Har du en stek-termometer eller dylikt? När kycklingen når 72 grader så dör salmonella, och det är väl det viktigaste. Sen får du gå efter egen smak och tycke.
Hel: kryddar > i en form med lite vatten i botten > 175 grader i en timme. typish.
filé fryst: lägger i grillfolie, olivolja (funkar med vanlig olja), vitlök, peppar, salt och en skvätt lime. Sen en jäkla massa andra kryddor som jag tycker om, ibland curry, ibland chilli peppar och ibland spiskumin. Kör olika varje gång så.
Sen sluter jag grillfolien runt varje filé som ett litet paket. In i ungen på 175 grader i 1.5 - 2 timmar. Det blir riktigt mört och fint.
Hel: kryddar > i en form med lite vatten i botten > 175 grader i en timme. typish.
filé fryst: lägger i grillfolie, olivolja (funkar med vanlig olja), vitlök, peppar, salt och en skvätt lime. Sen en jäkla massa andra kryddor som jag tycker om, ibland curry, ibland chilli peppar och ibland spiskumin. Kör olika varje gång så.
Sen sluter jag grillfolien runt varje filé som ett litet paket. In i ungen på 175 grader i 1.5 - 2 timmar. Det blir riktigt mört och fint.
Det har just idag kommit en himla massa frågor gällande kyckling. Finns det verkligen någon anledning att starta tio tusen olika trådar när det finns en sammanhängande sådan?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!