Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-04-25, 13:25
  #13
Medlem
Jag tycker det var ganska lite substans i denna tråden beträffande cannabis. Detta är desto mer intressant när det gäller varför cannabis är illegalt över huvud taget. http://www.hampa.net/historia_konspirationen.htm
Citera
2006-04-25, 13:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Nu skall vi alla övervakas. Bugga och avlyssna vem som helst, utan någon brottsmisstanke!
Det har väl ändå aldrig varit aktuellt? Telefonavlyssning kräver domstolsbeslut, samma skulle ha gällt buggning. Personligen anser jag att vem som helst ska få buggas och avlyssnas utan brottsmisstanke, och att det ska sitta kameror i varje gathörn. Men så tycker inte Bodström, han är ofantligt mycket mildare än så... därför förstår jag inte riktigt oron.

Enligt Sifo är 85% av svenskarna positiva till buggning, så det är ju inte direkt så att Bodström har folket mot sig, vilket är ovanligt - i normala fall har politiker i regel 50% mot sig vad de än hittar på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback