• 4
  • 5
2011-10-02, 04:40
Medlem
Vinterijunis avatar
Kommer man in någonstans om man är bonde?
Citera
2011-10-02, 09:15
Medlem
jannecools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterijuni
Kommer man in någonstans om man är bonde?
nej
Citera
2011-10-02, 10:48
Medlem
Fan vad äcklig hela kulturen av köande, VIP-bord, dyr alkohol och finniga tonåringar i kostym är. Skönt att man kommit förbi det där och inte ser någon som helst status i det längre, snarare tvärtom.
Gubbar på 40-50 år som ränner runt efter 20-åriga tjejer.. Har de ingen familj att umgås med?

Det värsta är alla lantisar som kommer hit och tycker det är så magiskt. Facepalm tänker jag då jag stöter på alla dessa människor på tunnelbana osv.

Vad gäller svårighet att komma in så handlar det väl, som i så många andra sammanhang men ännu lite mer, om:
- Kupstorlek
- Kontakter
- Pengar
- Klädsel
- Utseende
Citera
2011-10-06, 16:49
Medlem
Napalmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copyright
Antar förövrig att knappast Riche, Kvarnen och Blue Moon Bar bör vara några problem att komma in på överhuvudtaget?

Riche kan faktiskt va lite knepigt att komma in på om det är tjockfullt en fredagkväll tex - även om du ser bildad ut och så kan vakterna dra "stammiskväll" eller "fullt" just för att vi faktiskt har en maxgräns på antalet gäster vi släpper in. Men är det rymligt där inne och du har åldern inte och inte var med i farmen 2005 är det inga svårigheter. Men jag antar att nästan alla ställen som är tjockfulla faktiskt säger nej när det väl är fullt.

rt på orange21 post . Väldigt fint skrivet. Ser bara ett fåtal fel som antagligen bara är en uppfattningsfråga. Det jag blev mest sur på var att "spy bar" har "trevliga vakter" - även om man känner dem(de vet vad man heter och ser ut osv) , är dj där och blir insläppt före kön av klubbchefen kan de ändå bete sig som om de skulle spotta en i ansiktet när som helst. Detta är förstås från person till person, var en helt ny vakt i helgen som var obeskrivligt trevlig.

TS: Noppes är utan tvekan svårast att komma in på runt stureplan. - medlemsklubb. Men jag skulle inte riktigt kalla det en "Nattklubb" .
Citera
2011-10-10, 07:20
Medlem
Incipios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Skulle säga V, men ingen av nattklubbarna är särskilt svåra att komma in på överhuvudtaget så länge som man inte är:

1. Aspackad
2. Klädd som ett drägg

Så sant, jag och två kompisar firade en annan kompis 18-årsdag på sturecompagniet i helgen och han har nog aldrig varit ute på krogen så tidigare, vi är väl inte heller för den delen speciellt kända.
Citera
2011-10-13, 00:40
Medlem
Rätt kul när man läser igenom denna tråd. Känns som alla wannabe brats, white trash tjejer ser upp till Stureplan som nåt slags Nirvana. Fine att stureplan är pionjärer inom nattklubbsbrachen i sverige, men de är inte någon sensation.

Om man nu jätte gärna vill gå ut på stureplan och är "orutinerad" i kvarteren, gå till laroy. Där blir du inte nekad om du är över 18 och ser hyfsad ut.
Om du inte har kontakter eller är 20+ kan ni (bönder) glömma sturecompaniet, amba, whiteroom ovs.
Citera
2011-10-16, 22:55
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cest.pas.fini
Rätt kul när man läser igenom denna tråd. Känns som alla wannabe brats, white trash tjejer ser upp till Stureplan som nåt slags Nirvana. Fine att stureplan är pionjärer inom nattklubbsbrachen i sverige, men de är inte någon sensation.

Om man nu jätte gärna vill gå ut på stureplan och är "orutinerad" i kvarteren, gå till laroy. Där blir du inte nekad om du är över 18 och ser hyfsad ut.
Om du inte har kontakter eller är 20+ kan ni (bönder) glömma sturecompaniet, amba, whiteroom ovs.

Sturecompagniet håller inte särskilt hårt alls på åldersgränsen och du behöver knappast kontakter för att komma in på white eller amba.
Citera
2011-10-17, 06:11
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Sturecompagniet håller inte särskilt hårt alls på åldersgränsen och du behöver knappast kontakter för att komma in på white eller amba.

Ser nu att jag läste lite fel. 20+ räcker för white/amba utan kontakter precis som du säger.
Citera
2013-09-01, 21:04
Medlem
fultomats avatar
Är collage och rose svårt att komma in på om man är under 20?
Citera
2013-09-02, 14:36
Medlem
fums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fultomat
Är collage och rose svårt att komma in på om man är under 20?

Rose har en äldre publik en Collage, så det sistnämnda är att satsa på, definitivt. Kommer ni i tid, ser trevliga och uppstyrda ut och är ett blandat sällskap ska inte t.ex. stures vara några problem heller.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in