• 1
  • 2
2010-11-16, 14:26
Bannlyst
Tidningen Nationell Idag har publicerat en lng intervju med sd-veteranen Johan Rinderheim

Citat:
Chef fr partikansliet. Distriktsordfrande i Stockholms ln. Ledamot av partistyrelsen. Tre mandatperioder representant i olika kommunfullmktige. Vice partiordfrande. Alla dessa uppdrag och fler drtill har Johan Rinderheim innehaft fr landets nyaste riksdagsparti, Sverigedemokraterna. Sven Johan Rinderheim har med rtta kallats SD:s meste veteran, trots att han fr nrvarande r partils. F har funnits med lngre inom partiet som gtt frn att vara hunsat mikroparti till att ge upphov till krigsrubriker i riksmedia dag efter annan. Men nr partiet nu vunnit platser i rikets hgsta beslutande frsamling, betraktar frfattaren till Sverigedemokraternas frsta partiprogram genombrottet frn lktaren.

http://www.nationellidag.se/visa/default.asp?dokID=1321

Vad tycker ni som har lst intervjun? ngot som frvnar/verraskar er?
Citera
2010-11-16, 16:04
Medlem
Ezzelinos avatar
Nja, inget direkt verraskande. Man kan ju i Expoboken om SD, Ut ur skuggan, lsa lite om Rinderheims position i samband med kontroversen som ledde till uteslutningen av den olycksalige Tor Paulsson 2001. Som alltid nr jag lser om intrigmakeri och fraktionsdragkamper inom sm kmpande partier knner jag mig glad och tacksam ver att sjlv ha sluppit delta i sdana tids-och energidande spektakel, som oftast ven lmnar bittra eftersmaker hos de inblandade. Men Rinderheim kan nog som partils vara nyttig lite i det frdolda. Generellt vill jag frsts se s lite htska "utfall" nationalistiska grupperingar och ntverk emellan som mjligt, men personkontroverser alstrar som sagt tyvrr mycket ont blod...

Den galning som driver Demokratbloggen till exempel sitter ju och sprider ett sanslst hat gentenot exempelvis nationaldemokrater, som han vill bekmpa med militra medel. Och inte fan r det en partils som driver den, det r en SD-are:

http://demokratbloggen.wordpress.com/

Citat:
P den hr bloggen r det lgt till tak!
Den som inte hatar Muhammedaner tillrckligt mycket har ingenting hr att gra!

Frtala inte judar, Israel eller USA!
Citera
2010-11-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Och inte fan r det en partils som driver den, det r en SD-are:
Upseendevckande om det r sant. Klla?
Citera
2010-11-16, 18:11
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Upseendevckande om det r sant. Klla?

Nja, det r min intuition. Jag kan allts inte g ed p att s r fallet, och vet inte vem det r. Mnniskan i frga r hur som helst ytterst SD-vnlig, extremsionist och djupt hatisk mot alla andra nationalister i Sverige.
Citera
2010-11-16, 18:16
Medlem
Citat:
Nja, det r min intuition. Jag kan allts inte g ed p att s r fallet, och vet inte vem det r. Mnniskan i frga r hur som helst ytterst SD-vnlig, extremsionist och djupt hatisk mot alla andra nationalister i Sverige.
OK. Personligen tror jag att dren r vl instabil och over-the-top (inte vl judevnlig eller nationalisthatande, dr finns inga grnser) fr att beredas plats inom SD. Bloggaren har dessutom haft htska kampanjer mot SD-fretrdare som Tommy Hansson.
Citera
2010-11-16, 18:21
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
OK. Personligen tror jag att dren r vl instabil och over-the-top (inte vl judevnlig eller nationalisthatande, dr finns inga grnser) fr att beredas plats inom SD. Bloggaren har dessutom haft htska kampanjer mot SD-fretrdare som Tommy Hansson.

Okej, jag har inte lst s lngt i hans rabiata tirader. Men fr en utomstende etnisk svensk med ett principiellt intresse av att en stark, intellektuellt och organisatoriskt vital och icke-extremsionistisk, icke-nyliberal, icke-USA-imperialismkramande nationalistisk rrelse ven ska kunna vxa som parlamentariskt fenomen knns det som om det str och vger i SD nu - det r inte s mycket som hindrar en galning som FB-debattren Qbase frn att accepteras som en "ledande talesperson" fr SD:

https://www.flashback.org/u393376
Citera
2010-11-16, 19:40
Medlem
Frappants avatar
Individen Rinderheim (f d Axelsson) ligger vldigt nra definitionen av det totala rvhlet.

Det r hans fel - hans personliga fel - att sd misslyckades att n den tminstone mngtiotusenhvdade invandringskritiska opinionen i stockholmsomrdet under den tid som han, alla sjlvupptagna nollors och politiska skunkars frmsta skyddshelgon, satt som en propp i rret och hindrade allt meningsfullt arbete och alla utsikter till framgng. Det handlar om flera r som han (och, ja, ven andra i Bunker/alkis-maffian) har frdrjt kampen. Det r r som vi aldrig fr tillbaka.

Den frnmlige debattren msterkatten str bestmt fr uppfattningen att det inte r frsent att ta tillbaka Sverige. Han har en del hrda argument. I ljusare stunder hller jag med honom. Men om det nd r frsent, s br Rinderheim (f d Axelsson) den strsta enskilda delen av skulden till den saken.

I intervjun ser vi exempel efter exempel p mstermanipulatren och historiefrfalskaren Johan Rinderheim (f d Axelsson) i sin osmakliga prydno.

Jag och mnga med mig sger detsamma idag som fram till d hans timme var slagen: aldrig en rst p sd s lnge Rinderheim (f d Axelsson) kan profitera p den.
Citera
2010-11-16, 19:53
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Individen Rinderheim (f d Axelsson) ligger vldigt nra definitionen av det totala rvhlet.

Det r hans fel - hans personliga fel - att sd misslyckades att n den tminstone mngtiotusenhvdade invandringskritiska opinionen i stockholmsomrdet under den tid som han, alla sjlvupptagna nollors och politiska skunkars frmsta skyddshelgon, satt som en propp i rret och hindrade allt meningsfullt arbete och alla utsikter till framgng. Det handlar om flera r som han (och, ja, ven andra i Bunker/alkis-maffian) har frdrjt kampen. Det r r som vi aldrig fr tillbaka.

Den frnmlige debattren msterkatten str bestmt fr uppfattningen att det inte r frsent att ta tillbaka Sverige. Han har en del hrda argument. I ljusare stunder hller jag med honom. Men om det nd r frsent, s br Rinderheim (f d Axelsson) den strsta enskilda delen av skulden till den saken.

I intervjun ser vi exempel efter exempel p mstermanipulatren och historiefrfalskaren Johan Rinderheim (f d Axelsson) i sin osmakliga prydno.

Jag och mnga med mig sger detsamma idag som fram till d hans timme var slagen: aldrig en rst p sd s lnge Rinderheim (f d Axelsson) kan profitera p den.

Ha, r det s illa allts? Bertta grna mer frn din stndpunkt sett, det r rimligen av rtt stort allmnintresse, mnga med mig har ingen inblick i denna viktiga del av SD:s frhistoria. Hur hindrade Axelsson/Rinderheim det politiska arbetet? Vilka mer ingick i "bunker/alkis-gnget"?
Citera
2010-11-16, 20:30
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ha, r det s illa allts? Bertta grna mer frn din stndpunkt sett, det r rimligen av rtt stort allmnintresse, mnga med mig har ingen inblick i denna viktiga del av SD:s frhistoria. Hur hindrade Axelsson/Rinderheim det politiska arbetet? Vilka mer ingick i "bunker/alkis-gnget"?

En bra utgngspunkt r det som Lyndon Johnson en gng sa: "i politiken finns det de som vill gra ngot, och s finns det de som vill vara ngot". Rinderheim/Axelsson (hur i helvete ser det ut i huvudet p en individ som byter frn Axelsson till Rinderheim="boskapshem"? Tror han att han blir ngot annat fr att han heter ngot annat?) r extrem i att till 100% tillhra den andra kategorin.

Det enda som betydde ngot var att Johan skulle tala, Johan skulle vara ordfrande, Johan skulle synas...men det Johan presterade politiskt, praktiskt kunde lggas p en nagel med gott om plats. Johan skrev ingenting, ringde inte de samtal han mste ringa, frsvann alltid nr det blev jobbigt...enda gngen han fick arslet ur var en vecka fre freningsordfrandeval d han faktiskt brjade ringa runt till folk, inte fr att prata ider, eller prata politik, eller prata politisk aktivitet, utan fr att prata om Johan Rinderheim och hur Johan Rinderheim alltid hade haft rtt i allt.

Det mest fatala med Johan var dock att han inte tlde att bli vertrffad, vilket han regelmssigt blev s fort ngon annan med engagemang kom in i bilden - hans konkurrenskraft som hobbyalkis och slacker var nstan noll. Det var fr Johan viktigare att ingen fick vara bttre n Johan, n att partiet och freningen gick framt. Du kan ltt tnka dig vad som hnde nr Johans en tid mycket gode vn, krnkraftverket Tor Paulsson kom in i bilden och ryckte upp SD Stockholm. Inte fr att inte Tor Paulsson ska ha kritik han ocks - men Tor Paulsson fick saker att hnda p ett stt som partiet aldrig sett sedan sitt grundande. All Johans kraft gick t till att sabba fr Tor, i stllet fr att samarbeta eller tminstone p sitt hll gra sin bit fr att fra saken framt.

Dri lg ocks fret till den i och fr sig mycket bredare grundade partisprngningen 2001 - dr den olycklige Frappant gick med i ND som varande den bttre delen fr allt som gick att urskilja just d.

Bunker-/alkis-gnget bestod lite lst av Rinderheim, Windeskog och Kastell (alla snuskiga svin, alkisar och skitgrisar som bodde och sp p partikansliet, d en sophg av Satans nde), Jansson, Bostrm och och Joakim Karlsson (icke-stockholmare, icke-alkisar), de dvarande men sedermer uteslutna brderna Per och Lars Emanuelsson (halvalkisar, Lars en tid sophgs-/kansliboende men utflyttad efter det att bttre tider kommit) samt ett antal personer med karaktr av "hang-arounds".
Citera
2010-11-16, 20:42
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
En bra utgngspunkt r det som Lyndon Johnson en gng sa: "i politiken finns det de som vill gra ngot, och s finns det de som vill vara ngot". Rinderheim/Axelsson (hur i helvete ser det ut i huvudet p en individ som byter frn Axelsson till Rinderheim="boskapshem"? Tror han att han blir ngot annat fr att han heter ngot annat?) r extrem i att till 100% tillhra den andra kategorin.

Det enda som betydde ngot var att Johan skulle tala, Johan skulle vara ordfrande, Johan skulle synas...men det Johan presterade politiskt, praktiskt kunde lggas p en nagel med gott om plats. Johan skrev ingenting, ringde inte de samtal han mste ringa, frsvann alltid nr det blev jobbigt...enda gngen han fick arslet ur var en vecka fre freningsordfrandeval d han faktiskt brjade ringa runt till folk, inte fr att prata ider, eller prata politik, eller prata politisk aktivitet, utan fr att prata om Johan Rinderheim och hur Johan Rinderheim alltid hade haft rtt i allt.

Det mest fatala med Johan var dock att han inte tlde att bli vertrffad, vilket han regelmssigt blev s fort ngon annan med engagemang kom in i bilden - hans konkurrenskraft som hobbyalkis och slacker var nstan noll. Det var fr Johan viktigare att ingen fick vara bttre n Johan, n att partiet och freningen gick framt. Du kan ltt tnka dig vad som hnde nr Johans en tid mycket gode vn, krnkraftverket Tor Paulsson kom in i bilden och ryckte upp SD Stockholm. Inte fr att inte Tor Paulsson ska ha kritik han ocks - men Tor Paulsson fick saker att hnda p ett stt som partiet aldrig sett sedan sitt grundande. All Johans kraft gick t till att sabba fr Tor, i stllet fr att samarbeta eller tminstone p sitt hll gra sin bit fr att fra saken framt.

Dri lg ocks fret till den i och fr sig mycket bredare grundade partisprngningen 2001 - dr den olycklige Frappant gick med i ND som varande den bttre delen fr allt som gick att urskilja just d.

Bunker-/alkis-gnget bestod lite lst av Rinderheim, Windeskog och Kastell (alla snuskiga svin, alkisar och skitgrisar som bodde och sp p partikansliet, d en sophg av Satans nde), Jansson, Bostrm och och Joakim Karlsson (icke-stockholmare, icke-alkisar), de dvarande men sedermer uteslutna brderna Per och Lars Emanuelsson (halvalkisar, Lars en tid sophgs-/kansliboende men utflyttad efter det att bttre tider kommit) samt ett antal personer med karaktr av "hang-arounds".

Det hr lter oerhrt bittert. Vad hindrar en alkis frn att inneha en top position, inte mycket, bortsett frn deras tidiga bortflle. Deras ideologi inspirerar ju nd unga mnniskor (bara inte missbruket kommer ut).
Citera
2010-11-16, 20:51
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Det hr lter oerhrt bittert. Vad hindrar en alkis frn att inneha en top position, inte mycket, bortsett frn deras tidiga bortflle. Deras ideologi inspirerar ju nd unga mnniskor (bara inte missbruket kommer ut).

N, bitter, nn, det r jag inte. Det vill jag att ni ska veta. Det var ju bara mina bsta r jag frdde i den hr kloaken i frga.

Alkisar/oduglingar som drar in unga engagerade mnniskor i en skitorganisation som inte fungerar, agerar p ett oerhrt effektivt stt fr att avmotivera dessa ungdomar och demoralisera dem. Det r s fall bttre att ungdomarna kommer in i en i stllet fungerande organisation i 25-rsldern, ven med alla de problem och de frlorade aktivistr som det fr med sig.

Inspiration, engagemang, allt nyttar till intet om det inte finns en fungerande organisation som kan fnga upp det och gra parlamentarism av det.

En organisation som leds av personer som inte vill att den ska vxa och som hller nere all aktivitet som de sjlva inte till 100% kontrollerar, d v s nst intill allt utom krkande och rsmtet, allt fr att de sjlva inte ska bli exponerade som de oduglingar de r, oavsett om saken str still, den organisationen gr SPO:s, eXpo:s och AFA:s jobb bttre n SPO, eXpo och AFA sjlva.
Citera
2010-11-16, 22:12
Medlem
SD mste vara uppmrksamma mot allehanda faror.

Dit hr bla alla lyckskare, som ser en mjlighet att skaffa sig egna frdelar, tex f ett bra jobb.
Gamla trotjnare, som har SD i sitt hjrta "fotfolket", br tillfrgas nr det gller olika tjnster.

Om SD faller in i gamla patiens jargong, och glmmer sina medlemmar och sympatisrer, vljer man en farlig vg.
Det som under lng tid byggts upp, kan ltt raseras.

Vljarkren r som en planta som mste ha omtanke!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in