Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-14, 19:34
  #1
Medlem
labanlingons avatar
Har hittat några super fina bilder på google earth som jag skulle vilja använda för privatbruk, men det går inte spara dom. Går det spara bilder ifrån google earth? Isåfall hur gör man?


Ps. Ursäkta om jag postat i fel forum, visste inte vilket jag skulle posta i
Citera
2010-11-14, 19:35
  #2
Medlem
daggeulricHs avatar
Prt Scrn-knappen funkar väl? Sen in i paint med skiten och spara det som en bild.

Kram.
Citera
2010-11-14, 19:36
  #3
Medlem
StefanAJs avatar
Det enklaste sättet är väl att slå på fullscreen och trycka på printscreen? Sedan är det ju bara att klistra in i typ paint.
Citera
2010-11-14, 19:38
  #4
Medlem
labanlingons avatar
Blir det inte sämre kvalitet då? Alltså det är bilderna man kan klicka på när man surfar runt och kollar på olika länder. (om ni inte förstått det)
Citera
2010-11-14, 19:42
  #5
Medlem
StefanAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labanlingon
Blir det inte sämre kvalitet då? Alltså det är bilderna man kan klicka på när man surfar runt och kollar på olika länder. (om ni inte förstått det)
Då är det väl bara att högerklicka på bilden?
http://imgur.com/GvMCw.jpg
eller?
Citera
2010-11-14, 19:45
  #6
Medlem
labanlingons avatar
Har prövat det, men det händer inget.
Citera
2010-11-14, 19:48
  #7
Medlem
defqon0NEs avatar
Kvalitén blir vad du sparar den i för slags format (Jpeg,gif osv)
Citera
2010-11-14, 19:54
  #8
Medlem
StefanAJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labanlingon
Har prövat det, men det händer inget.
Du måste först vänsterklicka på bilden så att det kommer upp ett nytt fönster. Sedan kan du högerklicka och trycka spara. (Bilden öppnas då i ett vanligt internetfönster där du kan spara som vanligt).
Citera
2010-11-14, 20:32
  #9
Medlem
brianmolkos avatar
jag kan spara på både högerklick och vänsterklicka sen högerklick, du kanske måste kolla dina setting, man kan ställa om man vill de ska öppnas i GE eller en annan webläsare, om du kör igenom annan webläsare så kanske det går +

antar att det är panoramio fotona du menar och inte ett satelittfoto
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback