2010-11-15, 11:59
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Åkte precis förbi korsningen götgatan/folkungagatan på Södermalm och det stod typ 10 polisbilar där med tjutande sirener, vad har hänt?

23 Big Mac & co var tvungna att testas av junk food-polisroteln.
Citera
2010-11-15, 12:17
Medlem
Jag har vart väldigt mycket vid medborgarplatsen, kvälls och nattetid genom åren... men har aldrig råkat ut för något själv eller knappt sett något ordentligt bråk...
Citera
2010-11-15, 12:23
Medlem
Morrissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tri.Se
Inte kul åka t-bana till Medborgaplatsen/Folkungagatan, stökigt komma upp där...någon som tigger eller är utslagen som sitter där..Jag brukar bara åka till Gryningens hälsokost, från andra änden av stan.
Du "rövner", vad är det för "avatar" du har som bild (rövners avatar)? Från 1930-40-talets veckotidningsomslag? En husbonde ger sin husfru pisk på röven?
Ditt alias "rövner" är ju högaktuellt, sen Jimmie Å. kallat en TV4-Isakssonjournalist för "rövskalle". Jag tycker ordet rövskalle är roligt och bra.
Jag är helt ny här på "fleschback" och behöver skriva 10 inlägg för att få skriva på Forum.
Har du något svar på mitt inlägg?

Wow! Vilken luddigt inlägg. Är du på lyset eller nykommen till Sverige?
Citera
2010-11-15, 12:26
Medlem
MissSoFos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Jag har vart väldigt mycket vid medborgarplatsen, kvälls och nattetid genom åren... men har aldrig råkat ut för något själv eller knappt sett något ordentligt bråk...

Då antar jag att du varit vid Medborgplatsen i Falköping?
Citera
2010-11-15, 13:00
Medlem
sfms avatar
Kom igen nu jävla vidrigt är det väl inte på Medis? Känner mig betydligt osäkrare på andra platser på Söder.
Citera
2010-11-15, 13:08
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tri.Se
Inte kul åka t-bana till Medborgaplatsen/Folkungagatan, stökigt komma upp där...någon som tigger eller är utslagen som sitter där..Jag brukar bara åka till Gryningens hälsokost, från andra änden av stan.
Du "rövner", vad är det för "avatar" du har som bild (rövners avatar)? Från 1930-40-talets veckotidningsomslag? En husbonde ger sin husfru pisk på röven?
Ditt alias "rövner" är ju högaktuellt, sen Jimmie Å. kallat en TV4-Isakssonjournalist för "rövskalle". Jag tycker ordet rövskalle är roligt och bra.
Jag är helt ny här på "fleschback" och behöver skriva 10 inlägg för att få skriva på Forum.
Har du något svar på mitt inlägg?

Bra att du har koll. Verkligen. Framgår ju klart av det sammanhängande textstycket du precis bjöd på.

Jag bor på Söder, passerar korsningen minst 10 ggr i veckan. Både nattetid, kvällstid, morgon, dag.. Ja you name it. Det är fan inte värre än någon annanstans i stan under nattens fylletimmar.

Däremot har vi ju McDonalds i Slussen. Det kan nog klassas som en av världens fulaste kampsporter, för runt 4-tiden på lördag- och söndagsmornar är det Rumble of The Kings som gäller om man vill ha en burgare.
Citera
2010-11-15, 13:27
Medlem
Det är väl hyfsat off topic, men som flera andra redan skrivit så tycker jag inte det är så farligt runt medis. Passerar där flera ggr i veckan vid alla möjliga olika tider på dygnet och har i princip aldrig sett något stök.

Har hört någonstans att det ska vara en av de platser i Sverige där det är mest troligt att bli utsatt för brott. Visst hänger det en det uteliggare och alkisar där, men det stör ju inte vanliga svenssons vanligtvis.
Citera
2010-11-15, 13:44
Medlem
grapoluponapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfm
Kom igen nu jävla vidrigt är det väl inte på Medis? Känner mig betydligt osäkrare på andra platser på Söder.

Jag brukar inte känna mig otrygg någonstans på Söder. Visst finns det några murriga ställen, men bara man tillämpar lite sunt förnuft och inte går rakt in i en mörk tunnel ensam med iPoden på högsta och sjunger med med ögonen slutna, så är det ju oftast lugnt.
Citera
2010-11-15, 15:51
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Skulle vilja ställa en motfråga, vad händer inte på Medborgarplatsen?
Vadå "vad händer inte där"? 10 polisbilar brukar inte stå i korsningen med blåljusen igång. Ja bor på söder o nog för att d brukar vara en o annan polisbil parkerad där på utekvällar men det här va uppenbarligen nått extra. Tänkte höra om d va nått huliganbråk eller liknande, men verkar ju inte som att nån vet nått..
Citera
2010-11-15, 15:59
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grapoluponape
Jag brukar inte känna mig otrygg någonstans på Söder. Visst finns det några murriga ställen, men bara man tillämpar lite sunt förnuft och inte går rakt in i en mörk tunnel ensam med iPoden på högsta och sjunger med med ögonen slutna, så är det ju oftast lugnt.

Just uppgången mot folkungagatan står det ju dock regelbundet diverse halft skakande människor o frågar efter brajj.
Citera
2010-11-15, 16:34
Medlem
vonArschlochs avatar
Dunkin' Donuts hade rea på syltmunkar
Citera
2010-11-15, 17:18
Medlem
Yrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Inte jag heller. Medis känns jävligt tryggt överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in