• 1
  • 2
2010-11-15, 15:48
Medlem
Makeithappens avatar
Någon som har handlat från www.iPhonehouse.se eller har koll på dom?

De verkar vara helt nya, de har OTROLIGT många produkter och en del har bra priser. Just nu 2162 st med bäst pris på Prisjakt. Bla. är de billigast på alla iPad versioner.

Sidan ägs av Televex AB www.televex.se/
Senast redigerad av Makeithappen 2010-11-15 kl. 15:50.
Citera
2010-11-15, 15:59
Medlem
Divino Codinos avatar
Kikade runt lite, verkar inte finnas några omdömen alls om dem, varken bra eller dåliga. Jag hade nog inte handlat där utan gått upp lite i pris tills jag hittar en leverantör som jag litar på. Även om leveransen fungerar smärtfritt kan eventuella reklamationer krångla nå djävulskt.
Citera
2010-11-15, 16:03
Medlem
Justitiemords avatar
Televex AB har funnits sedan 1999-03-03 och omsatte 4 319 000 kr enligt senaste bokslutet per 30 juni 2009. De har heller inga skulder hos KFM, eller några revisorskommentarer.

Nu har jag inte kontrollerat att det är de som äger sidan, utan utgår från det TS har uppgett.
Citera
2010-11-15, 16:03
Medlem
Awesomes avatar
Bolagets adress är samma som styrelsemedlemmen Carl Stefan Christer Ladufjälls hemadress Hanskrokavägen 20 på Ingarö. Lite ovanligt att bolaget är skrivet på någons hemadress...
Citera
2010-11-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Bolagets adress är samma som styrelsemedlemmen Carl Stefan Christer Ladufjälls hemadress Hanskrokavägen 20 på Ingarö. Lite ovanligt att bolaget är skrivet på någons hemadress...
Kanske inte det mest vanliga men inget direkt konstig. Det kanske helt enkelt funkar bäst för honom att få posten dit om han sitter och jobbar därifrån.
Citera
2010-11-16, 23:50
Medlem
Jag har tänkt köpa en iPad därifrån, dock hämta från butik. I butiken tar dom roligt nog bara kontakter, och upptäckte när jag skulle lägga ordern att man får betala 119:- för att betala den i butik. Jag ville betala den på plats just för att inte bli blåst. När man fyller i formuläret för att kontakta företaget så går mailen till The Phonehouse, alltså stora telefonkedjan. Jag hittade dock rätt emailadress på företagets hemsida, så det verkar som om det skett en miss, att dom missat "i"'t när dom fyllt i vart svaren ska gå. The Phonehouse har tydligen fått flera mail och kontaktat ägaren, som dock än så länge inte ändrat på detta.

Vi får se hur detta går. Jag skriver en recension här direkt efter att jag hämtat iPaden, om jag nu beställer någon därifrån eftersom dom idag höjde priset lite + den där förbannade avgiften...
Citera
2010-11-17, 13:20
Medlem
Makeithappens avatar
Tack för infon!

@Natizen
Jag ser fram emot vad som händer med ditt ärende.
Citera
2010-11-29, 19:38
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makeithappen
Någon som har handlat från www.iPhonehouse.se eller har koll på dom?

De verkar vara helt nya, de har OTROLIGT många produkter och en del har bra priser. Just nu 2162 st med bäst pris på Prisjakt. Bla. är de billigast på alla iPad versioner.

Sidan ägs av Televex AB www.televex.se/

Sajten tar endast betalning i förskott. En ny sajt inför julhandeln.

En garanterad bluff.

Edit: Telefonnumret på sajten (08 - 527 075 00) tillhör enligt Eniro ett företag som konkat; det ökända NetSuperStore, vars ägare Hossein Ammouri har registrerat domänen iphonehouse.se den 16 oktober. Dåliga vibbar!

Edit2: Pricerunner har plockat bort iphonehouse.se från sina listor idag: http://nyhetsrum.pricerunner.se/pric...e-se/#more-924
Senast redigerad av macka-pär 2010-11-29 kl. 20:37.
Citera
2010-11-30, 12:05
Medlem
ruger77s avatar
Hossein Ammouri ligger även bakom nätbutiken sekvencia.se (länkar idag vidare till pcsuperstore.se), där jag och många andra blivit "blåsta" på varor. Över två månaders väntetid, svårt att få tillbaka pengarna, osv.

Hade inte handlat där.
Citera
2010-11-30, 13:12
Medlem
BrorGertruds avatar
"Om oss
iPhone LoverThe website for all iPhone fanatics out there!

Företags info:
Sekvencia AB.
Orgnr/VAT number : 556237-2994/SE556237299401
Vasagatan 27, 111 20 Stockholm, Sweden.

info@iPhonehouse.se
"

Sidan verkar helt käpprätt åt skogen så handla någon annanstans om du verkligen vill ha en iPad.

Verkar även som att sidan är någon slags faktabok.

Senast redigerad av BrorGertrud 2010-11-30 kl. 13:16.
Citera
2010-11-30, 14:12
Medlem
lugna ner digs avatar
Jag skulle inte handlat där.. Inte som det är just nu.
Citera
2010-11-30, 14:30
Medlem
Dessa sidor är snarlika och har samma telenr :P Antar att bägge är bluffsiter!

http://www.iphonehouse.se/

http://www.pcsuperstore.se/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här