2010-11-15, 11:40
Medlem
JojjE_s avatar
Tja. Har fått ett väldigt skumt problem med Spotify sen jag skaffade en ny dator.

När jag har spotify igång så börjar musiken hacka. Det upplevs av mig ungefär på samma sätt som flimmer på biofilmer Grejen är att det räcker att jag har spotify igång. Jag kan spela upp musik med iTunes utan hackande, men när jag drar igång spotify så börjar den musiken också hacka.

Det är inte ljudkortet, för jag har testat med ett USB-ljudkort och problemet kvarstår.

Någon som har någon idé om vad det kan vara för fel?
Citera
2010-11-15, 11:45
Medlem
filipdinhos avatar
Som du beskriver det så måste det vara fel på spotify inget annat radera skiten och ladda hem det igen,vet inte vad det är för problem för det har då aldrig hänt mig.
Citera
2010-11-15, 11:49
Medlem
JojjE_s avatar
Har testat att installera om det, problemet kvarstår Riktigt irriterande. Ingenting man märker om man inte fokuserar på musiken. Det är alltså bara småhack, men när man sitter och lyssnar på en bra låt så förstör det hela upplevelsen !
Citera
2010-11-15, 11:54
Medlem
filipdinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjE_
Har testat att installera om det, problemet kvarstår Riktigt irriterande. Ingenting man märker om man inte fokuserar på musiken. Det är alltså bara småhack, men när man sitter och lyssnar på en bra låt så förstör det hela upplevelsen !

Okej jag förstår synd,köp en ny data om du verkligen vill lyssna,köp en Macbook,snabbare och smidigare,spotify funkar effektivt också
Citera
2010-11-15, 11:56
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipdinho
Okej jag förstår synd,köp en ny data om du verkligen vill lyssna,köp en Macbook,snabbare och smidigare,spotify funkar effektivt också

Sicket skämt.
Citera
2010-11-15, 12:22
Medlem
dfzs avatar
Testa gå in och kika I preferences.

Edit -> Preferences -> Sound - Checka "Enable Volume Normalization och Enable Hardware Acceleration (om dem inte är det.) Testa även Enable High Bitrate och se om det förbättrar problemet.
Updatera all software på datorn som ljudkort etc om det inte redan är gjort.

Annars får du kika på deras hemsida om det är något av din nya hårdvara som kan störa.

~dfz
Citera
2010-11-22, 15:55
Medlem
JojjE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfz
Testa gå in och kika I preferences.

Edit -> Preferences -> Sound - Checka "Enable Volume Normalization och Enable Hardware Acceleration (om dem inte är det.) Testa även Enable High Bitrate och se om det förbättrar problemet.
Updatera all software på datorn som ljudkort etc om det inte redan är gjort.

Annars får du kika på deras hemsida om det är något av din nya hårdvara som kan störa.

~dfz

Gjorde precis tvärtom, jag avcheckade dessa alternativ, och nu är knastret borta Skönt ! Tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in