2010-10-27, 19:58
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosseman
Kyäni är en bluff! Polaren blev blåst på 4000 kr!
Berätta mer tack!
Citera
2010-10-31, 20:31
Medlem
Ber om ursäkt för ett långt inlägg, men här är lite funderingar från en som är varken kyani-frälst eller per automatik motsätter mig allt vad nya idéer heter.

Har vart på två möten nu angående att kanske bli distributör för det här. Är fortfarande (naturligtvis) lite skeptisk men jag ser faktiskt inga direkta baksidor med det, förutom att du kanske lyckas slösa bort $500 om du är helt värdelös på att ragga kunder. Inte så farligt om man har kapitalet.

Det är dock så mycket som talar för att försöka, och inte lika mycket som talar emot. De flesta som trycker ner det verkar inte ha någon grund för det de säger, samtidigt som mycket av det som talar för också verkar tveksamt.

Det där med att det är ett regelrätt pyramidspel köper jag inte riktigt. Först och främst med tanke på att det är olagligt och hade upptäckts långt tidigare, dessutom minskar ju andelen förtjänst man får av kunder successivt ju längre ner i ledet de befinner sig. Samtidigt har jag hört saker om att de är godkända av DÅR (Direktåterförsäljarnas Riksförbund) men något sådant förbund har jag aldrig hört talas om och ej heller hittat info om.

Att det ska vara svårt att hitta kunder eller nya partners tror jag inte heller, eftersom man får sådan effektiv hjälp med det. Marknaden är dessutom långt ifrån mättad. Hörde (utav en på Kyani, visserligen) att det finns ca 3000 partners i Sverige idag, vilket inte är så många. Dessutom kommer de att lansera i hela Europa väldigt snart, med start i Finland idag. Alltså, om det nu ÄR ett pyramidspel så befinner man sig jäkligt högt upp.

Effekten själva produkterna ger tänker jag inte uttala mig om. Självklart höjer de anställda sina produkter till skyarna och berättar saker som att "Farfar blev av med sin alzheimers och reumatism, och Bengt tappade 24 kilo". Samtidigt så kan man ju inte förneka något man har testat själv, och det får man ju chansen till. Köper man en låda så har man pengarna tillbaka-garanti om man inte är nöjd (kan det finnas det några hakar med en sådan garanti?). Dessutom, vid en eventuell autogiro-prenumeration så har man rätten att säga upp den med omedelbar verkan. Ingen bindningstid alls.

Den amerikaniserade, pingstkyrkeliknande marknadsföringen skrämmer mig dock lite grann och jag har för vana att tro att jag blir lurad när det är sådant med i bilden. Första informationsmötet sker dessutom med min sponsor och två andra mer erfarna. En av de erfarna kör hela presentationen och allt, och den andra fyller i men är i stort sett där för att visa upp den dyra bilen och filmer från resor han fått med hjälp av företaget som ett försök att övertyga mig att det faktiskt är omöjligt att misslyckas om man försöker. Båda är dock väldigt trevliga och övertygande.

Men om man inte är lat, och kanske lägger 15-20 timmar på det här i veckan, så borde det väl inte vara så svårt att komma någonstans, och därefter ha en passiv inkomst, om så i mitt fall bara för att finansiera studierna?
Citera
2010-11-01, 00:47
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoteborgU
Men om man inte är lat, och kanske lägger 15-20 timmar på det här i veckan, så borde det väl inte vara så svårt att komma någonstans, och därefter ha en passiv inkomst, om så i mitt fall bara för att finansiera studierna?

Varför varför varför lägger du inte de timmarna på något mer lukrativt? Som att elda upp pengar t. ex.

Du kommer INTE tjäna några pengar på det här, du kommer förlora pengar på det. Mer än så tänker jag inte anstränga mig för att övertala dig. Du har fått en varning (eller flera om du bara googlar lite eller läser i tråden) och räcker inte det får du dig en dyrköpt läxa istället.
Citera
2010-11-01, 12:17
Medlem
Svara inte om du inte orkar anstränga dig mer än så. Du ger absolut ingen anledning till varför man inte skulle kunna tjäna pengar på det.
Citera
2010-11-01, 13:06
Medlem
Grudaxs avatar
Hela upplägget är så konstruerat att man KAN tjäna pengar på det, men chansen att du kan värva tillräckligt många under dig är försumbar. Och det måste du, för att tjäna något.

Den enda möjligheten du har att tjäna pengar på såna här arrangemang, är att du är högt uppe i pyramiden. Och vanligtvis är det bara de som startat scammen som är det.

Snabb matematik: Säg att varje person rekryterad uppmanas att värva 10 vänner. Då tar det mindre än 4 'generationer' innan antalet distributörer är större än hela jordens befolkning. Då inser du kanske att det bara lönar sig att vara med om man antingen är arrangören, eller med i första generationen...

Kort sagt: Det är en bluff, och tillsammans med three card monty, en av de äldsta blåsningarna som finns.

/G

Citat:
Svara inte om du inte orkar anstränga dig mer än så. Du ger absolut ingen anledning till varför man inte skulle kunna tjäna pengar på det.
Citera
2010-11-01, 13:19
Medlem
Sharpshooters avatar
Citat:

Läs VoF-tråden som länkas ovan så får du det hela förklarat för dig.

Kort sagt: Nej, du kan inte tjäna pengar på det hela då du aldrig kommer hitta tillräckligt med folk "under dig" för att dra in hygglig inkomst. Lägg tiden på något vettigare arbete istället.

Angående produkten är den sjukt överprissatt blåbärssaft som alla som säljer borde skämmas över när de försöker pusha den.

Att gå med i detta är som att svara på nigeriabreven. ;-)
Senast redigerad av Sharpshooter 2010-11-01 kl. 13:20. Anledning: Pucktvåa!
Citera
2010-11-01, 19:46
Medlem
frumpishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharpshooter
Läs VoF-tråden som länkas ovan så får du det hela förklarat för dig.

Kort sagt: Nej, du kan inte tjäna pengar på det hela då du aldrig kommer hitta tillräckligt med folk "under dig" för att dra in hygglig inkomst. Lägg tiden på något vettigare arbete istället.

Angående produkten är den sjukt överprissatt blåbärssaft som alla som säljer borde skämmas över när de försöker pusha den.

Att gå med i detta är som att svara på nigeriabreven. ;-)

Skulle nog hävda att detta renta kan vara mer osmart än att gå på ett nigeriabrev, i detta fall drar du ju ner dina nära och kära i skiten om du försöker värva / sälja till dem också..
Citera
2010-11-02, 00:03
Medlem
sephines avatar
Metoden är den samma som den varit i alla tider då det gäller pyramidspel.
Man hittar på en mirakelprodukt och hittar på nya fraser för distributionen.
En gråzon där bedragarna försöker att ligga steget för lagstiftningen.

Inte helt olikt de lagliga drogshoparna på webben. Då avser jag att ligga före lagen.
Citera
2010-11-02, 13:18
Medlem
Ja, okej, vof-tråden har nog lyckats övertala mig. Men fan ta er om min spons blir rik!
Citera
2010-11-02, 13:53
Medlem
morkfromorks avatar
Bara skit, lura inte på dina vänner och släktingar, du kommer ångra dig.
Citera
2010-11-02, 15:35
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ja, okej, vof-tråden har nog lyckats övertala mig. Men fan ta er om min spons blir rik!

I så fall får du motsvarande summa pengar av mig.
Citera
2010-12-03, 00:38
Medlem
BigBusinesss avatar
Fan vad jag hatar dessa förbannnade jävla klappmongon. De får mig att tala ett språk som jag normalt inte för på internet. Snart kommer det dyka upp nån jävel som ska låta neutral och trovärdig. Trodde först det var GoteborgU som var den personen. Ofta skriver de ett par inlägg för att försvinna för alltid sen. Pissråttora. Alltid ganska välskrivet utan att referera till något någon annan skrivit. Förmodligen för att texten är kopierad ur nått jävla informationsmaterial får översteprästen.

MLM ÄR pyramidspel, det är själva definitionen av pyramidspel för alla med IQ över 1 och med någorlunda moral i kroppen (de med högre IQ och lägre moral skriver fina inlägg och försöker värva andra stackare att gå med).

Det finns inga jävla passiva inkomster. Allt du ska göra är att köpa kurser, material och sabba hela din umgängeskrets. Ni som har barn, lär dem tidigt detta så de inte åker dit på det i känsliga åldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in