• 1
  • 2
2010-11-17, 13:43
Medlem
ZaphodBs avatar
Deras VD påstår att jag skulle ha hotat någon av deras anställda vilket inte finns en gnutta sanning i och då jag försökt konfrontera VD med hans påståenden får jag bara svaret "ingen kommentar", d.v.s han försöker förstöra mitt rykte inom branchen för något jag aldrig gjort mig skyldig till.

Detta skedde under en arbetsträningsperiod efter en arbetsskada i Arbetsförmedlingens regi.

Kan tillägga att ingen polisanmälan finns annat än från mig mot honom gällandes förtal men som tyvärr blev nedlagd utan någon utredning. Anmälan skedde 2010 för det är först iår jag fåt reda på att Expresservice sprider falska lögner/rykten om mig som person. Hader jag vetat detta skulle jag anmält allt direkt!!!!

En vild spekulation är att en chaufför från samma åkeri som körde in i mig bakifrån under en tid jag praktiserade där ljugit om omständigheterna då inga vittnen fanns till vad som faktiskt hände: Jag stannade inför väjningsplikt/rondell för att kolla att sikten var klar och vilken avfart jag skulle ta och han brakade in i mig bakifrån och försökte sen skylla allt på mig fast jag bromsade in i god tid innan rondellen, d.v.s ingen tvärnit, han körde snabbare än han borde gjort.

Sen ljuger han för chefen som i sin tur ljuger för AF (Får veta detta typ tre år efteråt då det är för sent att anmäla, tack för den Af!).

Enda jag sa till kollegan som körde på mig var att han troligen gjort sig skyldig till vårdslöshet men att jag inte tänkte anmäla en kollega.

Dessutom så tog det minst en månad innan jag fick arbetskläder och skyddsutrustning fick jag själv stå för.

Så alla praktikanter/vikarier, akta er för detta företag, deras VD vågar inte ens prata med sina fasta anstälda, utan låter allt gå genom sin peronalansvarige.

Mvh, ZaphodB
Citera
2010-11-17, 14:21
Bannlyst
Du har alltså blivit anklagad för att ha hotat någon anställd, men du har inte fått någon ytterligare information angående detta? Du gissar alltså på att det kan vara kollegan som råkade köra in i din tjänstebil som påstått detta?

Lustig historia, tycker den låter lite märklig. Vad blev det för reprissalier för din del? Du arbetstränande på företaget när detta hände?

Vad ska diskuteras?

Vidare vet jag inte om det är så enormt smart från din sida att såhär öppet kritisera ett företag, du outar ju dig själv ganska grovt också eftersom denna händelse är rätt unik.
Citera
2010-11-17, 14:35
Medlem
ZaphodBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Du har alltså blivit anklagad för att ha hotat någon anställd, men du har inte fått någon ytterligare information angående detta? Du gissar alltså på att det kan vara kollegan som råkade köra in i din tjänstebil som påstått detta?

Lustig historia, tycker den låter lite märklig. Vad blev det för reprissalier för din del? Du arbetstränande på företaget när detta hände?

Vad ska diskuteras?

Vidare vet jag inte om det är så enormt smart från din sida att såhär öppet kritisera ett företag, du outar ju dig själv ganska grovt också eftersom denna händelse är rätt unik.

Inga represalier annat än att AG (Arbetgivaren) sprider falska rykten om att jag skulle hotat en medarbetare, vid försök till kontakt via telefon/email så vägrar han precicera vad det skulle bestå för slags hot eller ens vem jag skulle ha hotat.

Och det ligger ganska nära till hands att misstänka att kollegan (fast anställd) skulle ha ljugit ihop något inför chefen för att det skulle se bättre ut för honom då det i själva verket var hans fel då han inte höll låg hastighet nog att kunna stanna före varje förutsögbart hinder och jag saktade in inför rondellen långt och försiktigt, då det var mörkt, nybyggd rondell och jag ville både se att kusten var klar och vilken avfart jag skulle ta.

Och ja, jag arbetstränade på företaget då det hände så jag befann mig ju i underläge, helt klart, därav att jag nu efter att ha fått kännedom om att AG sprider rykten om att jag skulle hotat medarbetare vilket är en förbannad lögn skriver den här tråden.

Mvh, ZaphodB

P.S

Bortsett från chefen och personalchefen är det inget fel på folket som jobbar på företaget i fråga.

D.S
Citera
2010-11-17, 20:43
Moderator
Semesters avatar
Arbetsliv->Företagsskvaller
/Mod
Citera
2010-11-20, 12:20
Medlem
ZaphodBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker

Vad ska diskuteras?

Det är möjligt att jag gör, men för att sanningen ska komma fram och S*mon som troligen inte vågat stå för sitt handlarnde gällande rondellpåkörningen snackat skit om mig inför chefen J*n Hö*gstr*öm som totalt saknar ryggrad och inte ens vågar framföra klagomål mot sin fast anställda personal utan använder sin personalchef J*on*s Ol**on för alla jobbiga saker, och ingen av dem vill ens kommunicera på ett civilicerat sätt och är fortfarande skyldiga mig pengar för mobilsamtal i tjänsten under praktikperioden, de har erhållit specifikationer.

Har polisanmält skitstöveln för förtal men tyvärr fungerar inte rättssystemet i Sverige utan det vart nedlagt trots att hans agerande skadat mitt rykte, då jag alltid är lojal mot min arbetsgivare och följer alla regler.

Bad t.o.m vederbörande vid praktikens början att om han var missnöjd med NÅGOT skulle han omedelbart informera mig så jag kunde bättra mig.

Mvh, ZaphodB
Citera
2010-11-25, 00:35
Bannlyst
Asch da, Janne ar helschysst!
Citera
2010-11-25, 08:26
Medlem
ZaphodBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Asch da, Janne ar helschysst!

Nej han är en skitstövel. Den största och fegaste jag träffat som inte vågar tala i telefon om nån ställer en fråga som inye behagar honom och som inte vågar prata med sina fast anställda ens om han har synpunkter på något, dessutom är skurken fortfarande skyldig mig pengar för tjänstesamtal sen jag praktiserade där, så jag vet mycket väl vad han går för.

Dessutom sprider han falska rykten om mig påstår ex. att jag skulle hotat en kollega, något som aldrig hänt och aldrig kommer att hända. Är det schysst tycker du? Och då man vill snacka med karln så vågar han inte stå för vad han sagt, om nu Janne läser jag tråden så slå en signal, för du har nog listat ut vem jag är och till er andra, kom ihåg vad PUL är....

Mvh, ZaphodB
Senast redigerad av ZaphodB 2010-11-25 kl. 08:31. Anledning: Tillägg
Citera
2010-11-25, 10:40
Medlem
maruder88s avatar
Låter som skitsnack från din sida bara, jag har haft en hel del att göra med expreservice på flera fronter under flera år, redan under tiden i dom äldre lokalerna. Och det är sjyssta killar som håller i firman, och förarna är då alltid nöjda och glada. Blir det problem så löses det snabbt och smidigt Det är den enda budfirman/åkeriet som jag är 100% nöjd med, och jag har haft att göra med åtminstone ett 20tal..

Edit: Är det Simon du försöker packa skit på? I så fall kan du lägga av direkt, han har då fan aldrig gjort en fluga förnär
Citera
2010-11-25, 11:40
Medlem
ZaphodBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maruder88
Låter som skitsnack från din sida bara, jag har haft en hel del att göra med expreservice på flera fronter under flera år, redan under tiden i dom äldre lokalerna. Och det är sjyssta killar som håller i firman, och förarna är då alltid nöjda och glada. Blir det problem så löses det snabbt och smidigt Det är den enda budfirman/åkeriet som jag är 100% nöjd med, och jag har haft att göra med åtminstone ett 20tal..

Edit: Är det Simon du försöker packa skit på? I så fall kan du lägga av direkt, han har då fan aldrig gjort en fluga förnär

Det är VD som har spridit lögner om mig, och jag har anledning att tro att Simon är inblandad då han kort innan VD började behandla mig som skit var vållande i en trafikolycka (Körde in i mig bakifrån då jag stannat för väjningsplikt vid en rondell, och jag kan tillägga att han trots att han körde på mig bakifrån försökte skylla på mig trots att jag bara gjorde det man skulle, d.v.s kollat att det var klart att köra och vart jag skulle och eftersom det var nedsatt sikt stannade jag vid väjningsplikten - Så jag har inte kastat skit på Simon, han har troligen gjort det på mig inför VD).

Och jag hade hellre tagit den har diskussionen i telefon med Janne men han vill inte prata med mig så då får det bli nätet istället. Men skulle han våga ta en diskussion är han välkommen att ringa, han har mitt nummer.

Personligen tycker jag att personalen där var trevlig då jag var där på praktik, men då jag får skit för saker jag inte gjort och lurad på pengar (tjänstesamtal) så blir jag förbannad. Och så länge de inte vill tala om saken får jag aldrig reda på sanningen.

Mvh, ZaphodB

P.S Det är FÖRETAGET och dess VD jag är förbannad på, inte Simon, såvida han inte har skyllt ifrån sig på mig för en olycka han var vållande till.
D.S
Citera
2010-11-25, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maruder88

Samma har.

Men ocksa nojd med Alpha.
Citera
2010-11-25, 13:53
Medlem
ZaphodBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Samma har.

Men ocksa nojd med Alpha.

Och hur kan du sitta och säga att jag snackar skit då du inte vet ett jävla dugg om saken och vad som har hänt IRL?

(Till Janne på Expresservice: Janne, kryp fram från under skrivbordet och antingen slå en signal eller maila!!!)

Mvh, ZaphodB
Citera
2010-11-25, 14:18
Medlem
maruder88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZaphodB
Det är VD som har spridit lögner om mig, och jag har anledning att tro att Simon är inblandad då han kort innan VD började behandla mig som skit var vållande i en trafikolycka (Körde in i mig bakifrån då jag stannat för väjningsplikt vid en rondell, och jag kan tillägga att han trots att han körde på mig bakifrån försökte skylla på mig trots att jag bara gjorde det man skulle, d.v.s kollat att det var klart att köra och vart jag skulle och eftersom det var nedsatt sikt stannade jag vid väjningsplikten - Så jag har inte kastat skit på Simon, han har troligen gjort det på mig inför VD).

Och jag hade hellre tagit den har diskussionen i telefon med Janne men han vill inte prata med mig så då får det bli nätet istället. Men skulle han våga ta en diskussion är han välkommen att ringa, han har mitt nummer.

Personligen tycker jag att personalen där var trevlig då jag var där på praktik, men då jag får skit för saker jag inte gjort och lurad på pengar (tjänstesamtal) så blir jag förbannad. Och så länge de inte vill tala om saken får jag aldrig reda på sanningen.

Mvh, ZaphodB

P.S Det är FÖRETAGET och dess VD jag är förbannad på, inte Simon, såvida han inte har skyllt ifrån sig på mig för en olycka han var vållande till.
D.S

Ja men till VEM skulle han ha sagt det? Och till vilken nytta? Det känns mera som att det är du som inte har skött dig, och fått en åthutning för det och sen känner för att ge igen via FB. Men jag vet inte, då jag inte var där själv

Sen är det ju också så att en långvarig anställds ord väger bra mycket tyngre än en tjipps ord om dom 2 krockar. Testa att bli påkörd av en polis så ska du få se på samma sak, du åker dit även om det var hans fel. Detta är ju inte bra, men det är ju rätt svårt att göra något åt.

Expresservice har extremt gott renommé, och det är ingenting som du kommer lyckas ändra på här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in