• 1
  • 2
2010-11-15, 01:24
Medlem
air-frances avatar
Den senaste tiden har två brutala och bestialiska mord ägt rum där GM med stor sannolikhet varit påverkad av droger.

Jag tänker på Brutalt kvinnomord på Helle Christensen i Skara. och 26-årige Christian Larsson försvunnen i Bollnäs.

Jag är inte främmande för droger men inget jag testat känns på långa vägar som om det skulle kunna få det att slå så fel i huvudet att man har ihjäl någon annan, än mindre sågar någon i bitar.

Så, vad tror ni det rör sig om för dödsknark, kombinationer, mängder eller annat som kan spela in?
Antagligen krävs det säkert någon form av psykisk störning också men ändå?
Det kan ju knappast vara några pipor jazztobak det rör sig om.
Citera
2010-11-15, 01:35
Medlem
sunderlings avatar
methamphetamin kan det vara. Finns många mord när den drogen har varit inblandad.
Citera
2010-11-15, 01:59
Medlem
99stoffe99s avatar
Eller en salig blandning piller.
Citera
2010-11-15, 04:12
Medlem
BenAsslicks avatar
Ett långt race ta metamfetamin.
PCP.
Benzo + alkohol.
Citera
2010-11-15, 06:43
Medlem
snefyllas avatar
Kan det inte vara så att mördaren eller mördarna i förväg har bestämt sig för att döda någon och tagit droger för att göra processen lättare?

Men visst kan det slå slint på riktigt, speciellt på ovannämnda kombos också.
Citera
2010-11-15, 11:43
Medlem
air-frances avatar
Meta alltså?
Hmm, det har jag ju fått i mig ett par gånger även om det inte var meningen.
Var egentligen ute efter vanligt tjack.
Nu har jag ju inte dragit i mig några enorma mängder men visst var man lite förvirrad efter tre vakna dygn och utan mat. Men mest paranoid och lite rädd, långt ifrån aggressiv.

Men visst, i något av nämnda fall kanske mordet var förutbestämt. Troligast i fallet med killen, han försökte de ju gömma efteråt. Kvinnan i Skara däremot verkar ju råkat ut för en rejäl snetändning/plötslig felkoppling i huvudet på GM.

PCP är det ens förekommande i Sverige?
Känns som något man bara hör/ser om på COPS och annat amerikanskt.
Citera
2010-11-15, 13:16
Medlem
Mycket vaket under lång tid, benzo och alkohol, bara alkohol med någon störning i grunden.

Kan egentligen vara vad som helst känns det som, det finns ju få droger som inte kan få hela proppskåpet att trilla ur på någon som redan är labilt lagd om man använder de tillräckligt mycket och länge.
Citera
2010-11-15, 18:32
Medlem
air-frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Mycket vaket under lång tid, benzo och alkohol, bara alkohol med någon störning i grunden.

Kan egentligen vara vad som helst känns det som, det finns ju få droger som inte kan få hela proppskåpet att trilla ur på någon som redan är labilt lagd om man använder de tillräckligt mycket och länge.

Hmm, ja det kanske är så?
Jävlar vad lost i huvudet man måste vara för att plötsligt ha ihjäl någon man annars tycker bra om (Fallet i Skara).
Citera
2010-11-15, 18:38
Medlem
furis avatar
Hm, har tagit det mesta men aldrig har jag då tänkt på att mörda någon..

Om man är riktigt sur, typ om någon har våldtagit din morsa. För att dämpa humöret får du i dig ett helrör och några benzo.. När de väl börjat verka kan jag mycket väl tänka mig att man hade tagit fram hagelbrakan och skjutit the GM.. Knark kanske kan underlätta så att man gör det, men knappast är de pga av drugs att man går och dödar någon..
Citera
2011-03-16, 20:40
Medlem
Mannen i Skara hade drabbats av psykos, enligt försvarsadvokaten. Prover visade att han hade en del i blodet - det hade han tagit EFTER mordet, enligt advokaten.
Citera
2011-03-16, 20:48
Medlem
Sprit tror jag, den mest underskattade drogen hos Sveriges befolkning gällande sinnesförändrande och aggresivitets/vålds förstärkande och avtrubbande drog. Annars kan jag säga att ett tjackrace ger ett empatilöst tillstånd, men det beror nog mycket på ren sömn och näringsbrist å, tänk hur man mår utan sömn och mat. Benso dämpar känslor, så där har man en kandidat å...

THC, Cannabis, Hasch, Marijuana är alltid alla påverkade av och påskylls mycket, men det är oftast bara i urinet, Känner väldigt FÅ om ens några som blir aggresiva och våldsamma av cannabis, det är lite mer fred och kärlek. Men det är bara min erfaranhet. Nån annan kan kanske kommentera?
Citera
2011-03-20, 03:58
Medlem
2dopes avatar
Haha tänk er vad smart egentligen, se till att skaffa sig tillräckligt med benzo och sprit för att vara 100 på att hela kvällen / natten kommer förvandlas till en minneslucka.
Ta hela skiten och sen utföra mordet så diskret som möjligt mitt i natten på den personen man hatar och sen åka hem och slagga och inte minnas ett skit eller må dåligt över mordet!

Någon med benzo erfarenhet som tror att de skulle kunna funka?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in