Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-16, 17:56
  #1
Medlem
Kan det vara nå´t för att leda S i eller in i framtiden?
Jag trodde att det var politiken som var den viktigaste faktorn till s nederlag, men så verkar det inte. Det är tydligen viktigast att hitta en ledare först.
Men ok då, en stockholmspolitiker.
Veronica Palm, riksdagsledamot
Citera
2010-11-16, 18:03
  #2
Medlem
Bengrots avatar
Ja, ge oss Veronica Palm!! Det vore toppen. Då finns inte sossarna vid nästa val!

Hon har inte tillräckligt med intelligens för att lyckas med ett sådant projekt.
__________________
Senast redigerad av Bengrot 2010-11-16 kl. 18:09.
Citera
2010-11-16, 18:06
  #3
Medlem
Hittade denna tråd, se inlägg fr.o.m nr 7.
V.Palm
Citera
2010-11-16, 18:12
  #4
Medlem
tj.s avatar
Relativt okänd politiker för min del. Media tycks nämna att hon tillhör S vänsterfalang, något som har mer information om det?
Citera
2010-11-16, 18:18
  #5
Medlem
Leif Ds avatar
Skulle vara bra att få VP som Führer inom socialdemokraterna. Hon är i princip raka motsatsen till mycket av dom borgliga partierna, i alla fall sådant som Aliansen kan enas väldigt gott kring. Det skulle på en gång bli en tydlig skillnad mellan Aliansen och SAP där Aliansen står för individuell frihet, arbete och produktion och SAP för statlig kontroll av privatlivet, förbud och Bidrag.

SAP skulle säkert kunna hålla kvar en hel del väljare bland folk som ändå skiter i alt eller som vill ha en slapp livsstil, invandre etc.
Men även bland många invandrare så finns ett motsånde mot statlig inblandning och kontroll av privatlivet så i den mer välutbildade delen så skulle S vara helt körda.

Palm är också en varm anhängare av kaos och våld, men saknar Mona Sahlins passion för islam.
Citera
2010-11-16, 18:35
  #6
Medlem
Veronica Palm som s-ledare vore faktiskt en större katastrof än Sahlin. För det första saknar Palm charm och utstrålning, hon påminner mer om en karriärkvinna inom Försäkringskassan. Säga vad men vill om Mona Sahlin, men hon har faktiskt viss utstrålning. Sen så finns en annan nackdel med Palm och det är att hon är stockholmare. Det retar fler än man kan tro. Palm besitter ingen som helst folklighet. Skulle hon som ny s-ledare komma exempelvis till ett arbetarmöte i Piteå så skulle det sluta med åtskilliga nya sd-sympatisörer. Nej, som s-ledare finns egentligen bara en tänkbar. Sven-Erik Österberg. Jobbarprofil, icke stockholmare, folklig. Men nu var det Palm tråden skulle handla om. Hon är säkert duktig, men partiledare,nej, nej!
Citera
2010-11-16, 18:45
  #7
Medlem
Kvinna, ung och läst "kvinnovetenskap" på högskola. Inte konstigt att det gick att förutse att hon skulle bli en etablissemangsfavorit!

Expressen har idag lyft fram henne:
http://www.expressen.se/nyheter/1.22...egna-favoriter (I tidigare undersökningar var inte hon populär ...)
http://www.expressen.se/nyheter/1.22...ka-en-dag-till

Om jag ska uttrycka mig snällt tycker jag inte att hon uttrycker sig klockrent, jag har sett bättre talare. Kolla youtube - knappast medryckande material om man säger så.

Och vad gäller kompetens så tvivlar jag på att hon har bäst meriter.
__________________
Senast redigerad av Solidgrund 2010-11-16 kl. 19:05.
Citera
2010-11-16, 18:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarfvarn
Veronica Palm som s-ledare vore faktiskt en större katastrof än Sahlin. För det första saknar Palm charm och utstrålning, hon påminner mer om en karriärkvinna inom Försäkringskassan. Säga vad men vill om Mona Sahlin, men hon har faktiskt viss utstrålning. Sen så finns en annan nackdel med Palm och det är att hon är stockholmare. Det retar fler än man kan tro. Palm besitter ingen som helst folklighet. Skulle hon som ny s-ledare komma exempelvis till ett arbetarmöte i Piteå så skulle det sluta med åtskilliga nya sd-sympatisörer. Nej, som s-ledare finns egentligen bara en tänkbar. Sven-Erik Österberg. Jobbarprofil, icke stockholmare, folklig. Men nu var det Palm tråden skulle handla om. Hon är säkert duktig, men partiledare,nej, nej!


Hehe, nej inte min favorit heller vilken ingen är iofs. Möjligen Lennart Holmlund, vore kul med en riktig pajas nu
Skrev VP eftersom hon tydligen ska ge besked i morgon om hon vill vara partiledare eller inte.
Citera
2010-11-16, 21:46
  #9
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Veronica Palm: Jag vill tänka en dag till...

Jo, tjenare zigenare. Du har inte tänkt på annat det senaste halvåret, din skojjare.

Veronica Palm ser bra ut i TV och är extremt PK och kommer att vara medias gulle----* fram till Partikongressen då hon blir vald. Hon kan nog locka till sig en del väljare som går på utseende, men kan nog skrämma iväg minst lika många med sina politiksa ståndpunkter + det faktum att hon är lika obildad som Måna Muslim. Jag skulle tro att VP kan ge ett lyft i opionen under 2011 för att sedan sjunka rejält fram till valet.
Under Aliansen har folk fått smak på skattesänkningar och valfrihet, att komma med 1970-talets socialdemokrati är inget vinnande koncept.
Citera
2010-11-16, 21:49
  #10
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veroncia Palm i skittidnignen expressen
- Nej, det har jag inte. Jag är rätt nyvald ordförande i Stockholms partidistrikt och jag har hundra procents fokus på partiets utveckling i Stockholm. Det är ett tungt ansvar och det tänker jag ta.

Jaha, ska hon fokusera på Partiets utvecklign i sthlm? Det låter ju underbart. SAP ligger dåligt till där redan nu. Å andra sidan indikterar det att hon inte drar sig för jobbiga uppdrag.
Citera
2010-11-17, 01:05
  #11
Medlem
gunseng2s avatar
Jag tror på henne. Jag har trott på henne sedan första gången jag läste om henne inför valet. Hon känns som en frisk vind i partiet. Hon skulle innebära att partiet bryter med sitt förlorarförflutna och startar på något nytt. I jämförelse med alla andra kandidater så är hon ett bra alternativ. Det lär bli hon eller Damberg.

Men personligen ser jag gärna hellre Baylan, Pekgul, Nuder eller Guteland. Dom skulle verkligen sabba partiet ordentligt.
Citera
2010-11-17, 01:37
  #12
Medlem
Red Machines avatar
Veronica Palm verkar vara en väldigt kunnig kvinna som har profilerat sig i sjukförsäkringsdebatten. Det är svårt att säga varken bu eller bä egentligen hur hon går hem hos de som byter block oftare än andra byter strumpor. Att hon är kvinna är nog något som går hem åtminstone inom Socialdemokraterna men är Sverige och media redo för en kvinna i ett ledande parti? Jag är verkligen inte så säker på detta med friskt minne av Mona-bashningen. Nu har Veronica förmodligen inte samma bagage som Mona men högermedia har visat att de inte skyr något medel för att stödja Reinfeldt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback