2010-11-15, 12:53
Medlem
Hejsan!

Jag har skapat en slide med en massa bilder i som ligger ovanpå varandra, under bilderna finns några små ikoner som hänger ihop med bilderna. När man trycker på en ikon dyker en bild upp, trycker man på en anna ikon så dyker en annan bild upp. Problemet är att bilderna lägger sig i lager vilket gör att man inte kan hoppa som man vill mellan de olika bilderna.

Jag vill att bilden automatiskt skall försvinna och ersättas av en annan bild när man trycker på en annan ikon.

Någon som vet hur man gör detta borde ju inte vara så svårt men jag får inte till det.
Citera
2010-11-15, 13:09
Medlem
Inte svårt alls, gå in under animeringar fliken sedan anpassa animeringar. Sedan är det bara att lägga till effekter, om du tex vill lägga till en effekt på Bild1. Markera bilden, lägg till effekt -> ingång och sedan välj någon passande effekt, sedan om du vill ha ut bild1 på nästa musklick så är det bara att, lägg till effekt -> avslutning och den effekten du vill ha. Sedan bara fortsätta med resten av bilderna. Om du vill att Bild2 ska komma in samtidigt som bild1 åker ut så är det bara att högerklicka på Bild2s ingång och välja starta med föregående ist för starta vid musklick. Hoppas du fattade något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in