2010-11-17, 14:27
Medlem
Tjenare, har ett crackat Sony Vegas 8.0
Sen har jag också en massa .mov filer som jag kan importera i programmet men det visar inte att det finns något ljud och bilden är bara svart.

Filmen fungerar i Quick Time, någon som vet något som kan hjälpa?
Citera
2010-11-17, 14:28
Medlem
Caens avatar
Har samma problem.
Citera
2010-11-17, 14:29
Medlem
Bra då söker vi båda runt på google och liknande och ser om vi löser de!

EDIT: Fungerade ej, sålänge du inte vill ha en fin logga i mitten på alla dina filmer eller vill betala en himla massa.
Senast redigerad av steckmajster 2010-11-17 kl. 14:37.
Citera
2010-11-17, 14:33
Medlem
http://www.iorgsoft.com/article/mov/...gas-converter/

Där hittar jag något trial program som jag ska testa ladda ner, där man helt enkelt får convertera dem till .avi, har dock försökt detta med 2-3 program och kvalitén har blivit skit kass.
Citera
2010-11-17, 14:42
Medlem
Nu skriver du inget om vad det är för ursprungsmaterial (källa, framerate, upplösning, codec, att det är Quicktime innebär egentligen väldigt lite...) men testa att konvertera till ett MPEG2-format med hög bitrate med hjälp av MPEG Streamclip: http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-win.html

Se bara till att du har rätt framerate, upplösning och eventuellt interlace-flagga satt rätt.

Eller uppdatera till en nyare Vegas och se om det löser problemet.
Citera
2010-11-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimsalabim
Nu skriver du inget om vad det är för ursprungsmaterial (källa, framerate, upplösning, codec, att det är Quicktime innebär egentligen väldigt lite...) men testa att konvertera till ett MPEG2-format med hög bitrate med hjälp av MPEG Streamclip: http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-win.html

Se bara till att du har rätt framerate, upplösning och eventuellt interlace-flagga satt rätt.

Eller uppdatera till en nyare Vegas och se om det löser problemet.

Vet väldigt lite om allt sånt. Testat med 4 stycken olika konverterare nu att få .mov till olika format, avi, mpeg4 osv men det har inte fungerar. Nu ska jag testa att använda mig av ett annat videoediterar program. Då jag inte har höga krav på hur effekter osv.
Citera
2010-11-17, 20:03
Medlem
att det är .mov säger inte någonting egentligen.
Det är codec (hur det är kodat) som är grejen

Vad är det för material..
Vilken kamera har du?
Har du laddat ner (vartifrån)?
Har du recordat med fraps-liknande program?

Ja många alternativ finns
Bara säg vart källmaterialet kommer ifrån så löser det sig ^^
Citera
2010-11-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zillio
att det är .mov säger inte någonting egentligen.
Det är codec (hur det är kodat) som är grejen

Vad är det för material..
Vilken kamera har du?
Har du laddat ner (vartifrån)?
Har du recordat med fraps-liknande program?

Ja många alternativ finns
Bara säg vart källmaterialet kommer ifrån så löser det sig ^^

http://www.netonnet.se/art/foto/vide...5/135591.4567/

Denna kameran
Försökt allt, egentligen nu senast med Quick Time Pro player att exportera men kvalitén blir värdelös..
Citera
2010-12-17, 10:26
Medlem
Skezs avatar
Vet inte om du löst det än eftersom detta är snart en månad sen men när jag spelar in med min kamera och lägger in på datorn så är det .mov-format, och ja, Sony Vegas gillar det verkligen inte (använder också version 8). MEN! Om jag byter filtypen till .mp4 så funkar det utmärkt att använda i Sony Vegas. Skumt och förstår inte varför men det funkar för mig.

EDIT: Hahaha, såg att du har köpt exakt likadan kamera som mig, så byt namn till .mp4 så ska det funka!
Senast redigerad av Skez 2010-12-17 kl. 10:28.
Citera
2010-12-17, 23:26
Medlem
Fan vad najs! Tack för tipset. Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här