Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-16, 01:15
  #1
Medlem
perelis avatar
rutorrent på min server fungerar inte, jag får detta meddelandet:
rtorrent fungerar dock som det ska. Någon som vet vad det kan vara för fel?
Citera
2010-11-16, 10:41
  #2
Medlem
perelis avatar
Ingen som vet vad det kan vara? Är riktigt irriterande, det fungerade finfint igår och sen plötsligt fick jag felmeddelandet.
Citera
2010-11-16, 12:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pereli
Ingen som vet vad det kan vara? Är riktigt irriterande, det fungerade finfint igår och sen plötsligt fick jag felmeddelandet.



Reseta routern och fixa om allt... Om det inte löser sig så är det bäst att köpa en ny men hur länge sen var det du köpte den?
Citera
2010-11-16, 13:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeLFC
Reseta routern och fixa om allt... Om det inte löser sig så är det bäst att köpa en ny men hur länge sen var det du köpte den?
uhm. är det inte lite overkill?

så det har alltså fungerat tidigare? weird. ingen uppdatering du gjort eller någon ändring?
"parsererror" - xml-parser eller?
Citera
2010-11-16, 16:28
  #5
Medlem
perelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeLFC
Reseta routern och fixa om allt... Om det inte löser sig så är det bäst att köpa en ny men hur länge sen var det du köpte den?
Felpost!?? Det är en server jag kör rtorrent och rutorrent på och jag har ingen router där emellan.
Citat:
Ursprungligen postat av serein
uhm. är det inte lite overkill?

så det har alltså fungerat tidigare? weird. ingen uppdatering du gjort eller någon ändring?
"parsererror" - xml-parser eller?
Ja det fungerade igår och idag så fick jag detta meddelande. Jag har inte gjort någonting speciellt. Jag är inge vidare på linux så jag vet inte vad meddelandet betyder eller hur jag kollar felloggar. Jag kör Ubuntu Server 10.04 och ruTorrent 3.1 om det skulle kunna vara till någon nytta.
Citera
2010-11-16, 17:26
  #6
Medlem
StephenStavs avatar
Hm, nu är inte jag heller särskilt haj på Linux men jag har en server precis som du. Du har ingen stor torrent som ligger och checkar i rtorrent? Det har nämligen en tendens att hänga sig då.
Citera
2010-11-16, 18:15
  #7
Medlem
perelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StephenStav
Hm, nu är inte jag heller särskilt haj på Linux men jag har en server precis som du. Du har ingen stor torrent som ligger och checkar i rtorrent? Det har nämligen en tendens att hänga sig då.
Jo jag har upptäckt att rtorrent stänger av sig ibland när den checkar stora torrents men nu så fungerar rtorrent som det ska, dock fungerar inte rutorrent.
Citera
2010-11-16, 20:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pereli
Jo jag har upptäckt att rtorrent stänger av sig ibland när den checkar stora torrents men nu så fungerar rtorrent som det ska, dock fungerar inte rutorrent.
hmm... rutorrent kan va jävligt krångligt ibland alltså... men... har du kollat så att alla plugins finns och fungerar? följde du någon guide när du installerade? gå igenom den och kolla alla plugins... om du uppdaterat något program skulle det kunna vara så att du måste ändra i config-filen... typ apache eller lighttpd eller vad du nu kör...

edit: hittade detta: "you need to make sure you're scgi is set up to ALLOW the remote source"
__________________
Senast redigerad av serein 2010-11-16 kl. 20:41.
Citera
2010-11-16, 21:08
  #9
Medlem
perelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
hmm... rutorrent kan va jävligt krångligt ibland alltså... men... har du kollat så att alla plugins finns och fungerar? följde du någon guide när du installerade? gå igenom den och kolla alla plugins... om du uppdaterat något program skulle det kunna vara så att du måste ändra i config-filen... typ apache eller lighttpd eller vad du nu kör...

edit: hittade detta: "you need to make sure you're scgi is set up to ALLOW the remote source"
Nu har ja börjat att installera om ubuntu men tack endå
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback