2004-07-09, 01:26
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Jasså? Menar du att de små påsarna är ett organiskt material också?

Eftersom jag inte snusar själv - så vet jag inte. Menar du att de inte är det?
Trodde att de var gjorda av papper?
Citera
2004-07-09, 02:11
Medlem
det är bättre än att de lägger det i kaffekopparna hemma hos folk , jätteäckligt när man får städa undan slemmiga snusar
Citera
2004-07-09, 09:46
Medlem
hubbes avatar
ähh va fan askkoppar för snusen är för kärringar och dom där förbannade östermalms snobbarna om dom nu snusar!
Citera
2004-07-09, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Eh ... jo.

Utomhus inte så mycket, snus är ju organiskt (förhoppningsvis) och bryts ner lika väl som fimpar.

Men - gammalt snus i papperskorgar stinker.

Men du ditt strålande ljus där. Det är väll en sak om man slänger det i en buske eller under en grästuva eller ngt liknande. Men en snus som ligger helt öppet på gatan eller i en gräsmatta, när man ska sätta ner tex en ryggsäck, lägga sig i gräset och sola m.m.

Det är inte så jävla mysigt

O du en fimp, med filter tar flera år att bli nedbruten, vid gynsamma förhållanden, vilket inte asfalt räknas till om du nu var frånvarande på naturkunskapen. För övrigt brukar man på en kompost inte rekomendera att filter och snus ska läggas, men kan ju tänkas att det kan vara skadligt????? Tror inte en microorganism eller mask ger sig på snuset i förstahand, så varför inte svälja skiten för istället om det nu är nedbrytbart ?????
Citera
2004-07-09, 10:55
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunke
Men du ditt strålande ljus där. Det är väll en sak om man slänger det i en buske eller under en grästuva eller ngt liknande. Men en snus som ligger helt öppet på gatan eller i en gräsmatta, när man ska sätta ner tex en ryggsäck, lägga sig i gräset och sola m.m.

Det är inte så jävla mysigt

O du en fimp, med filter tar flera år att bli nedbruten, vid gynsamma förhållanden, vilket inte asfalt räknas till om du nu var frånvarande på naturkunskapen. För övrigt brukar man på en kompost inte rekomendera att filter och snus ska läggas, men kan ju tänkas att det kan vara skadligt????? Tror inte en microorganism eller mask ger sig på snuset i förstahand, så varför inte svälja skiten för istället om det nu är nedbrytbart ?????

Tack! Det var ju kul att mitt lilla inlägg provocerade dig så mycket att du registrerade dig och gjorde ditt premiärinlägg. Välkommen.

Som sagt - jag snusar inte själv - och tycker personligen att snus luktar illa och bör läggas i väl förslutna förpackningar innan de slängs.

Jag kan mycket väl sympatisera med att det inte är så kul att få snus på sig när man kastar sig ner på en gräsmatta, men det kan ju finnas hundbajs, getingar och annat. Så - egentligen - om man inte ser upp var man sätter sig - så får man nog skylla sig själv.

Och det var väl lite väl dåligt genomtänkt argument - "om det är nedbrytbart - så kan man svälja det" - eller? Nedbrytbart behöver ju inte betyda att våra kroppar kan smälta det.
Citera
2004-07-09, 11:45
Medlem
tokens avatar
Citat:
Eftersom jag inte snusar själv - så vet jag inte. Menar du att de inte är det?
Trodde att de var gjorda av papper?

Papper? Nej, de är gjorda av cellulosafiber. Vilket iofs är typ gamla tidningar och sådant. Brukar du slänga ut morgontidningen på gatan efter att du läst den?
Citera
2004-07-09, 11:50
Medlem
Comps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Jag slänger mitt snus lite överallt. Såväl inomhus som utomhus. Jag resonerar helt enkelt så att om det inte finns några papperskorgar i närheten, så är det inte mitt problem - samma resonemang när det gäller offentliga toaletter - vilket ledde till en bot för förargelseväckande beteende genom offentlig urinering.

Precis... samma anledning som jag när trycket faller på tar första bästa kvinna och släpar in henne i buskarna. Eller som när jag som oftast behöver förflytta mig någonstans och det inte finns nån buss så tar jag helt enkelt och bryter mig in i någon annans bil..
Ehhhhhhh?????
Citera
2004-07-09, 11:59
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Papper? Nej, de är gjorda av cellulosafiber. Vilket iofs är typ gamla tidningar och sådant. Brukar du slänga ut morgontidningen på gatan efter att du läst den?

Hmmm ... eftersom jag tydligen - enligt vår nya vän Hunke - missade naturkunskapen - så förstod jag inte det där:

- Är inte tidningar gjorda av papper?

- Är inte papper = cellulosafiber?

Och det är ju en viss skillnad på en blöt liten pappersklump och en stor jäkla tidning, men jag förstår din liknelse.

Alltså - jag försvarar INTE att man slänger snus överallt, men jag tycker inte heller att det är så farligt - i och med att det består av nedbrytningsbara saker. Till skillnad från glas eller metall.

I naturen dvs. Inomhus är det en oskick och bör bestraffas med obligatorisk tvättning av golvet medelst tunga av förödaren.
Citera
2004-07-09, 12:39
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njutarn
Bara ett onödigt påhitt tycker jag! Det är mkt enklare att bara slänga ut snusen på backen än att hålla på o ta upp dosan igen. Sen är det ju inte heller så trevligt att tömma det där facket när det är fullt med massa gammalt snus. Så det där facket kan man ta bort helt!
Och miljön tar nog inte så mkt skada av lite snus.

Men det är ju vad jag tycker iaf, Alla andra får tycka som dom vil!

När man är utomhus är det ju en sak. Men sitter man på möte flera timmar i sträck så är det väldigt praktiskt med dem lilla koppen.
Citera
2004-07-09, 12:48
Medlem
Citat:
Tack! Det var ju kul att mitt lilla inlägg provocerade dig så mycket att du registrerade dig och gjorde ditt premiärinlägg. Välkommen.

Och det var väl lite väl dåligt genomtänkt argument - "om det är nedbrytbart - så kan man svälja det" - eller? Nedbrytbart behöver ju inte betyda att våra kroppar kan smälta det.

Haha oj då inte bra att ge sig i kast med en moderator det första man gör
Jag kastade mig in lite väl hårt där kanske, men påståendet om att svälja var mest riktat till dom som bara slänger sin skit hur som helst, tittar inte ens om det finns en papperskorg i närheten. Får lust att trycka ner skräpet i halsen på dom bara =)
Tack för välkommnandet, synd att man inte funnit detta place tidigare bara.
Citera
2004-07-09, 12:55
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunke
Haha oj då inte bra att ge sig i kast med en moderator det första man gör
Jag kastade mig in lite väl hårt där kanske, men påståendet om att svälja var mest riktat till dom som bara slänger sin skit hur som helst, tittar inte ens om det finns en papperskorg i närheten. Får lust att trycka ner skräpet i halsen på dom bara =)
Tack för välkommnandet, synd att man inte funnit detta place tidigare bara.

Det är ingen fara - så länge man följer reglerna så tål vi mods lika mycket som någon annan användare. Var absolut inte rädd för att säga emot någon här.
Det är - trots allt - ganska högt i taket på FB.
Och passa på och botanisera i alla olika forum som finns här.

Håller nog med dig - en smula - även om straffet kan vara lite hårt (nikotinförgiftning) i relation till brottet (snuskighet).

Därför (tillbaka till topic!) - anser jag att det är ett berömvärt initiativ av tillverkaren att göra en skräpsamlare på snusburken. (Askkopp låter fel av någon anledning.)
Citera
2004-07-09, 13:12
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Därför (tillbaka till topic!) - anser jag att det är ett berömvärt initiativ av tillverkaren att göra en skräpsamlare på snusburken. (Askkopp låter fel av någon anledning.)

Kanske är något att införa på ciggpaketen oxå. En liten fin behållare för fimpar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in