• 1
  • 2
2004-07-08, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaytee
Skulle säga att media är allt av det ovanstående, ditt exempel faller ju under "tyckande" precis som alla krönikor bör göra. Att du sedan stör dig på ordvalet är väl en annan femma. Kan inte se att det skulle vara motiverat med en ursäkt i detta fallet, var skulle man då dra gränsen om krönikörer skulle behöva börja be om ursäkt varje gång de tippat fel?

Du lägger ord i min mun.
Jag har inte med en stavelse andats "be om ursäkt".

Men du menar alltså att du inte finner det märkligt att en sportkrönikör som hånar ett lag som därefter går och vinner en hel turnering sedan inte ens med en rad nämner sina tidigare ord?
Citera
2004-07-08, 21:47
Medlem
kaytees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allistaken
Du lägger ord i min mun.
Jag har inte med en stavelse andats "be om ursäkt".

Men du menar alltså att du inte finner det märkligt att en sportkrönikör som hånar ett lag som därefter går och vinner en hel turnering sedan inte ens med en rad nämner sina tidigare ord?

Jag finner det märkligt att du själv skulle anse det vara motiverat av Herr Bank att gå ut och kalla sig själv "Eddie the Eagle", min tolkning av detta var att du menade att han skulle göra detta som någon slags ursäkt. Var det bara för att han skulle förnedra sig själv så tänker jag inte ens kommentera det.

Jag vidmakthåller att en krönikör inte ska behöva be om ursäkt för sitt tyckande.
Citera
2004-07-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaytee
Jag finner det märkligt att du själv skulle anse det vara motiverat av Herr Bank att gå ut och kalla sig själv "Eddie the Eagle", min tolkning av detta var att du menade att han skulle göra detta som någon slags ursäkt. Var det bara för att han skulle förnedra sig själv så tänker jag inte ens kommentera det.

Jag vidmakthåller att en krönikör inte ska behöva be om ursäkt för sitt tyckande.

Läsförståelse?
Eddie the Eagle var ett humorinslag, riktat till ett tidigare inlägg.
Och jag har fortfarande aldrig nämnt ett ord om "ursäkt".

En krönikör som inte är stor nog att kommentera sina egna kapitala misstag ska inte vara krönikör.

Till saken hör kanske också att Simon Bank är en av landets allra sämsta. Han försöker göra Mats Olsson med en twist, men blir inte ens Lasse Anrell featuring Ronny & Ragge.
Citera
2004-07-15, 16:41
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janosch_Flax!
Den jag stör mig absolut mest på är Lasse Sandlin. Jag avskyr det sätt som han försöker profilera sig på som någon världsvan intelektuell gammal herre. "Även den 3 December 1902 när.." "Som Karl XII lär ha sagt innan kriget vid Poltava.." "När Aristoteles..." ..Ja ni vet vad jag menar. Förbannat pretentiöst när man jobbar som sportkrönikör på en skandalöst dålig tabloidblaska.
Vad jag stör mig på med Sandlin är att gubben alltid är så jävla negativ till allting. Föga förvånande så tippade han exempelvis att Sverige skulle missa kvartsfinalen. Hela tiden heter det oj oj nu möter vi Italien, och vi är chanslösa, Nu möter vi Holland med alla sina stjärnor det klarar vi aldrig, Osv.
Jag är glad att Grekland vann turneringen det visar att det inte alltid räcker med att ha den mest namnkunniga truppen för att nå framgångar, vilket herr Sandlin tycks tro.
Citera
2004-07-16, 21:57
Medlem
Boogaloos avatar
Allistaken:
Jag håller med om att krönikörer borde följa upp sina tidigare tyckanden mycket oftare. Men för diskussionens skull hade det nog varit bättre om du hade hittat en något spetsigare krönika än denna.

Angående Simon Bank som krönikör så tappade jag allt förtroende för honom efter "Nu bär Jossan ett ansvar för kvinnobilden Slitz förmedlar", en krönika som behandlades i tråden http://217.75.104.59/scandinavia/sho...d.php?t=117466.
Citera
2025-10-01, 17:51
Medlem
eternussermos avatar
Han har inte utvecklats utan skriver landets tråkigaste krönikor, mår dåligt bara jag ser hans solbrända nuna.

Niva och Leifby på samma blaska är hundra gånger mer läsvärda då de faktiskt verkar känna för det dem skriver.

Men man kan kanske förstå hans låga nivå med tanke på hur bottenlöst korkad hans fru är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in