Följande vill min "psykdoktor" att jag ska äta:Atarax 25mg och Remeron-s 30mg....till saken hör att jag har ett kanske lite för stort alkoholintag som jag inte är berädd att sluta med för tillfället.Så min fråga är:är dessa preparat farliga i kombo med alko??
Jag kan avslöja att på bipacksedeln till min atarax, står det att man inte bör kombinera dem med alkolhol, eftersom alkohol förstärker effekterna. Därimot står det ingenting om att kombinationen skulle vara fysisk skadlig (kan man skriva "somatiskt skadligt"?).
ingen som helst fara. atarax är ett antihistamin och remmeron är antidepp. det kommer stå på nässpray att du inte ska blanda med alkohol... . som sagt ingen fara, dock kommer du bli fet av remeronet.
Kan bara hålla med ÄlskaMig, har själv ätit Atarax, och äter fortfarande Remeron, som jag gick upp ca 10 kg av när jag började med dom. Har druckit mycket alkohol under den tiden utan några som helst märkliga symptom.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!