2010-11-17, 09:10
Medlem
Jag har fått problem med att starta datorn. Det står "Reboot and select proper boot device or insert boot media device and press a key". Man kan inte göra någonting när det står så, utan trycker man på en knapp kommer meddelandet upp igen. Dock så går det att komma till inställningarna.

Det hela hände när jag hade startat datorn för att sedan stänga av den när den hållde på att starta med startknappen. Senare öppna jag datan och det funka för att nästa gång inte funka och då fick jag meddelandet som jag har skrivit upp. Vad ska jag göra?

*Skriver från laptop just nu*
Citera
2010-11-17, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Jag har fått problem med att starta datorn. Det står "Reboot and select proper boot device or insert boot media device and press a key". Man kan inte göra någonting när det står så, utan trycker man på en knapp kommer meddelandet upp igen. Dock så går det att komma till inställningarna.

Det hela hände när jag hade startat datorn för att sedan stänga av den när den hållde på att starta med startknappen. Senare öppna jag datan och det funka för att nästa gång inte funka och då fick jag meddelandet som jag har skrivit upp. Vad ska jag göra?

Du kan ju alltid försöka med att starta om datorn..
Citera
2010-11-17, 09:16
Bannlyst
Citat:

Gör detta
Citera
2010-11-17, 09:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Hur ser bootordningen ut? Du finner detta under Bios.
Citera
2010-11-17, 11:21
Medlem
GenKans avatar
Gå in i bios (under uppstart) och gå in under "boot options" (kan heta något annat) och väljer hårdisken (kan stå: ide, sata, diskens namn, tillverkarens namn) som #1 och cd/dvd som #2. Då kommer den boota från disken först, sen testa skiva.

Alt: ta ut skivan om det sitter en skiva i. Kan lösa problemet också men du bör ändå ändra ordning o booten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in