2014-01-24, 18:56
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
När ditt hemmagym består av en gammal träningscykel som står och samlar damm i garderoben.

När du som man tycker att din feta tjej borde banta trots att du är lika tjock.

När du inte kan ha en vit vecka.
Jag tycker att kriterierna för wt borde utesluta fenomen/beteenden som kan finnas inom en annan socialgrupp.

Som här, t ex:

- Bortglömda yogamattor kan finnas på Östermalm.
- Överviktiga män som tycker att deras överviktiga fruar behöver banta kan finnas på Östermalm.
- Folk som inte kan ha en vit vecka kan finnas på Östermalm.

Som sagt, definitionen av wt borde utesluta sådant som kan förekomma även i andra socialgrupper. Vad tycker ni?
Citera
2014-01-24, 19:52
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggelin-Jonas
När du är lärare och ger dåliga betyg till elever som ser rika ut för att hämnas på ditt eget miserabla liv.

Jag har aldrig mött en lärare som passar in i den gängse "white trash"-mallen. Säkert att du inte bara är sur för att du fick IG en gång i högstadiet när du alltid hade fejkade Dolce Gabbana-kläder och tyckte att du såg rik ut?
Citera
2014-01-24, 20:09
Medlem
Uroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WiskeyTangoWarning
Skaffar hus när du är 19.

Det är så långt från wt man kan komma, riktigt wt lever på soc och/eller andra bidrag. En ung människa som köper eget boende har egen ekonomi och förstår värdet av sådan investering.

Wt hyr sitt boende alt soc hyr åt dom, det är bara moderatjävlar som har råd med hus är resonemanget.
Billigt är deras religon och att äga är onödigt eftersom sossarna sagt att allt är allas, framförallt pengarna som de rika jävlarna tjänar.
Senast redigerad av Uroy 2014-01-24 kl. 20:10. Anledning: Anal-fabet
Citera
2014-01-24, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Då är man väl invandrare? Jag har aldrig sett en svensk göra detta. Däremot x antal invandrare.
Brukar se det titt som tätt på Willys/Coop där jag handlar. Och de är väldigt WT. Samtidigt skulle påståendet fungera på en invandrare inser jag nu.
Citera
2014-01-25, 12:31
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Som tidigare påpekats. Fb-fenomenet "livets hårda skola" ÄR det största Wt-tecknet.
Måste hålla med om att det är ett otroligt WT-tecken.
Citera
2014-01-25, 12:59
Medlem
LYrexos avatar
När du har tändstift tatuerade på vaderna...
Citera
2014-01-25, 16:15
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag har aldrig mött en lärare som passar in i den gängse "white trash"-mallen. Säkert att du inte bara är sur för att du fick IG en gång i högstadiet när du alltid hade fejkade Dolce Gabbana-kläder och tyckte att du såg rik ut?
Fult hår med WT-kläder samt det bästa, sandaler på sommaren. 3 WT-kriterier som många lärare uppfyller
Citera
2014-01-25, 21:17
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Fult hår med WT-kläder samt det bästa, sandaler på sommaren. 3 WT-kriterier som många lärare uppfyller

Nu får du förklara dig lite mer ingående. Jag tycker i och för sig att sandaler ofta är fult, men att det generellt skulle vara "white trash"? Och vad för frisyrer och kläder som lärare brukar ha menar du är "white trash"?
Om jag ska tänka mig en white trash-frisyr tänker jag rakad skalle eller sönderfärgad hockeyfrilla, vilket knappast är särskilt vanligt bland lärare. Kläder skulle väl vara t-shirts med sexistiska skämt eller texter som "Varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök?" — knappast något lärare skulle ha.
Citera
2014-01-26, 13:39
Bannlyst
Citat:

nej nej nej
Citera
2014-01-26, 18:48
Medlem
Piggelin-Jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Nu får du förklara dig lite mer ingående. Jag tycker i och för sig att sandaler ofta är fult, men att det generellt skulle vara "white trash"? Och vad för frisyrer och kläder som lärare brukar ha menar du är "white trash"?
Om jag ska tänka mig en white trash-frisyr tänker jag rakad skalle eller sönderfärgad hockeyfrilla, vilket knappast är särskilt vanligt bland lärare. Kläder skulle väl vara t-shirts med sexistiska skämt eller texter som "Varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök?" — knappast något lärare skulle ha.
Haha förstår hur du tänker, men det beror ju lite på hur man definierar WT också.
+1 för ditt quote, dagens garv
Citera
2014-01-26, 21:26
Medlem
När du gnäller på din wtbrud och säger att du är så sugen på att göra slut. Men någon timme senare skriver en enorm kärleksförklaring till henne på facebook
Citera
2014-01-27, 07:23
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Du pratar rinkebysvenska trots att du kan prata normalt och är helsvensk för att smälta in i "förorten".

Dina förebilder är "coola" artister snarare än politiker, vetenskapmän och filosofer. Du har tupac eller eminem på väggen.

Din familj orkar inte laga middag så ni beställer hämtpizza och kebabs. Ni äter allihop framför TV:n med Cola och Fanta. Ni äter ur frigoliförpackingarna, inga tallrikar. Ni har en ouppfostrad blandrashund som urinerar i lägenheten som ni matar medans ni stirrar på tv:n. Det ligger pizzakartonger i diskon från gårdagen där bananflugor samlas.

Ni fiser i lägenheten och småfnittrar.
Du använder grova svordomar och rinkebysvenska när du pratar med din mor för att framså som "cool".
Morsan röker och är gravid samtidigt. Hon är hemmafru men förortslägenheten ser ut som fan ändå.
Du frågar ofta om du kan låna pengar av dina "polare". Detta är kroniskt återkommande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in