• 1
  • 2
2010-11-17, 08:53
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Jag är mer nyfiken på varför många pundare ska sabba sina liv, och bara skita i allt helt och hållet?

Det går att kombinera ett ganska vanligt liv med droger.

Man behöver inte bli av med jobb, körkort och anseende för att man drogar, men vissa verkar tro att det är ett måste...

Allt är inte så enkelt som att välja missbruk eller bruk, även om jag tycker att onödigt många pundar ned sig i onödan.
Citera
2010-11-17, 09:39
Medlem
pontusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browler
1. Ungefär hur många personer i din närhet vet att du röker?
2. Hur började du, och varför?
3. Hur ofta/mycket röker du? Anledning?
4. Hur får du tag på ditt röka?
5. Vad tänker du om den propagandaskadade allmänheten, vad befattar droger?[/b]

1. en fem, sex stycken.
2. Jag hade tråkigt en vinterhelg och råkade hamn på swecan och tyckte det verkade roligt att odla.
Så ja, jag började odla innan jag provat att röka på.
3. Väldigt olika, ibland några gånger i veckan, ibland uppehåll på månader.
4. Internet eller en bekant.
5. Stör inte mig så jättemycket, folk får gärna tro vad de vill, jag tycker jag är ett ganska bra exempel på att man inte blir en IV-missbrukande uteliggare av att puffa lite.
Citera
2010-11-17, 09:42
Medlem
rolanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Jag är mer nyfiken på varför många pundare ska sabba sina liv, och bara skita i allt helt och hållet?

Det går att kombinera ett ganska vanligt liv med droger.

Man behöver inte bli av med jobb, körkort och anseende för att man drogar, men vissa verkar tro att det är ett måste...

so true! man kan hålla sig, man är inte så beroende att det växer fast i kroppen till ett nytt livsviktigt könsorgan
Citera
2010-11-18, 21:52
Medlem
Browlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontusen
1. en fem, sex stycken.
2. Jag hade tråkigt en vinterhelg och råkade hamn på swecan och tyckte det verkade roligt att odla.
Så ja, jag började odla innan jag provat att röka på.
3. Väldigt olika, ibland några gånger i veckan, ibland uppehåll på månader.
4. Internet eller en bekant.
5. Stör inte mig så jättemycket, folk får gärna tro vad de vill, jag tycker jag är ett ganska bra exempel på att man inte blir en IV-missbrukande uteliggare av att puffa lite.

Fan vad skön! ^_^
Hur mycket odlade du? Det lär har varit väldigt förväntansfullt antar jag? =D
Citera
2010-11-19, 17:02
Medlem
pontusens avatar
Citat:
Fan vad skön! ^_^
Hur mycket odlade du? Det lär har varit väldigt förväntansfullt antar jag? =D

Haha ja det var väldigt kul att åka och handla en massa saker för mina små lowryders och få se dem växa.
Citera
2010-11-19, 17:13
Medlem
nuplie22s avatar
1. Runt 10 personer, kanske några till men inga jag träffar ofta.

2. Fått smaka ute men utebliven effekt, blev mer nyfiken och rökte i lugn och ro hos mig, köpte sedan eget och gillat det sen dess.

3. Röker kanske 10-20 gram i månaden, dvs en femma i veckan, så nån spliff på kvällarna på vardagarna, mer på helgen. (om jag har, händer att man har några dagars paus lite då och då varje månad)

4. Har en kran som säger till när det finns, går även att fixa via vänner men då måste jag åka nån timme.

5. Jag tycker folk får tycka vad dom vill, men folk som har en åsikt utan vetskap värderar jag inte högt.
Citera
2010-11-19, 22:32
Medlem
Mitt första inlägg, wohoo!

5. Vad tänker du om den propagandaskadade allmänheten, vad befattar droger?

1. Gissar på att det är runt 30- 40 pers som vet att jag röker. Alla räknas dock inte till min närhet.

2. Rökte första gången på en fest utan att märka något. Cirka ett år senare rökte jag igen (nykter denna gång) och gillade det så jag fortsatte. Anledningen till att jag började var väl nyfikenhet.

3. Går i perioder det där. Ibland röker jag i princip varje dag i någon månad. Ibland har jag uppehåll på upp emot sex månader. Med andra ord, väldigt oregelbundet.
Mängden varierar också väldigt mycket. Allt ifrån 0.5 till typ 3 g om dagen.

4. Genom bekanta.

5. Tycker bara att det är roligt när okunniga människor yttrar sig. Skulle vara kul att rekommendera några dokumentärer för vissa personer men skulle man ens yttra sig om detta "dödsknark" så skulle man väl i deras ögon ses som samhällets bottenskrap. Även fast man har ett bra jobb och tjänar rätt bra med pengar.

Det får räcka för mig. Dags att kolla in "knarkar-Jay" i Idol
Citera
2010-11-21, 02:04
Medlem
Citat:
5. Vad tänker du om den propagandaskadade allmänheten, vad befattar droger?[/b]

1. Gissar på mellan 10-20 som vet att jag någon gång rökt, mellan 3-5 som vet hur ofta jag röker.

2. För att jag var nyfiken. Och det var roligt och trevligt.

3. Väldigt varierande, under studie tiden så blev det allt mellan någon gång i månaden till flera gånger i veckan. Nu för tiden blir det några gånger per år.

4. Från kamrater som odlar själv.

5. Helt ok även fast många som uttalar sig inte är tillräckligt pålästa. Jag vill inte på något sätt uppmana andra eller försköna droganvändning. Precis som med drogerna alkohol och nikotin så ska man inte uppmuntra folk att börja med dom...
Citera
2010-11-22, 10:33
Medlem
Mekones avatar
1. Dom närmsta kompisarna, sen går ju ryktet så det är nog en del..

2. Började när jag var sexton år för jag alltid varit intresserad och fick möjlighet att pröva

3. Det beror helt på min ekonomi och situation, tex. om jag jobbat och har lov från skolan kan jag röka varje dag medans jag andra perioder inte röker något på flera veckor.

4. Jag köper det genom kompisars kompisar

5. Tycker det kan vara lite jobbigt ibland, men oftast så slösar jag inte energi på att tänka på det, dom är ganska förlorade enligt mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in