• 1
  • 2
2010-11-17, 14:54
Medlem
Hej, Har gtt in i vggen efter en depression, Var p Psyk och fick Atarax & Mirtazapin utskrivt. Dom kunde ej hjlpa mig p bttre sett fr det Var Benso och THC i mitt pisstest, Och mina tabletter hjlper verkligen inte fr bara krypningar och ser dubbelt...

Har rkt Cannabis sedan Juni 09, Rkt stort sett varje dag sedan dess, Har haft uppehll p ca 2 veckor 3 gnger, Vintern 09, vren 10, Och fr 3 veckor sen. Skulle nu behva bli ren fr att kunna f ut starkare mediciner som verkligen hjlper mig. Fr att ni ska veta p ett ungefr hur mycket cannabis jag brukat skriver jag CA 3-5g per dag.

Koltabletter ska kpas, Citroner ska kpas, vatten finns i kranen. Men Hur mycket kol tabletter behvs fr att bli ren, Har ny Tid p Psyk 8 dec, Har rkt konstant snart 1 r 6 mnader, hinner jag bli ren?

Tacksam ver serisa svar!
Citera
2010-11-17, 14:57
Medlem
DigGaNs avatar
Cannabis -> Drogakuten
/Mod
Citera
2010-11-22, 06:37
Medlem
g till kryddhyllan i nrmsta mataffr och kp citronsyra drick rikligt
Citera
2010-11-22, 16:19
Medlem
Hexxars avatar
Runt 100 kol tabletter tror jag det r du ska ta, smakar riktigt ckligt men vad gr man inte fr att pissa rent?
Citera
2010-11-22, 17:02
Medlem
Citroner och koltabletter r skert bra, det jag dock hrt som klassiker sen 70-talet r... mycket vatten dagen innan (iofs logiskt given sjlvklarhet) samt ven faktiskt hrd fysisk
trning alla dagarna innan, hrd fysisk trning brnner faktiskt utav bara satan nr det gller cannabis. (Eller har jag fel? r fettfrbrnning n mer effektiv? Svara den som r n mer kunnig!)

Det allra bsta r ju frsts att trna stenhrt och inte rka cannabis alls !

Det kanske allra viktigaste, vilka antidepressiva mediciner har du prvat?, visst cannabis r effektivt men det finns faktiskt en hel del n mer effektiva att tillg!
Ty Cannabis ger tyvrr en massa ngest/paranoia som f antidepressiva mediciner faktiskt ens r i nrheten av att ge!
Senast redigerad av Lars365 2010-11-22 kl. 17:20.
Citera
2010-11-23, 12:34
Medlem
Hexxars avatar
jag har d aldrig ftt varken paranoia eller ngest efter jag rkt CB
Citera
2010-11-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexxar
jag har d aldrig ftt varken paranoia eller ngest efter jag rkt CB
Nej, men prva o rka typ 10 till 20 ggr mer n vad du hitintills gjort... 10 dagar i rad... s r du lite mer med i matchen samt kan frst exakt vad vi egentligen talar om!

Det r samma med alkoholism! Fr gemene man som dricker alkohol fattar ingenting???
Men drick 2,5 liter sprit eller 3 Bag-in-Box om dygnet 10 dagar i rad... (eller mindre beroende p hur mycket man vger) s kanske du ens kan brja... frst alkoholmissbruk...
... verhuvudtaget! Redan p dag 2 har alkoholen blivit till heroin i kroppen, dvs en helt annan drog n den 98% av alla svenskar har provat!
Senast redigerad av Lars365 2010-11-24 kl. 18:43.
Citera
2010-11-24, 18:30
Medlem
WizardInBlacks avatar
Ofta grabben rkte fr 10-15k i mnaden.

Och jag har aldrig heller haft problem med vare sig paranoia eller ngest nr jag rkt, ngonsin.

Jag har andra sidan aldrig blivit utsatt fr ett drogtest, men...

Men, on topic; nej, koltabletter hjlper inte. De gr endast genom mag/tarmsystemet, vilket du hade kunnat ta reda p om du hade skt p "koltabletter cannabis" p forumet och hittat denna trd och hittat detta;

Citat:
Gr koltabletter att jag klarar mitt pissprov?

Nej, koltabletter kan inte hjlpa dig att bli ren frn cannabis. Aktivt kol passerar igenom tarmsystemet och tar upp eventuella gifter drifrn. Cannabismetaboliterna finns bundna i kroppens fettvvnader och lses drifrn ut till blodet fr att s smningom renas ut i urinen via njurarna. Det aktiva kolet gr allts inte ut i kroppen och kan drfr inte hjlpa dig att bli ren.
Senast redigerad av WizardInBlack 2010-11-24 kl. 18:31. Anledning: tillgg
Citera
2010-11-24, 18:55
Medlem
DocXs avatar
Vad sjutton skall du med koltabletter till? Medicinskt kol anvnder man fr att binda upp partiklar i mag-tarmsystemet: sg att du har svalt ett gift nyligen och kommer in p akutmottagningen. D kan lkarna hlla i dig medicinskt kol som rinner genom din mage och tarm. Kolpartiklarna klistrar sig fast vid giftpartiklarna (de flesta typer av mediciner t.ex) och r fr stora och otympliga fr att tas upp av dina tarmceller. Det gr att giftet passerar genom tarmsystemet och ut ur rumpan utan att ngonsin komma in i kroppen. Slangen mellan munnen och anus (hals, magsck, tarm) r nmligen inte INNE i kroppen p dig, ven om det kan tyckas s. Den r ju en kanal rakt igenom dig.

S att ta kol fr att frska f ut gifter du redan har INNE i kroppen r ju bara dumt, och kommer bara att f lkarna att undra varfr du har svarta avlagringar runt munnen. Och ge dig diarr. Svart diarr. Och att INGA mediciner du tar p ngra dagar kommer ha ngon som helst effekt, eftersom de bara passerar rakt igenom dig.

Du har rkt maja. Fine. Ett av gifterna i marijuana, THC, har frngats och dragits ned i dina lungor dr det sedan passerat cellmembranen och hamnat i ditt blodsystem. Via blodsystemet har det sedan slunkit in i din hjrna och passerat ngra cellmembran till fr att till slut n hjrncellerna i ventrala tegmentala arean, och det var precis vad du ville skulle hnda. Du blev hg.

Enda anledningen till att THC-molekylen kunde gra den resan r fr att den r mycket fettlslig. Det krvs fr att passera cellmembran snabbt, fr cellmembran r gjorda av fett. Det betyder ocks att stora mngder fastnar p vgen, i andra vvnader rika p fett och i fettdeper. Dr lakas de sedan ut sakta tillbaka ut i ditt blodsystem. Det r drfr THC kan mtas s lnge efter att man rkt det.

Och hr r de dliga nyheterna: det finns inget stt fr dig att skynda p utsndringen. Lev med det. St ditt kast och sluta rk maja om du vill pissa negativt.

Andra droger som r mera vattenlsliga, som amfetamin, stannar bara i kroppen i 48 timmar och kan hindras frn att komma in i den om man ter kol samtidigt som man svljer dem (men inte om man injicerar eller snortar dem). De r ocks BASISKA. Om du minns din skolkemi s r det ett mne som har en positiv laddning. Du vill nu ta citroner. Hade det varit amfetamin eller kokain du ville bli av med frn kroppen hade det varit vettigt- det du gr d r nmligen att du gr din urin SUR, d.v.s ett mne som har en negativ laddning. Om ett basiskt mne kommer in i en sur mij fastnar det dr, eftersom positiva och negativa laddningar fastnar vid varandra, som med magneter. Allts fngar en sur urin upp basiska gifter frn blodet- som t.ex amfetamin eller kokain.

THC r fettlsligt, vilket betyder att det inte har ngon laddning alls. Citronerna har ingen som helst verkan.

Tyvrr killen, om du vill pissa negativt fr du bara ge sjutton i att rka p.
Citera
2010-11-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocX
det finns inget stt fr dig att skynda p utsndringen. Lev med det. St ditt kast och sluta rk maja om du vill pissa negativt.
Jo hrd trning. Sedan spder att dricka mycket vatten ut allting (iofs terigen helt sjlvklart!)

Sluta rk maja r dremot en jttebra grej fr... klarar du inte av det r du knarkarjvel och behver bde hjlp och std, sen - nr du r ren kan du fixa upp ditt liv!
Senast redigerad av Lars365 2010-11-24 kl. 19:36.
Citera
2010-11-24, 19:39
Medlem
honesttogods avatar
de testar dock hur utsptt urinet r och r det fr utsptt fr man helt enkelt gra om testet nn dag senare
Citera
2010-11-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honesttogod
de testar dock hur utsptt urinet r och r det fr utsptt fr man helt enkelt gra om testet nn dag senare
r detta verkligen standard i Sverige?
Jag vet att man kan testa hur utsptt urinet r, dock trodde jag att detta var ngra r in i framtiden innan det blir verklighet p polisstationer... i Sverige!?
Senast redigerad av Lars365 2010-11-24 kl. 20:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in