formation som sågs i New York, varesig det var egypter, romer, ballonger eller ufo:n.

http://www.youtube.com/watch?v=KsoBKtl2vio

Spola fram till 4:38 så ser ni vad jag menar.
Citera
2010-11-18, 02:29
Medlem
Mortixs avatar
Brukar verkligen orions bälte röra sig medan det blinkar rött? Säger inte att jag tror att det var ufo:n. Är det någon som sett samma sak som jag?
Citera
2010-11-18, 02:32
Medlem
RedBraindamages avatar
Sannolikheten är betydligt större att det rörde sig om ballonger/flygplan eller andra flygmaskiner tillverkade av människan. Fysiskt vore det i princip omöjligt att skicka ett rymdskepp till jorden med tanke på att närmaste liv ligger ljusår bort från vår planet, vad för typ av bränsle skulle man använda då? Med dagens teknik som finns på vår planet är det inte möjligt.
Citera
2010-11-18, 02:35
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBraindamage
Sannolikheten är betydligt större att det rörde sig om ballonger/flygplan eller andra flygmaskiner tillverkade av människan. Fysiskt vore det i princip omöjligt att skicka ett rymdskepp till jorden med tanke på att närmaste liv ligger ljusår bort från vår planet, vad för typ av bränsle skulle man använda då? Med dagens teknik som finns på vår planet är det inte möjligt.

På vår planet ja! Det var inte så längesedan vi trodde att jorden var platt och att det var skadligt att färdas snabbare än 50km/h.
Citera
2010-11-18, 02:41
Medlem
RedBraindamages avatar
Man kan inte färdas i ljusets hastighet, det är omöjligt. Ponera att man skulle kunna göra det, det skulle ändå ta jättemånga år.
Senast redigerad av RedBraindamage 2010-11-18 kl. 02:46.
Citera
2010-11-18, 02:42
Medlem
RedBraindamages avatar
Skrev dubbelt inlägg..
Citera
2010-11-18, 02:45
Medlem
Jag har också observerat ovanligt flygande föremål på Göteborgs natthimmel för ca 2 veckor sedan eller mindre. Såg ett rektangulärt objekt avlångt i färdriktningen ca 1000-2000 meters höjd, objektet var vitt med upradade svarta fönster och bestod utav två sidor, det böjde sig i mitten lite som ett gångjärn. Objektet saknade propulsion överhuvudtaget. Utan gled knäpptyst i en hastighet på cirka uppskattningsvis minst 5000km i timmen. Det gick senare in i ett moln precis ovanför huvudet på folk, sedan var det borta. Det gav inte ifrån sig några ljus heller, utan detta är någonting jag såg klart och tydligt. Skall se om jag kan ladda upp en bild jag illustrerat som är hyffsat korrekt.
Citera
2010-11-18, 02:50
Medlem
http://img139.imageshack.us/i/ofoq.jpg/

A, Detta är vad jag såg, fick endast vyn underifrån.
B Objektet i genomskärning från sidan baserat på vad jag såg underifrån.

Sorry till TS om jag viker av från ditt ämne men detta handlar trots allt med om observation över Göteborg på senare tid.

Mortix, jag observerar också stjärnor som är stilla och sedan helt plötsligt rör på sig, detta har förmodligen att göra med att det finns tunna lager moln (genomskinliga) som rör sig och då skapar en illusion av att stjärnorna rör sig. Eftersom ångstruktur passerar stjärnans ljus.
Senast redigerad av SmokingJoe 2010-11-18 kl. 02:53.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in