• 1
  • 2
2010-11-18, 07:25
Medlem
nummerelvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byteme
Och ärligt talat, hur många laptops kan man göra det på? Och ärligt talat varför skulle man göra det då de är onödigt dyra och drar ström som bara den?

Men främst av all: Och ärligt talat så pratar vi om laptops så som de ser ut idag, vilket är en löjligt extremt stor majoritet av bara vanliga mekaniska HDD's... så ärligt talat hur stor tror du chansen är att TS har en laptop med SSD i?

Rätt gissat, det har jag inte tyvärr ;D Har en emachines G730G
Citera
2010-11-18, 08:24
Medlem
6E303062s avatar
Elektroniken i sig är rätt så tålig, men det skall inte mycket till för att knäcka en LCD.
Moderna hårddiskar klarar också en del.

Chassit är väl mest en kosmetisk grej.
Citera
2010-11-18, 08:34
Medlem
Stormorfars avatar
Tappat min stationära i golvet från 1.5m och den blev bara lite skev i chassit Även en polare lyckades riva ner en bärbar från ca 1.5m rakt ner i golvet på en fest, men inga problem där heller. Men gäller väl att ha lite tur också.
Citera
2010-11-18, 10:30
Medlem
nummerelvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Tappat min stationära i golvet från 1.5m och den blev bara lite skev i chassit Även en polare lyckades riva ner en bärbar från ca 1.5m rakt ner i golvet på en fest, men inga problem där heller. Men gäller väl att ha lite tur också.

Haha ja precis! Jag antog ju att jag haft tur som vanligt när jag tappat min, men uppenbarligen gick den ju sönder ändå. Så går det när man blir för kaxig

Ingen som vet vart jag kan ta den för lagning?
Citera
2010-11-18, 10:32
Medlem
nummerelvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajavlatrott
ett knyttnäv slag klarade min efter online poker förlust på 600euro, fan vad skönt det var i 1 minut. Fyfan vilken ångest dagen efter

Jag brukar slå min också, men mer bitchslap-stil än knytnävsslag (antar att det är en fördel med att vara tjej när man ska slå på datorer ), så det borde inte vara någon fara för min. Alltså vart slog du?
Citera
2010-11-19, 11:52
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummerelva
Tror han menade när han flyttat den till/från lanen

Jo men ändå, man tappar ju liksom inte en dator.
Citera
2010-11-19, 12:43
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Ja, det är nog mycket tur som ska till, men prylarna är hållbarare än man tror. Har tappat en dator när jag skulle ta ur den ur baksätet på bilen, den håll. Sedan har jag lyckats repa sönder en hårddisk bara genom att komma åt den lite löst med knät medan jag tryckte på avstängningsknappen - när jag startade den var hårddisken helt paj!
Citera
2010-11-19, 13:47
Medlem
Det är hårddisken som är det stora smolket. Får datorn en hastig stöt ska det till att armen parkeras fort. Tar huvet i ytan kan det gå illa. När jag har haft en laptop "i fält" några månader är det inte ovanligt att jag får reparera windows, p.g.a. systemfiler blivit skadade. Detta görs i fördel i samband med en full surface scan så skadade sektorer märks.

SSD löser problemet, men - vissa kompatibilitetsproblem och förstås dyrt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in