2010-11-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steckmajster
Mina hobbys rör sig från allt till kompisar, olika evenemang TV, filmer mm.
Jo, jag kan förstå människor som älskar veteranbilar, sportbilar, alla bilar. Men just sådana som är 18 år, tömmer sin spargris för att köpa något gammalt som de sedan fixar avgasröret på och leker med. De kan jag inte förstå.. Kan bara inte det, sorry.

Jag förstår mycket väl att du inte kan förstå det om du inte har intresset för bilstyling.

Likaså kan jag inte förstå att det finns folk som kan lägga nästan tusen spänn på en "lacoste"
(tror jag det stavas) piké när man kan köpa en liknande på dressman för ett par hundra.

Och att folk med en fungerande tjock tv köper en platt tv och slänger den gamla.

Jag kan nog komma på ett tiotal saker som jag inte förstår varför folk lägger pengar på, men jag tror du fattar mitt resonemang.
Man har ju olika värderingar om saker
Citera
2010-11-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lussekatt
Jag förstår mycket väl att du inte kan förstå det om du inte har intresset för bilstyling.

Likaså kan jag inte förstå att det finns folk som kan lägga nästan tusen spänn på en "lacoste"
(tror jag det stavas) piké när man kan köpa en liknande på dressman för ett par hundra.

Och att folk med en fungerande tjock tv köper en platt tv och slänger den gamla.

Jag kan nog komma på ett tiotal saker som jag inte förstår varför folk lägger pengar på, men jag tror du fattar mitt resonemang.
Man har ju olika värderingar om saker

Kan du inte förstå varför folk köper platt tv istället för tjock tv med mycket sämre bild?
Citera
2010-11-16, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dancetotheradio
Kan du inte förstå varför folk köper platt tv istället för tjock tv med mycket sämre bild?

Som sagt har jag inte intresset för det och tittar aldrig på tv, så för mig är det lika onödigt att köpa en tv med bra bild som för en som inte bryr sig om vad bilen har för fälgar att köpa nya aluminium fast man har helt friska plåtisar
Citera
2010-11-16, 21:57
Medlem
ViTolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almisetas
Varför vill man spendera pengar på att göra sin bil till ett rullande åtlöje. Sällan jag ser en bil som har blivit snyggare efter att någon WT "stylat" den.

Vafan flummar du om? Det jag menar att det är omöjligt att alla ska åka runt i dyra flashiga bilar som presterar precis som dem låter.

Vafan, vill "Jesper 20 år" montera japsdämpare på sin Opel astra 1,4 så får han väl ta och göra det.
Citera
2010-11-16, 22:01
Medlem
ViTolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dancetotheradio

Att jämföra bilar med Tv burkar är som att tävla med en cykel emot en motorcykel.
När det gäller bilar och tillbehör så överstiger priserna bra mer en värsta LED TV:N för 40 papp.
Citera
2010-11-16, 22:05
Medlem
FreddeDs avatar
Är det pinsamt att köpa fina fälgar till bilen? Är bilen fin i övrigt blir den ju ännu finare med fina fälgar.
Citera
2010-11-16, 22:07
Bannlyst
Hjälp mig. Jag har varit i alla affärer och tittat på klistermärken och blinkande saker, men jag hittar fan INGET jag vill sätta dit på min seat ibiza 94.

Vad ska en stackars fattig bilentusiast göra, speciellt om man INTE vill WTtrimma den?
Citera
2010-11-16, 22:08
Medlem
Fullfittans avatar
Det roligaste är ju när dessa jeppar ska sälja bilen och vill ha betalt för allt krimskrams. En jeppe i närheten har kittat sin 75hk Seat Ibiza med vinge, dyra fälgar, kjol etc.
Citera
2010-11-17, 13:46
Medlem
ViTolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfittan
Det roligaste är ju när dessa jeppar ska sälja bilen och vill ha betalt för allt krimskrams. En jeppe i närheten har kittat sin 75hk Seat Ibiza med vinge, dyra fälgar, kjol etc.

Ja men det börjar alltid så , jag hade ju monterat värsta ljuddämparen på min golf, så den lät som fan, dock var den fin och jag hade fina fälgar. Sen var det baslåda och rockfordhögtalare i den. Längre än så gick jag inte. Idag använder jag den som brukis och på sommaren rullar jag ut M5:an.
Citera
2011-08-28, 19:00
Medlem
hyplexs avatar
Jag tror att TS tänker på raggare/bönder? Då de har en epa som går i 30, med en varningstriangel där bak, men "Styla-sin-bil" folk, måste ju inte vara raggare för det... De gillar väll bara att hålla på att göra bilar fina, t. ex. om man köper en bil som är rostig, smått trasig men motorn fortfarande funkar, då blir det som ett litet projekt att få bilen att bli fin och funka helt.

Samma sak med en del husägare, de köper ett lite billigare hus, "renoveringsobjekt" sen så renoverar de huset så det blir fint, eller tycker du det är fel på det? Huset har ju liksom värme, vatten och ett dörrlås som funkar, varför ska man fixa det? Så resonerar du om folk som vill ha fina bilar.
Citera
2011-08-28, 21:23
Medlem
Mister.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyplex
Jag tror att TS tänker på raggare/bönder? Då de har en epa som går i 30, med en varningstriangel där bak, men "Styla-sin-bil" folk, måste ju inte vara raggare för det... De gillar väll bara att hålla på att göra bilar fina, t. ex. om man köper en bil som är rostig, smått trasig men motorn fortfarande funkar, då blir det som ett litet projekt att få bilen att bli fin och funka helt.

Samma sak med en del husägare, de köper ett lite billigare hus, "renoveringsobjekt" sen så renoverar de huset så det blir fint, eller tycker du det är fel på det? Huset har ju liksom värme, vatten och ett dörrlås som funkar, varför ska man fixa det? Så resonerar du om folk som vill ha fina bilar.

Bästa svaret +1

TS, inse att den företelse du klankar på är en mångmiljardindustri! Så tyvärr är du troligen den som har avvikande smak. O renoverar man o stylar en bil snyggt höjer man dess värde, har tjänat ca 15000 på bara en bil.
Citera
2011-09-20, 10:53
Medlem
Beckiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViToli
Att jämföra bilar med Tv burkar är som att tävla med en cykel emot en motorcykel.
När det gäller bilar och tillbehör så överstiger priserna bra mer en värsta LED TV:N för 40 papp.

Alltså jag vet att det var ett år sen detta brighteyes skrev detta.. men jag kan inte hålla mig, måste få påpeka det ändå:

---------------> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=792953 <-------------

Sug på den du. Kostar nog fan så mycket mer än vääääldigt många bilar. IN YO' FACE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in