Ja läs alltihop så förstår ni, kvinnan är 40 år och damen liknar denna underbara dam.
http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs641.snc3/27339_100000099945575_1362_q.jpg
Resan till Norge Moele – Vilken pärs
Jag var på bussen till centralen kl 0720. Ringer i panik till min lärare och säger att jag är på väg. Ja, säger han spring. Och det gjorde jag. Men, missade bussen med ca två minuter.
Jag somnade kl halv fyra natten innan Norgeresan. På morgonen så skulle jag bara vila fem min. Resultatet blev att jag vaknade klockan sju. Bussen gick till Norge klockan 0745.
Frustrerad som jag blev, började jag undersöka möjligheter att hinna ikapp bussen. Med hjälp av ängeln Leif. Min mammas sambo. Eftersom det var halt ute och snöade, så trodde inte Leif att vi skulle kunna köra ikapp bussen. Optimist som jag är, så åkte jag hem och kollade på internet hur man kunde ta sig till Norge.
Som tur var, hade de avgångar några gånger till den dagen. Jag bokade en biljett klockan tolv och åkte iväg. När jag kommer fram till Oslo, så hade jag givetvis glömt mitt bankomatkort. Jag har två banker. Vad gör jag? Jo jag ringer Leif, räddaren i nöden. Och efter frustrerande samtal med Leif, kommer vi fram till att vi har olika banker. Han sätter in pengar och jag står vid bankomaten, utan resultat.
Till saken hör, att jag har bara 200 i kontanter på mig. Så jag hoppar på tåget och tänker att, jag får spela dum Svensk. Men efter jag åkt en hållplats och de säger att konduktören kommer snart. Får jag kalla fötter, och hoppar av. Vid en håla som kallas Lilleströmmer.
I Lilleströmmer blir jag kvar i, två timmar. När jag vandrar fram och tillbaka där, ser jag många suspekta personer. Killar som kollar in om det finns något att ta. Jag känner mig utsatt, då är ändå jag en person som sällan blir rädd.
Jag stod där i denna håla, Lilleströmmer, och hade lite överläggningar med mig själv. Att tillbringa en natt på detta ställe, var inget alternativ för mig. Så jag kollade priser på biljetter, för en student kostade det 190 kronor. Efter jag växlat mina 200 svenska kronor till norska, så hade jag 166 norska kronor. Och biljetten kostade 190 kr.
Jag körde en ful, bokade en barnbiljett som kostade 127 kronor. Konduktören kollade aldrig att det var en barnbiljett. Så nu sitter jag äntligen på tåget som skall ta mig till Moele.