• 1
  • 2
2010-11-16, 17:08
Medlem
Hej.

Jag läste för många år sen på typ hamsterpaj om hur man skulle kunna kontrollera sin utlösning genom bland annat träning av PC-muskeln. Och kort sammanfattat började jag "träna" den aktivt, men jag fick det aldrig att funka, jag har dock kommit så långt att jag kan få skiten att bara rinna ut några droppar istället för att spruta ut i en kaskad av Mini-Me's.

Dock har jag sedan jag upptäckt detta börjat spänna den under hela akten i såväl sex som onani. För jag tycker helt enkelt att det är skönare. Men nu efter att ha gjort såhär några år har jag börjat tänka att det kanske inte är så bra, kan det förstöra något, typ prostatan?

För hela grejen bygger ju på att man ska spänna muskeln under ejakulationsmomentet och jag kan ju inte spänna mer när den väl är spänd så då skiter sig allt :s.

Jag har även hört att man kan till slut lära sig att få en torrorgasm genom att bara spänna muskeln, och när jag gör det känner jag att det börjar jobba där nere och jag kommer nära, men inte tillräckligt. Någon expert på området som kan ge tips till att stärka muskeln mer?

Är det fler än jag som gör såhär förresten? Spänner pc-muskeln alltså, eller sitter/står ni helt avslappnade? Jag minns inte hur jag gjorde när jag "började".
Citera
2010-11-16, 17:30
Medlem
stor-skatans avatar
din prostata kommer att EXPLODERA (om ett tag) jag läste det på aftonbladet..
Citera
2010-11-16, 18:31
Medlem
MAKPETROLs avatar
jag skulle nog säga att det mesta handlar om psyket när det gäller utlösningsprocessen. typ.
Citera
2010-11-17, 15:11
Medlem
SvettigHests avatar
En av fördelarna med att spänna muskeln så att det inte kommer någon sädesvätska är ju den självklara. Det töms inget, du kan fortsätta rycka eller trycka utan att hjärnan har fått signalerna att man är klar = "avtändningen".

Jag har lyckats några gånger med detta men det kräver att man (om man inte har tränat den mycket) är mycket koncentrerad just i ögonblicket när det ska gå. Det funkade bra för mig och jag slaknade inte eller blev avtänd så jag kunde fortsätta och komma en gång till men då ville jag inte hålla igen så jag vet inte hur många gånger jag skulle kunna.
Citera
2010-11-17, 19:17
Medlem
bananabears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurthaagar
Hej.

Jag läste för många år sen på typ hamsterpaj om hur man skulle kunna kontrollera sin utlösning genom bland annat träning av PC-muskeln. Och kort sammanfattat började jag "träna" den aktivt, men jag fick det aldrig att funka, jag har dock kommit så långt att jag kan få skiten att bara rinna ut några droppar istället för att spruta ut i en kaskad av Mini-Me's.

Dock har jag sedan jag upptäckt detta börjat spänna den under hela akten i såväl sex som onani. För jag tycker helt enkelt att det är skönare. Men nu efter att ha gjort såhär några år har jag börjat tänka att det kanske inte är så bra, kan det förstöra något, typ prostatan?

För hela grejen bygger ju på att man ska spänna muskeln under ejakulationsmomentet och jag kan ju inte spänna mer när den väl är spänd så då skiter sig allt :s.

Jag har även hört att man kan till slut lära sig att få en torrorgasm genom att bara spänna muskeln, och när jag gör det känner jag att det börjar jobba där nere och jag kommer nära, men inte tillräckligt. Någon expert på området som kan ge tips till att stärka muskeln mer?

Är det fler än jag som gör såhär förresten? Spänner pc-muskeln alltså, eller sitter/står ni helt avslappnade? Jag minns inte hur jag gjorde när jag "började".

att stoppa utlösningen är en sak. att stoppa en orgasm är en helt annan sak! om du vill få orgasm utan att få utlösning så är det bara att klämma med två fingrar bakom pungen när du får orgasm

http://www.pc-muskeln.se/multiplaorgasmer.html
http://www.aftonbladet.se/wendela/article242359.ab
här kan du läsa lite!
Citera
2010-11-20, 19:18
Medlem
Men grejjen är den att jag nuförtiden spänner pcmuskeln genom hela köret och kan på så sätt inte spänna mer när det väl är dags för sprutet :/.
Citera
2010-11-21, 19:47
Medlem
trixigts avatar
Jag har alltid spänt den muskeln under onani/sex - tycker det känns mycket skönare så... något som visserligen kan bero på att jag inte gjort det utan att spänna mig på över fyra år

Läste just om multipla orgasmer och fick klart för mig att det är något jag får under alla sexakter etc. - brukar alltid jobba mig upp till klimax och sen stanna för att göra om det tills jag tröttnar och tillåter mig att komma (håller jag på för länge så gör det mäkta ont i pungen efter utlösning, inte att rekommendera - dock blir mängden brutalt mycket mer!) ... Gäller bara att inte komma över klimax och sedan få utlösning eftersom det då bara blir en utlösning utan orgasm :P
Citera
2010-11-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trixigt
Jag har alltid spänt den muskeln under onani/sex - tycker det känns mycket skönare så... något som visserligen kan bero på att jag inte gjort det utan att spänna mig på över fyra år

Läste just om multipla orgasmer och fick klart för mig att det är något jag får under alla sexakter etc. - brukar alltid jobba mig upp till klimax och sen stanna för att göra om det tills jag tröttnar och tillåter mig att komma (håller jag på för länge så gör det mäkta ont i pungen efter utlösning, inte att rekommendera - dock blir mängden brutalt mycket mer!) ... Gäller bara att inte komma över klimax och sedan få utlösning eftersom det då bara blir en utlösning utan orgasm :P
Så långt kommer jag också, lyckas dock aldrig knipa åt ordentligt så att man skjuter helt torrt :/
Citera
2010-11-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trixigt

Jag gör exakt som dig och har alltid gjort. jag tycker att det blir mycket skönare. vid onani spänner jag alltid tills jag kommer, men vid själva samlaget så försöker jag slappna av för att inte komma så snabbt. men det funkar inte, jag kommer alltid snabbt vid samlag
Citera
2010-12-03, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vise
Jag gör exakt som dig och har alltid gjort. jag tycker att det blir mycket skönare. vid onani spänner jag alltid tills jag kommer, men vid själva samlaget så försöker jag slappna av för att inte komma så snabbt. men det funkar inte, jag kommer alltid snabbt vid samlag
Amen brother, visst fan blir det skönare men ändå fett pinsamt att behöva säga "NEEEEJ VÄNTA 20 SEKUNDER JAG MÅSTE PAUSA" varannan jävla minut
Citera
2012-12-11, 03:25
Medlem
har samma problem.... ett par år senare..
Citera
2012-12-11, 18:12
Medlem
Roxanas avatar
E&S - Sextekniker och sexhjälpmedel /mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto