2012-07-23, 15:31
Medlem
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/frantogs-djur-bombhotade-polishus_7364640.svd

Måhända är man verkligen WT när man bli ifråntagen djur på grund av vanvård och därefter hotar att spränga det lokala polishuset i luften i hopp om att förbättra sin situation?
Citera
2012-07-24, 14:41
Medlem
Uttrycket White trash kommer ju från sydstaterna i Amerka på 1800-talet. Det var urfattiga vita som stod ett snäpp högre negrerna just därför att de var vita.

Jag säger som nån annan skrev. Jag är White trash när jag inte skänker pengar till tiggare av den anledningen att jag faktiskt inte har råd att lägga ens två kronor.
Citera
2012-07-24, 14:48
Medlem
Det har alltså inte att göra med att "äta popcorn på bio" eller köra bil på ett speciellt sätt. White trash har inte råd att gå på bio, än mindre att köpa popcorn där. Man äger definitivt inte bil om man är white trash.
Citera
2012-07-24, 16:00
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Uttrycket White trash kommer ju från sydstaterna i Amerka på 1800-talet. Det var urfattiga vita som stod ett snäpp högre negrerna just därför att de var vita.

Citat:
Ursprungligen postat av hieronymo
Det har alltså inte att göra med att "äta popcorn på bio" eller köra bil på ett speciellt sätt. White trash har inte råd att gå på bio, än mindre att köpa popcorn där. Man äger definitivt inte bil om man är white trash.

Den här tråden är förvisso urspårad, men ords innebörd och betydelse är inte statisk över tid. På samma sätt som "fattig" har olika innebörd i Sverige jämfört med i Kongo eller som "Snabb bil" inte betyder samma sak i dag som för 100 år sedan.
Citera
2012-07-24, 16:12
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Ni vet att ni är WT när ni måste sitta på ett forum och kasta ut er massa floskler för att gömma er så långt in i garderoben ni kan. Tror utan tvekan att ni tagit upp allt som finns på denna jord som WT.
Citera
2012-07-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Den här tråden är förvisso urspårad, men ords innebörd och betydelse är inte statisk över tid. På samma sätt som "fattig" har olika innebörd i Sverige jämfört med i Kongo eller som "Snabb bil" inte betyder samma sak i dag som för 100 år sedan.
Sant iofs. Det sker inflation i ords och uttrycks betydelse. En gång i tiden betydde patetisk "känslosam" men nu har det en helt annan negativ betydelse, typ "fånigt och överdrivet känslosam" eller nåt.

Jag tänkte mest om det satt - 18-åringar på forat och tänkte att de är white trash och att det skulle vara häftigt. Ursprungligen var det inte alls häftigt, urfattiga vita i sydstaterna som hade EN fördel: de var vita och kunde inte användas som slavar. Annars var de inte mer värda.
Citera
2012-07-24, 17:19
Medlem
Du vet att du är WT när... Du handlar på Biltema i city camo-byxor.
Citera
2012-07-24, 17:29
Medlem
justdies avatar
När du bär foppatofflor.
Citera
2012-07-25, 09:11
Medlem
Fris avatar
Man författar en hel roman, som utspelar sig i förorts- och fritidshusmiljö. Men envisas med att använda namn på sina karaktärer som "Donahue" och "Ginger".
Citera
2012-07-25, 09:14
Medlem
Fris avatar
Man ser det som sitt livs chans att få vara med på Dragons Den där man nervöst presenterar "affärs"idén att spela poker på sin lokala pub. Alternativt att starta en sån pub. (Och blir sågad av en miljardärs-WT på bred skottiska med:
"Ajm didd datt ön it only wörkts for mii! Sooo får datt risån, ajm aot.")
Senast redigerad av Fri 2012-07-25 kl. 09:19.
Citera
2012-07-26, 00:19
Medlem
Ingenieurs avatar
När du byter ut ordet "jävla" mot "fucking"

Ex: "jag har ingen bensin i min fucking Saab 9000"
Citera
2012-07-26, 16:32
Medlem
Ok. När man särskriver ord som ex: affärs idé, stek panna, polis bil, drog missbrukare etc...

Eller när man skriver "vårat hotell" eller "våran semester" eller "mitt egna hotellrum".

Är man inte white trash vet man att man skriver: "vårt hotell", "vår semester" och "mitt eget hotellrum".

Vårat och våran är talspråk, men man skriver inte så.

Jag är nog nästan WT ändå, men jag kan svenska språket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in