2013-04-22, 00:30
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Intressant poäng. Jag hade glömt att Palm själv var ute i blåsväder för tre år sedan med det där Afzeliuscitatet. Kan i så fall förklara varför frågan var knepig att hantera för henne.
Det var även samme Silberstein den gången. De kanske skulle inkludera Silberstein i valberedningarna så blir det lite enklare
Citera
2013-04-22, 00:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det var även samme Silberstein den gången. De kanske skulle inkludera Silberstein i valberedningarna så blir det lite enklare

Det trista är att det finns folk här på Flashback som inbillar sig att det är precis så det går till redan idag. Apropå forumet som försvann.
Citera
2013-04-22, 00:49
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det trista är att det finns folk här på Flashback som inbillar sig att det är precis så det går till redan idag. Apropå forumet som försvann.
Ja det är elände. Elände också att det subforumet försvann. På PU haglar det nu trådar om "judiska maktförhållanden" med usla kopplingar till utrikespolitk.
Citera
2013-04-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Det är klart att Palm låg bakom Herr Omars nominering till partistyrelsen; förmodligen i ett försök att vara übersmart (typ ledande islamist kommer ge oss massa röster i nästa val, hurra!). När skiten sedan slog i fläkten så gällde det för partiledningen att distansera sig så mycket de kunde, och då fick Palm helt enkelt order att ordna upp situationen. Tråkigt för henne såklart...men å andra sidan var det hennes fel från början.

Det där är nog så nära sanningen man kan komma. VP är det bästa som hänt moderaterna sedan Håkan Ljugholt
Citera
2013-04-24, 00:03
Medlem
White Christmass avatar
Enligt slaskpressen så kan Palms kokosnöt vara på väg att rulla. Flera tunga socialdemokrater vill ha Ylva istället för Palm. I helgen är det årsmöte då ny ordförande i Stockholm ska väljas.

Palm verkar vara en hård nöt att knäcka, hon ger nog inte upp frivilligt.
Citera
2013-04-24, 09:08
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Enligt slaskpressen så kan Palms kokosnöt vara på väg att rulla. Flera tunga socialdemokrater vill ha Ylva istället för Palm. I helgen är det årsmöte då ny ordförande i Stockholm ska väljas.

Palm verkar vara en hård nöt att knäcka, hon ger nog inte upp frivilligt.

Nä, och varför skulle hon göra det? Hela hennes framtida karriär vilar på en politisk förankring där uppdraget som ordförande i Stockholm är grundplattformen. Tappar hon ordförandeskapet, och dessutom gör sig omöjlig, kan det gå ganska snabbt utför - med tanke på att hon då förlorar stort inflytande över rankingen på valsedlar, fördelning av förtroendeuppdrag osv.
Jag misstänker att en återgång till arbetet som barnskötare inte är riktigt vad hon själv suktar efter framöver.

Det ska bli spännande att följa årsmötet i Stockholm...vågar man hoppas på att stora motsättningar kommer till ytan, vilket får till följd att avgrundsdjupa och oläkbara sprickor mellan olika falanger uppstår - för att till sist avslutas med en "de blodiga knivarnas natt"?
Citera
2013-04-24, 09:13
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Nä, och varför skulle hon göra det? Hela hennes framtida karriär vilar på en politisk förankring där uppdraget som ordförande i Stockholm är grundplattformen. Tappar hon ordförandeskapet, och dessutom gör sig omöjlig, kan det gå ganska snabbt utför - med tanke på att hon då förlorar stort inflytande över rankingen på valsedlar, fördelning av förtroendeuppdrag osv.
Jag misstänker att en återgång till arbetet som barnskötare inte är riktigt vad hon själv suktar efter framöver.

Det ska bli spännande att följa årsmötet i Stockholm...vågar man hoppas på att stora motsättningar kommer till ytan, vilket får till följd att avgrundsdjupa och oläkbara sprickor mellan olika falanger uppstår - för att till sist avslutas med en "de blodiga knivarnas natt"?

Hon har tappat sin förankring redan iom skilsmässan från Roger Mogert. Hon lever på lånad tid och försökte skaffa sig en ny maktbas hos muslimerna. Det gick inte så bra.
Citera
2013-04-24, 12:08
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Hon har tappat sin förankring redan iom skilsmässan från Roger Mogert. Hon lever på lånad tid och försökte skaffa sig en ny maktbas hos muslimerna. Det gick inte så bra.

Så det var maken Mogert som höll henne flytande? Klart hon är desperat nu då.

En alla tiders kattfajt är tydligen att vänta när stockholmssossarna träffas. Om dom inte har haft ett förlösande blodbad innan.
Citera
2013-04-24, 15:35
Medlem
Citat:
Palm har fått hård kritik för sin hantering av Omar Mustafa-affären och Ylva Johansson har pekats ut som möjlig utmanare när arbetarekommunens årsmöte på lördag ska välja ordförande.

”Någon personstrid om ordförandeposten är jag inte intresserad av, jag tror att det skulle skada partiet”, säger Ylva Johansson i ett skriftligt uttalande till TT.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/johansson-vill-inte-ha-personstrid_8118550.svd

Säkert klokt tänkt och sagt. Emellertid är det alltid strategiskt rätt att inte sukta efter ledande poster inom S, utan slå ifrån sig och avvakta tills man blir "övertalad".
Citera
2013-04-24, 21:57
Medlem
Mikojans avatar
Palm, som troligen mycket motvilligt sparkade ut en antisemit, har hör och häpna varit aktuell som sosseledare. Det var under turbulensen som ledde fram till Juholt.

Hennes namn var definitivt däruppe och nu är hon på väg ut. Fort går det i politiken.

Då påmindes om hennes kamp mot leksaksföretagen. Palm krävde att pojkar skulle få gå i klänning. Sossarna var inte riktigt mogna för det då. Och det är dom nog inte nu heller…

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article460222.ab
Citera
2013-04-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Palm, som troligen mycket motvilligt sparkade ut en antisemit, har hör och häpna varit aktuell som sosseledare. Det var under turbulensen som ledde fram till Juholt.

Hennes namn var definitivt däruppe och nu är hon på väg ut. Fort går det i politiken.

Då påmindes om hennes kamp mot leksaksföretagen. Palm krävde att pojkar skulle få gå i klänning. Sossarna var inte riktigt mogna för det då. Och det är dom nog inte nu heller…

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article460222.ab

Jag tror jag minns det där. Fast...

Citat:
– Jag skulle inte skämmas om min man gick till jobbet i klänning.

...hennes man kanske skämdes så mycket att han lämnade Veronica? Ändå blir det litet oförklarligt, hur hon kan gå från att vara emot könsroller, till att nominera en islamist till partistyrelsen. Trodde hon på allvar att han skulle klä sig i rosa klänning på jobbet, eller vad?
Citera
2013-04-24, 23:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Gillar inte Veronica då hon är extremt naiv i bostadspolitiska frågor. Iof antar jag att det kanske inte alltid är hennes egna åsikter som kommer ut, men det vore nyttigt om hon kunde lämna politiken och skaffa sig ett riktigt jobb istället.

När man hör henne argumentera låter hon extremt överbetald. Inte fasen hade hon kunnat kvittara ut 700 000 + om året om det inte vore för politiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in