2010-11-17, 15:55
Medlem
anea93s avatar
Jag ska tillaga kyckling i ugn...dock har jag inte en aning om hur länge eller temperatur man bör ha i ugnen.
Någon som vet?
Citera
2010-11-17, 16:00
Medlem
Har du en stek-termometer eller dylikt? När kycklingen når 72 grader så dör salmonella, och det är väl det viktigaste. Sen får du gå efter egen smak och tycke.
Citera
2010-11-17, 16:00
Medlem
Arachibutyros avatar
Jag tillagar min kyckling på följande sätt:

Hel: kryddar > i en form med lite vatten i botten > 175 grader i en timme. typish.

filé fryst: lägger i grillfolie, olivolja (funkar med vanlig olja), vitlök, peppar, salt och en skvätt lime. Sen en jäkla massa andra kryddor som jag tycker om, ibland curry, ibland chilli peppar och ibland spiskumin. Kör olika varje gång så.
Sen sluter jag grillfolien runt varje filé som ett litet paket. In i ungen på 175 grader i 1.5 - 2 timmar. Det blir riktigt mört och fint.
Citera
2010-11-17, 16:01
Medlem
anea93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arachibutyro
Jag tillagar min kyckling på följande sätt:

Hel: kryddar > i en form med lite vatten i botten > 175 grader i en timme. typish.

filé fryst: lägger i grillfolie, olivolja (funkar med vanlig olja), vitlök, peppar, salt och en skvätt lime. Sen en jäkla massa andra kryddor som jag tycker om, ibland curry, ibland chilli peppar och ibland spiskumin. Kör olika varje gång så.
Sen sluter jag grillfolien runt varje filé som ett litet paket. In i ungen på 175 grader i 1.5 - 2 timmar. Det blir riktigt mört och fint.

Låter riktigt bra!
Tack för tipset
Citera
2010-11-17, 16:12
Medlem
dePauls avatar
Det har just idag kommit en himla massa frågor gällande kyckling. Finns det verkligen någon anledning att starta tio tusen olika trådar när det finns en sammanhängande sådan?

https://www.flashback.org/t509020

~Paul~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in