2010-11-15, 21:33
Medlem
Jag hade en gammal golf 87 innan och den pimpade jag med takräcke (med bröte på), extraljus, japsdämpare, en V12 dekal och diverse annan "tattarstyling". I mitt fall var det inte för att vara häftig utan att folk skulle reta upp sig när man kom och fräste omkring vilket var mycket roligt. Nu har jag en Volvo från 01 men det är inte alls samma känsla att åka omkring i. Det är bara så att det är något visst med att svina runt i trafiken med en gammal skorv.
Citera
2010-11-15, 21:36
Medlem
Forbliranonyms avatar
Varför skulle det vara pinsamt? Folk har olika intressen, sen om det handlar om att köpa fälgar till 740 eller att köpa en golfklubba för 5000 kr, det är upp till var och en.
Citera
2010-11-15, 21:53
Medlem
Nshens avatar
För folk som "pimpar" sina WoW gubbar med epics, frimärkssamlare och dom som super sig redlösa på krogen varje helg är så jävla coola eller?

Dom allra flesta människor har en hobby, någon aktivitet som man kan snöa in lite på och finansiera efter plånbokstjocklek. Tror inte att dom flesta epa-raggare "pimpar" sina traktorer för att vara coola utan för att dom har ett stort allmänintresse för fordon av olika slag. Sen finns det självklart undantag som gör allting för att hävda sig genom sin hobby men det tror jag inte är något unikt inom bilälskar-släktet.
Citera
2010-11-15, 22:07
Medlem
pretorians1s avatar
TS. Dom flesta stylade bilar är inga rosthögar. Dom slipas och putsas, lackeras. Feta däck och kromade avgasrör.. Går åt en massa pengar för spec.delar. En normal hobby. Vad är din?
California vit amazon, det du, med vit läderklädsel.
Citera
2010-11-15, 22:25
Medlem
Mina hobbys rör sig från allt till kompisar, olika evenemang TV, filmer mm.
Jo, jag kan förstå människor som älskar veteranbilar, sportbilar, alla bilar. Men just sådana som är 18 år, tömmer sin spargris för att köpa något gammalt som de sedan fixar avgasröret på och leker med. De kan jag inte förstå.. Kan bara inte det, sorry.
Citera
2010-11-15, 22:29
Medlem
ViTolis avatar
alla har inte råd med en ferrari.
Citera
2010-11-15, 22:34
Medlem
Varför vill man spendera pengar på att göra sin bil till ett rullande åtlöje. Sällan jag ser en bil som har blivit snyggare efter att någon WT "stylat" den.
Citera
2010-11-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViToli
alla har inte råd med en ferrari.

Snälla min bil kostade mig 7500:- och är i mycket fint skick med orginal delar, går underbart i motor och låda samt har fin lack!
Citera
2010-11-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almisetas
Varför vill man spendera pengar på att göra sin bil till ett rullande åtlöje. Sällan jag ser en bil som har blivit snyggare efter att någon WT "stylat" den.

Äntligen någon på detta forumet som håller med mig..
Citera
2010-11-15, 23:08
Medlem
Nymphlixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steckmajster
Mina hobbys rör sig från allt till kompisar, olika evenemang TV, filmer mm.

Kompisar, TV och filmer klassas knappast som hobbys.

- "Har du någon speciell hobby som du brukar pyssla med"
- "Jepp, jag är med kompisar/ser på film/kollar på TV".

Låter onekligen väldigt underligt. Tror knappast att gå på diverse evenemang klassas som en hobby heller, såvida du inte är en arrangör, medarbetare eller liknande.

Förresten, Primera såg ut som en fin bil. Speciellt invändigt!
Citera
2010-11-16, 10:09
Medlem
Lassemans avatar
Jag ser det mer som att dom skänker glädje till samhället. Jag har svårt och hålla mig för skratt när jag ser en ful stylad bil iaf. Sen att vissa inte tycker det är kul när man skrattar åt deras fula byggen är inget man kan göra åt.

Edit: Case in point. http://www1.garaget.org/gallery/arch...214_jwb532.jpg
Senast redigerad av Lasseman 2010-11-16 kl. 10:15.
Citera
2010-11-16, 14:30
Medlem
Jag stylar och uppgraderar min bil (väghållning och fart > komfort och tystnad)
Det är kul och JAG tycker MIN bil blir snyggare och bättre.. så varför inte?

Gick från detta: http://www1.garaget.org/archive/41/4...33-2071436.jpg
Till detta: http://www1.garaget.org/archive/41/4...33-2048597.jpg
Ja, vingen är på väg bort och ja, bucklan på skärmen håller på att lagas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in