2010-11-17, 21:12
Medlem
denivas avatar
Detta är mitt klagomåls brev till inet;

Så, har skickat iväg det nätaggregat ni skickade fel, XFX 650w, och hämtat ut 850w.
Ni drar av pengar från fakturan och skickar mig istället en faktura på 100kr, jag testar nätaggregatet och det enda som händer är
att fläkten snurrar i en sekund och sen slutar den snurra. Det nya nätaggregat fungerar inte, provat på 3 olika datorer, har även provat med 2 gamla nätaggregat jag har hemma och med dom så går datorerna igång, men inte med det nya nätaggregatet.

Nu börjar jag faktiskt tröttna på det här. Först skickar jag in corsair tx 650w till er 2 gånger, ni vägrar byta ut det och en tredje gång skickar jag in det och då byter ni ut det. Det tar mer än en vecka innan jag ens hör från er angående det nya då det tydligen inte fanns i lager. Ni kompenserar detta med att dra bort pengar från mellanskillnaden så att jag istället för att betala runt 270 kr behövde bara betala 100kr sedan finns det i lager och ni skickar det, och ni skickar ett 650w XFX istället av misstag. Skickar tillbaks detta nätaggregat till er och får ett XFX 850w, och detta fungerar inte, oavsett dator och heller inte med paper clip, med paper clip gör den samma sak som i datorerna, den gör så att datorerna startar i en halv sekund för att sedan stängas av, samma sak gäller med fläkten på nätaggregatet när jag gör paper clip test, fläkten snurrar i låt säga en sekund och sedan stängs det av.

Nu tycker jag att det har gått för långt och jag vet inte hur vi ska lösa det den här gången, känns också inte som att jag ska behöva någon mellanskillnad alls nu eftersom att det har gått så himla långt, känns nästan som jag borde få någon mer typ av kompensation för det här,
jag vet ju heller inte hur länge komponenterna i datorn håller när man får nätaggregat som är trasiga.

Jag hoppas ni kommer på en bra lösning på det här då jag verkligen har blivit irriterad nu, vilket självklart är förståeligt.

Nu till min fråga, vad har man rätt till som kund när sånt här händer?
Upprepade gånger så skickas det fel, och det inte fungerar och man åker fram och tillbaks till posten.
Citera
2010-11-17, 21:18
Medlem
Jävla otur med måndagsexemplar du har haft då...
Tycker det är dåligt av Inet som annars brukar ha så bra service att de inte har hanterat situationen bättre. Tror dock inte du har "rätt" till någon kompensation men om de är sjyssta (vilket de brukar vara), så borde de åtminstone ge dig kompensation för dina fraktkostnader eller rabatt på produkten.
Citera
2010-11-17, 21:20
Medlem
denivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynamoon
Jävla otur med måndagsexemplar du har haft då...
Tycker det är dåligt av Inet som annars brukar ha så bra service att de inte har hanterat situationen bättre. Tror dock inte du har "rätt" till någon kompensation men om de är sjyssta (vilket de brukar vara), så borde de åtminstone ge dig kompensation för dina fraktkostnader eller rabatt på produkten.

Hur är det med delar i datorn?
Hoppas inte att dom har förstörts nu pga att dom skickat trasiga nätagg :\
Citera
2010-11-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deniva
Hur är det med delar i datorn?
Hoppas inte att dom har förstörts nu pga att dom skickat trasiga nätagg :\

Med tanke på vilken otur du har haft hittills så skulle det inte förvåna mig om hela datorn är paj.
Skämt åsido, ärligt talat så tror jag inte att övriga komponenter har tagit skada då både nätaggregat och moderkort nuförtiden är rätt tåliga för överbelastning etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in