2010-11-14, 17:11
Medlem
Panzerkampfs avatar
Tjena, problemet är kort och enkelt.
Kan man på något vis hjälpa datorn hitta "ny maskinvara"?
När jag pluggar in min externa hdd får jag upp meddelandet i nedre högra hörnet (säker borttagning av maskinvara". Men inte det gamla vanliga "ny maskinvara har hittats".

Jag har provat på olika USB-portar. Förstår inte vad som är fel?
Citera
2010-11-14, 17:17
Medlem
Vilket opeativsystem, samt vilken hdd?
Citera
2010-11-14, 17:29
Medlem
Panzerkampfs avatar
Windows Vista och Iomega (vet ej vilken modell, står inte på den och har inte lådan kvar)
Citera
2010-11-14, 18:08
Medlem
har du kollat om den finns i utforskaren eller diskhanteraren?

du kan du testa detta,finns en lite möjlighet att det hjälper

Om det är USBenheter kan du prova med att stäng av datorn -> dra ur kontakten från vägguttaget -> tryck på datorns startknapp -> Stoppa i sladden igen och starta upp datorn -> kontrollera om du ser dina enheter.

Det du gjorde nyss var att tömma allt lagrat minne i elektoniken även stängde du alla root-hubbar till usb-enheterna. När du startar upp datorn så letar windows reda på alla anslutna enheter igen.

mvh
t
Citera
2011-02-06, 10:02
Medlem
Hallå! Jag har ett liknande problem!
Skulle ansluta en olympus digitalkamera och föra över bilder. Den där "ny maskinvara" kommer upp och den vill söka efter uppdateringar och installera... Dock så kommer det upp en ruta där det står att om man fortsätter så kan datorn skadas osv. Har då inte klickat vidare

Det som är, är att det kommer inte upp någon lagringsenhet i "den här datorn".

Sedan har jag försökt stoppa i ett SanDisk cruzer mínne. Det ska ju gå att ansluta utan svårighet men det är precis samma sak där!

Vad ska jag göra? Jag har testat det Tergo skrev... Datorn hade jag förut och allt fungerade perfekt men nu har min syrra den och det går icke!

Det kan tilläggas att det är Windows XP och kameran är kompatibel med XP samt är Olympus master 2 installerat.

Citera
2011-02-06, 10:11
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Enhetshanteraren -> Sök efter maskinvaruförändringar.
Citera
2011-02-06, 19:48
Medlem
Vad ska jag göra där? USB-minnet dyker ju upp men det går inte att komma in i det... Ska jag installera programvaran som inte behövs? På skylten som kommer upp står det installationen kan skada Windows nu eller i framtiden. Ska man fortsätta eller?
Citera
2011-02-07, 10:18
Medlem
Gå in på enhetshanteraren och sök efter drivrutiner där.
Annars kan du gå in på tillverkarens webbsida och ladda ner det där.
Citera
2011-02-08, 00:33
Medlem
ecu971s avatar
Gå in i enhetshanteraren och ta bort alla usbenheter(markera och tryck på del), starta om datorn, då installeras dessa om. Detta kan ibland behövas göra på tex grafikeneheten om något inte fungerar som det ska. Ta dock ej bort drivrutinen som den frågar om när du tar bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in