• 1
  • 2
2010-11-15, 19:45
Medlem
Jag lyckades göra något med tangentbordet, teknisk som jag är så har jag ingen aning om hur jag gjorde eller hur jag ska få tillbaka det som det var. När jag skriver frågetecken som vanligt så blir det _ när jag skriver kolon så blir det >. Har ingen aning om vad jag ska göra. Vore tacksam av lite hjälp
Citera
2010-11-15, 19:47
Medlem
io3uri9uys avatar
Du kör windows? Du har väl ställt in fel keyboard layout? Kolla språkinställningarna att de är inställda på svenska.
Citera
Medlem
Kaptenenjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jteez
Jag lyckades göra något med tangentbordet, teknisk som jag är så har jag ingen aning om hur jag gjorde eller hur jag ska få tillbaka det som det var. När jag skriver frågetecken som vanligt så blir det _ när jag skriver kolon så blir det >. Har ingen aning om vad jag ska göra. Vore tacksam av lite hjälp

Det absolut vanligaste problemet när det är så som du beskriver är att man råkat komma åt knapparna ALT+SHIFT, då byter man från svenska tecken till engelska som oftast. Trycker du ALT+SHIFT igen så ska det återgå till svenska tecken, så prova det.
Citera
Medlem
Penetreights avatar
Kommer inte ihåg macrot men ändra från "EN" till "SV" bredvid de små ikonerna nere till höger.

edit: alt+shift var det visst
Citera
2010-11-15, 19:48
Moderator
Protons avatar
Ser ut som om du fått amerikansk tangentborslayout eller nåt. Borde gå att högerklicka på startknappen eller nåt för att ställa språket i windows. För övrigt är din rubrik kass, så den fixar jag nu.
Citera
2010-11-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av io3uri9uy
Du kör windows? Du har väl ställt in fel keyboard layout? Kolla språkinställningarna att de är inställda på svenska.

hmm, språkinställningar. Vart ligger dom då?
Citera
2010-11-15, 19:50
Medlem
Kaptenenjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jteez
hmm, språkinställningar. Vart ligger dom då?

Tryck bara ALT+SHIFT....
Citera
2010-11-15, 19:51
Medlem
Det ordnade sig Tackar så mycket!
Citera
2012-12-23, 11:59
Medlem
BuddhaBasses avatar
Hur f[r jag in svenska p[ min dator ...

Har just installerat om datorn till ett engelskt xp.. Less som satan p[ den redan / kan varken skriva dom tre sista bokst'verna i alfabetet, fr[getecken eller underline. Googlade och m[nga s'ger att man kan ladda ned fr[n microsoft hemsida men jag hittar fan inget languagepack d'r Sn'lla / hj'lp mig n[gon!
Citera
2012-12-23, 12:05
Medlem
kimdah2002s avatar
Nej du behöver inte ladda hem något, bara ändra tangentbordsspråk i kontrollpanelen
Citera
2012-12-23, 12:13
Medlem
Scubbles avatar
alt+shift
Citera
2012-12-23, 12:42
Medlem
BuddhaBasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej du behöver inte ladda hem något, bara ändra tangentbordsspråk i kontrollpanelen
Tack för det ÅÄÖ : )
...Men allting på datorn är ju fortarande på engelska - hur blir allt på svenska istället?
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
alt+shift
Vad leder det till? och vart sitter shift
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem