2010-11-14, 11:49
Medlem
Res-Qs avatar
Till en början kan jag säga att det varit nått tjall med den i typ 1 år då den vid uppstart oftast visar 1000 färger ihopblurrade, detta löstes alltid genom att stänga av / sätta på datorn igen. Anyways för 4 dagar sedan dog skärmen vid uppstart, den hade ström vid innan jag sätter på den, men sedan slocknar lampan och den är svart. Sen tog det kanske 3-4 min så hoppade den igång. Nästa dag, samma problem, men nu tog det kanske 6 min innan den visade "bild". Och i förgår 10-15 min innan jag fick "bild" och kunde bruka den. Men nu vägrar den, HELT KOLSVART!

Vafan är dealen? Tacksam för svar, har båda tummarna mitt i handen när det gäller datorer
Citera
2010-11-14, 11:56
Medlem
Har du testat monitorn på någon annans dator?

Testa detta, och funkar den inte då, så är det med största sannolikhet fel på grafikkkortet, men det skulle också kunna vara processorn.

Utan att ha datorn och byta och testa sig fram, så är det svårt att veta.
Citera
2010-11-14, 11:56
Medlem
Wazupfbs avatar
Jag skulle tro att det är ditt grafikkort som börjar ge upp.
Införskaffa ett nytt. Dom kostar inte många kronor nu för tiden.
Citera
2010-11-14, 11:58
Medlem
DollarMakers avatar
låter som det är fel på grafikkortet
Citera
2010-11-14, 12:00
Medlem
Res-Qs avatar
Tack för dom snabba svaren!

Hmm det går inte koppla den till en laptop va !?
Om det skulle vara grafikkortet, då är det helt kört eller? Finns inget jag kan göra än att byta ut det eller?
Senast redigerad av Res-Q 2010-11-14 kl. 12:03.
Citera
2010-11-14, 12:05
Medlem
DollarMakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Res-Q
Tack för dom snabba svaren!

Hmm det går o koppla den till en laptop va !?
Om det skulle vara grafikkortet, då är det helt kört eller? Finns inget jag kan göra än att byta ut det eller?
ladda ned detta program ,så får du en veta mer om ditt grafikkort ,hur den mår
http://www.bosseweb.se/video-memory-stress-test
Citera
2010-12-16, 22:45
Medlem
Res-Qs avatar
Varit utan min stationära dator sedan jag la upp tråden, idag öppnade jag chassiet för första gången och ser en stor fläck 4x2cm mitt på grafikkortet, precis där ett par kablar hängt ner o legat dikt ann mot kortet lyfte lite på kablarna så är helt klibbigt som tuggummi typ som sitter fast.
Är det då kablarna som smält? Eller är det nått i kretsarna på kortet som fuckat? Frågar av ren nyfikenhet.

BLACK OPS KILLED MY COMP
Citera
2010-12-16, 22:49
Medlem
Finalswes avatar
Det är inte grafikkortet om skärmen stängs av men kan du ge ut lite info om Skärmen och processorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in