• 1
  • 2
2010-11-15, 21:17
Medlem
Browlers avatar
(First thing first: Min första fb-post och även topic! )

Tjo alla!
Jag satt precis och filosoferade lite om droger i allmänhet, och snubblade över tanken att det omöjligt endast kan vara WT/junkies/lowlives/wannabe-gangsters etc som exempelvis röker cb..
Jag menar, det lär ju även finnas vanliga medelsvenssons som har helt vanliga jobb, helt vanliga relationer och helt "vanliga liv" som uppskattar att ta en holk då och då... Eller? Jag menar inte att en kompiskrets som gillar cb nödvändigtvis måste vara något i stil med lowlives eller WT, men jag tänker på de personer som INTE umgås i dessa kretsar.

Är du en sån person som snälla, snygga, drogfria (dock tyvärr även propagandaskadade) Sara, 22, aldrig i sina vildaste drömmar skulle tro röker på? Då har jag några specifika punkter jag tycker vore intressant att höra om! ^_^

1. Ungefär hur många personer i din närhet vet att du röker?
2. Hur började du, och varför?
3. Hur ofta/mycket röker du? Anledning?
4. Hur får du tag på ditt röka?
5. Vad tänker du om den propagandaskadade allmänheten, vad befattar droger?

Och som jag har sett är kutym så ber även jag på förhand om ursäkt ifall tråden är felplacerad. Sökte runt en del men hittade ingen tråd som behandlar just sk. "vanliga medelsvenssons".
Citera
2010-11-15, 21:26
Medlem
Barathrum50s avatar
Citat:
5. Vad tänker du om den propagandaskadade allmänheten, vad befattar droger?[/b]

1. 20
2. Bodde ett år i spanien, fick en 5a bra grönt för hundralappen, så troligen därför. många i min omgivning rökte också
3. Mest på semestern (lov etc) men även vissa helger åd man är uttråkad.
4. Genom min kran
5. Att de har fel uppfattning. Dock tror jag att de hade haft samma syn på alkohol om det var olagligt.
Citera
2010-11-15, 21:33
Bannlyst
Citat:

1. 5-7 personer.
2. En kompis och jag var nyfikna, det var/är svårare att få tag i alkohol än CB.
3. Inte alls ofta, endast på lov(studerar). Dock händer det att man har tråkigt någon helg
4. Kranfiske eller? Langare såklart.
5. Skiter i dem eftersom det är nästan lönlöst. Jag är en dödsknarkarnazist, jag använder ju CB då&då!
Citera
2010-11-15, 21:48
Medlem
Browlers avatar
Hehe, förstår nu att "Hur får du tag på ditt röka" kanske är en dum fråga, självklart sker det genom kran. Jag tänkte mer om ni hade några särskilda detaljer ang. kranen ni ville dela med er av. Kanske personnummer, adress och så, jag är polis förstår ni
Nej men ni köper alltså av en helt vanlig kran? Ingen i stil med han som gjorde en tråd (Fråga en fd. kran) alltså?
Citera
2010-11-15, 21:51
Medlem
citabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browler

1. 20-30 kanske
2. Min syster tog med mig till Christianias julmarknad när jag var 16 år och bjöd mig.
3. Sällan nuförtiden. Köper aldrig själv numera.
4. Genom syskon och vänner om jag skulle vilja ha. Men har inte köpt själv på typ ett år.
5. Att de skulle ändra sig om de läste på om 'skadorna', fick prova på själva och inser hur vanligt det är utanför sin isolerade bubbla.
Citera
2010-11-15, 21:52
Medlem
Bolliwollis avatar
Citat:
Hehe, förstår nu att "Hur får du tag på ditt röka" kanske är en dum fråga, självklart sker det genom kran. Jag tänkte mer om ni hade några särskilda detaljer ang. kranen ni ville dela med er av. Kanske personnummer, adress och så, jag är polis förstår ni
Nej men ni köper alltså av en helt vanlig kran? Ingen i stil med han som gjorde en tråd (Fråga en fd. kran) alltså?

Du kan även odla denna heliga ört om du inte var medveten ang detta?
Börjar bli less den hära frågan "Varför började du röka?".
Citera
2010-11-15, 22:25
Medlem
Browlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolliwolli
Du kan även odla denna heliga ört om du inte var medveten ang detta?
Börjar bli less den hära frågan "Varför började du röka?".
Ja då, tagga ner på sarkasmen. Huvudfrågan är egentligen inte "varför började du röka?" utan jag tänkte mest på hur de människor som man kan kanske inte tror röker, ser på sitt bruk.

För mig känns det overkligt att någon som är ganska privat och diskret med sin holk på vecko- eller månadsslutet skulle ha en helt egen odling. Någon som kan dementera/bekräfta?
Senast redigerad av Browler 2010-11-15 kl. 22:27. Anledning: stavfel och meningsuppbyggnad
Citera
2010-11-16, 00:46
Medlem
likeithards avatar
Jag är mer nyfiken på varför många pundare ska sabba sina liv, och bara skita i allt helt och hållet?

Det går att kombinera ett ganska vanligt liv med droger.

Man behöver inte bli av med jobb, körkort och anseende för att man drogar, men vissa verkar tro att det är ett måste...
Citera
2010-11-16, 14:37
Medlem
DoomSowers avatar
Citat:

5. Vad tänker du om den propagandaskadade allmänheten, vad befattar droger?[/b]

Och som jag har sett är kutym så ber även jag på förhand om ursäkt ifall tråden är felplacerad. Sökte runt en del men hittade ingen tråd som behandlar just sk. "vanliga medelsvenssons".

1. Kanske 8-10 personer.
2. Var ute på en promenad med en kompis och när vi kom till en skog så berättade han att han hade köpt lite röka av en annan bekant och undrade om jag ville prova. Varför inte, sa jag. Och så rökte vi skiten och drog och käkade på max.
3. Varierar hela tiden. Som mest kanske 2 g i veckan. Men ibland blir det uppehåll på några veckor på grund av att jag helt enkelt inte känner för att röka på. Jag får självklart mitt röka genom en kran.
4. Tycker det är trist och samtidigt underhållande när man pratar med någon inskränkt jävel som säger att "hasch är extremt beroendeframkallande och tokfarligt!!!!" och de har ingen aning om att jag själv brukar dödsknarket.
Citera
2010-11-16, 17:45
Medlem
Browlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Jag är mer nyfiken på varför många pundare ska sabba sina liv, och bara skita i allt helt och hållet?

Det går att kombinera ett ganska vanligt liv med droger.

Man behöver inte bli av med jobb, körkort och anseende för att man drogar, men vissa verkar tro att det är ett måste...

Jag delar din åsikt till 100%, och det är just detta jag tycker är så intressant!
Hur ser du på ditt bruk?
Citera
2010-11-16, 17:55
Medlem
Blindsides avatar

1. Ja dom flesta av mina vänner samt mina 2 bröder. Sen går ju ryktet rätt fort så att dom flesta i min närhet vet nog

2. Blev frågad av en polare om jag ville testa lite grönt, så jag tänkte varför inte. Man lever bara en gång

3 Röker typ varje dag, kan hända att man hoppar över någon dag när det inte finns tillräckligt bra att få tag i. Hmm mängd blir lite svårare men skulle nog säga en halva (2.5 g) om dagen

4. Jag går till en person som säljer.

5. Att världen är bra jävla skev när alkohol och tobak är legaliserat, men inte Cannabis. Finns liksom inga dokumenterade dödsfall på det. Nu ska jag inte säga att tobak och alkohol borde förbjudas för jag änvänder dom drogerna också.
Citera
2010-11-16, 22:36
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Jag delar din åsikt till 100%, och det är just detta jag tycker är så intressant!
Hur ser du på ditt bruk?

Mitt bruk har alltid varit under kontroll även om det kanske har gått lite överstyr ibland.

Först och främst vill jag ha ett ordnat, stabilt liv. Även om droger genomsyrar min livsstil, så tänker jag aldrig låta mitt bruk få förstöra mitt liv.

Men vissa personer är väl helt enkelt inte så nogräknade.. "Skit samma" typ.

Jag är nog (eller snarare var) en ganska ovanlig knarkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in