2010-11-14, 11:59
Medlem
Har vista på min ena hdd och windows 7 på min andra, black ops verkade flyta bättre på min w7 hdd..
Blir det bättre prestanda om jag tar bort den ena (vista) och bara har w7 installerat? Eller gör det ingen skillnad?
Citera
2010-11-14, 12:59
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Har vista på min ena hdd och windows 7 på min andra, black ops verkade flyta bättre på min w7 hdd..
Blir det bättre prestanda om jag tar bort den ena (vista) och bara har w7 installerat? Eller gör det ingen skillnad?
Kommer inte göra nån som helst skillnad. För det första kör du ju bara ett OS i taget, för det andra har det att göra med vilket av dina OS som funkar bäst, men att ta bort ett och tro att prestanda ökar är bara fel.

Prestandan kan ju mkt väl ha att göra med om de ligger på olika fysiska hårddiskar och den ena disken är sölihgare än den andra, men mer än så är det inte.
Citera
2010-11-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Kommer inte göra nån som helst skillnad. För det första kör du ju bara ett OS i taget, för det andra har det att göra med vilket av dina OS som funkar bäst, men att ta bort ett och tro att prestanda ökar är bara fel.

Prestandan kan ju mkt väl ha att göra med om de ligger på olika fysiska hårddiskar och den ena disken är sölihgare än den andra, men mer än så är det inte.

Ah okey, så då är det bara att köra på med mitt windows 7?
Citera
2010-11-14, 14:16
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Ah okey, så då är det bara att köra på med mitt windows 7?
Finns ingen anledning att göra nåt annat. Enda logiska förklaringen är att det antingen är din vista-installation som inte är vad den borde vara, eller att ditt win7 ligger på en snabbare hårddisk, men det har inte med dualbooten i sej att göra nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in