Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-17, 03:27
Medlem
Ja, jag har i alla år tackat nej till all form av försäljningsjobb. Jag kunde aldrig sälja varken majblommor eller jultidningar som barn. Och idag är det väl så illa att jag inte ens kan sälja vatten till en arab i öknen.

Men så ringer en närstående, väldigt närstående. Så att hon skulle "lura" mig har jag svårt för. Då ska man gå med i något lagligt pyramidspel (enligt mig) och tjäna storkovan. Såklart. Men jag har aldrig hört om någon som faktiskt varit med i sådana här saker och misslyckats? Eller blivit rik heller för den delen?

Vart fallerar det egentligen? Här gick det till så att man satte in en peng, fick med sig ett visst antal personer. Det fanns ett maxantal och ett minimunantal. Sedan betalde man varje månad och får varor (som jag skiter i, min närstående likaså). Och mina vänner som jag värvat betalar samma pengar varje månad och tjänar pengar på sina vänner osv osv. Men man behövde tydligen inte ha några som helst säljpartyn. Utan man köper stället in varor till sig själv varje månad. Samma summa varje månad.

På pappret ser det ju strålande ut. Det största problemet är egentligen vilka som går med i det. För som jag är, så är alla skeptiska.

Så nu vill jag ha konkreta saker på vart och hur det faller? Det lilla korthuset. Om det nu vore så jävla bra så skulle ju nästan alla människor vara stenrika efter ett par år i branschen? Och man behöver inte jobba något direkt heller. Bara första månaden då man ska få med sig vänner och bekanta. Sen då? Vet ni någon som misslyckats eller som blivit snorrik på köpet?
Citera
2010-11-17, 03:35
Medlem
Låter som Amway? Och ja, de flesta såna här grejer 'låter' som sagt bra på pappret men IRL är det inte samma sak.

Spara pengarna i fonder istället... Köp aktier. Res. Men nej, satsa inte pengar på dessa 'pyramid'-trick.
Det krävs mycket tålamod, energi och maniska människor till det - Nonstop - sen kanske du kan lyckas..
Citera
2010-11-17, 04:16
Medlem
Ja, jag är ju en skeptiker. Om det nu vore så bra skulle alla vara lika resonerar jag.

Men fortfarande har jag inte sett någonstans hur man förlorar i det? Jag vill inte höra; Det är inte bra, det är pyramidspel, man blir inte rik bla bla. Utan mer fakta. Varför blir man inte rik?

Om folk bara värvar sina vänner och kedjan håller ihop på typ 5*5*5*5*5*5 osv så lär man tjäna multum. Och varför ska folk inte vara med om man tjänar så mycket pengar som företaget hävdar? Vad är det för jobb och slit du pratar om? För det jag fick höra så ska man ta med ett gäng vänner och typ instruera dom hur det fungerar, så att dom kan få med sina vänner. Sen har jag inget mer ansvar.

Jag kör mest på; Om det låter för bra så är det för bra också.

Men man skulle vilja komma med raka svar på varför man inte vill.
Citera
2011-02-04, 21:20
Medlem
Läs mina inlägg https://www.flashback.org/t1010403p3 #32 samt
https://www.flashback.org/t1010403p4 #38. Förhoppnigsvis hittar du ditt svar där.
Citera
2011-02-05, 10:37
Medlem
SingleStars avatar
MLM = ånga ättlurade änniskor
Citera
2011-02-10, 01:58
Medlem
Eller... ånga yckade iljonärer...
Citera
2011-02-10, 22:34
Bannlyst
Hej Desynica!

Jag har hållt på med multi level marketing nu i ett par månader.

MLM är ett rejält bra sätt att tjäna pengar på. Speciellt online. Det finns många har blivit rika på det. Anledningen till att många inte klarar av det och ger upp är för att det är mycket skit som många blir upphetsade för då det låter så bra. De vill ha dina pengar snabbt och sen försvinner dem och startar samma grej fast under annat namn. De ger inte direkt någon konkret info om hur man ska lyckas med det. Dessa kallar scammers och tjänar bra snabba pengar på att lura folk.

DOCK så finns det många pålitiliga företag med en bra produkt och bra utbetalning. Men även här misslyckas många då de inte vet hur de ska rekrytera nytt folk, de ger upp och sprider dåliga rykten om att allt är skit och scam.

Hur lyckas man då? Det bästa är att gå med i ett community/grupp/marknadsföringssystem. Där alla har möjligheten att kommunicera och få support, prata med grundaren, etc. (Support, education and communication) Finns inte detta tillgängligt så är det väldigt svårt att lyckas som nybörjare.

Det är vad jag lärt mig iallafall. Därför har jag nyligen blivit medlem i ett marknadsföringssystem där jag kan kontakta (chefen) när som helst, på Skype, vi har pratat live många gånger så jag vet vad han vill och han vet vad jag vill. Och vi vill båda tjäna pengar, därför hjälper vi varandra, tillsammands med alla andra medlemmar. Har man en stor grupp som samarbetar så kan man inte misslyckas.

Jag har inte tjänat några pengar än då vi knappt öppnat vårt system. Men jag kommer tjäna över 50000 kronor om ett par månader. Dels från vårt system(http://jointhejoes.com) och dels från ett annat projekt som vi jobbar på(mer info om detta kontakta mig, garanterad inkomst utan arbete)

Det var det jag hade att dela med mig, tack! =D
Citera
2011-02-10, 23:16
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VinceDaMoFo
(mer info om detta kontakta mig, garanterad inkomst utan arbete)

Vem är det som ger bort pengar utan motprestation och varför?

Det låter oerhört seriöst! Jag vill också ha pengar! Är det 50000 (i månaden!??) utan arbete som gäller för mig också?
Senast redigerad av Lommi 2011-02-10 kl. 23:19.
Citera
2011-02-11, 02:15
Medlem
Citat:
Hej Desynica!

Jag har hållt på med multi level marketing nu i ett par månader.

MLM är ett rejält bra sätt att tjäna pengar på. Speciellt online. Det finns många har blivit rika på det. Anledningen till att många inte klarar av det och ger upp är för att det är mycket skit som många blir upphetsade för då det låter så bra. De vill ha dina pengar snabbt och sen försvinner dem och startar samma grej fast under annat namn. De ger inte direkt någon konkret info om hur man ska lyckas med det. Dessa kallar scammers och tjänar bra snabba pengar på att lura folk.

DOCK så finns det många pålitiliga företag med en bra produkt och bra utbetalning. Men även här misslyckas många då de inte vet hur de ska rekrytera nytt folk, de ger upp och sprider dåliga rykten om att allt är skit och scam.

Hur lyckas man då? Det bästa är att gå med i ett community/grupp/marknadsföringssystem. Där alla har möjligheten att kommunicera och få support, prata med grundaren, etc. (Support, education and communication) Finns inte detta tillgängligt så är det väldigt svårt att lyckas som nybörjare.

Det är vad jag lärt mig iallafall. Därför har jag nyligen blivit medlem i ett marknadsföringssystem där jag kan kontakta (chefen) när som helst, på Skype, vi har pratat live många gånger så jag vet vad han vill och han vet vad jag vill. Och vi vill båda tjäna pengar, därför hjälper vi varandra, tillsammands med alla andra medlemmar. Har man en stor grupp som samarbetar så kan man inte misslyckas.

Jag har inte tjänat några pengar än då vi knappt öppnat vårt system. Men jag kommer tjäna över 50000 kronor om ett par månader. Dels från vårt system(http://jointhejoes.com) och dels från ett annat projekt som vi jobbar på(mer info om detta kontakta mig, garanterad inkomst utan arbete)

Det var det jag hade att dela med mig, tack! =D

Jag är ju en förespråkare för MLM och har arbetat i branchen under många år men nu lär till och med jag ryta till lite... Bolaget du marknadsför är värdelöst och kommer inte ge dig eller någon annan några pengar, vidare så tycker jag inte om att du gör reklam för den där skiten här på forumet...

Det är sånna som du som gör så att MLM får ett dåligt ryckte, tycker du ska läsa på lite mera innan du gör reklam för div. skitföretag, där har du ett tvättäkta pyramidbolag så kalla det inte MLM är du snäll! Och så arbetar man inte på det sätt du gör!

Du är ju riktigt dum i huvudet om du tror på det där själv! Vänd dig till ett seriöst MLM-bolag!
Senast redigerad av audix 2011-02-11 kl. 02:47.
Citera
2011-02-11, 02:40
Medlem
Humor när en dåre blir arg på en annan dåre för att hans dårskap är för dåraktig.
Citera
2011-02-11, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Humor när en dåre blir arg på en annan dåre för att hans dårskap är för dåraktig.

Nästan roligare när en tredje dåre kommenterar dårskapen...
Citera
2011-02-11, 08:45
Medlem
Mulas avatar
Citat:

Bara ovanstående text borde få alla att förstå att MLM inte fungerar, förutom för några få i toppen av pyramiden. Allas historia är likadan. De "har inte kommit igång än" men "ska tjäna massor med pengar snart".

Fö finns det en lång och värdefull tråd om Amway och MLM redan.
https://www.flashback.org/t535552
Senast redigerad av Mula 2011-02-11 kl. 08:48.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in