2010-11-15, 21:36
Medlem
Blodyxas avatar
Visste inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till.

Tänkte kolla lite med er om hur jag kan gå till väga om jag vill använda min MAC som en Windows, helt och hållet. Jag har ingen användning för min MAC längre, på det sättet jag behövde förut och vill helt enkelt gå över till Windows igen. Inte genom BOOTCAMP alltså.

Jag har precis formaterat allt och installerat W7 på den och såklart fungerar inte vissa saker som t.ex ljudet. De drivrutinerna kommer ju med bootcampen. Dessutom verkar det fortfarande som att den startar som MAC men hoppar sedan över till Windows, varför?

Några tips?
Tackar på förhand!

EDIT:
Ändrade inlägg så jag inte kompromissar med forumets regler!
Senast redigerad av Blodyxa 2010-11-15 kl. 22:16.
Citera
2010-11-15, 21:44
Medlem
Forbliranonyms avatar
Rekommenderar dig att läsa reglerna:

Citat:
1.01. Reklam och annonsering är förbjuden
Den som postar reklam (spam) i forumet blir avstängd, utan varning. Det är inte heller tillåtet att använda diskussionsforumet för privat eller kommersiell annonsering, som exempelvis köpes- och säljes-annonser eller kontaktannonser.
Citera
2010-11-15, 22:15
Medlem
Blodyxas avatar
Då tackar jag för det och avlägsnar min annons!
Hjälp angående datorn uppskattas fortfarande!
Mvh.
Citera
2010-11-15, 22:17
Medlem
JAg föreslår att du startar upp från windows skivan och formaterar hela hårddisken. Att du även tar bort os x mao. Sedan när du lag tin windows kör du in os x skivan och lägger in drivrutinerna från den. installationsprogrammet startar automatiskt.

Så skulle jag gjort.
Citera
2010-11-16, 02:03
Bannlyst
Installera genom boot camp. Väl inne i Windows tar du bort mac-partitionen. Den kommer fortfarande starta med ljudet och att visa äpplet, för det är så EFI:t ser ut helt enkelt. Du kommer aldrig få den klassiska seg-PCstarten där du kan kolla igenom hur datorn POST:ar eftersom att den inte har BIOS ö.h.t.
Citera
2010-11-16, 10:57
Medlem
Ceephaxs avatar
Vad har du för mac-modell ö.h.t.? Inte direkt optimalt att te.x. köra win på en powerpc.
Citera
2010-11-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceephax
Vad har du för mac-modell ö.h.t.? Inte direkt optimalt att te.x. köra win på en powerpc.

1. Se trådens namn.
2. Win på en powerpc cpu ej möjligt.
Citera
2010-11-16, 16:47
Medlem
Ceephaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir-killalot
1. Se trådens namn.
2. Win på en powerpc cpu ej möjligt.

Det var ett exempel, jag är väl medveten om detta.
Citera
2010-11-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceephax
Det var ett exempel, jag är väl medveten om detta.

aha ok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in